
Η κυβέρνηση της Κοπεγχάγης θέτει σε εφαρμογή ένα ευρύ σχέδιο διατήρησης της αναπτυξιακής δυναμικής της οικονομίας της χώρας με επιμέρους μέτρα για τις επιχειρήσεις και την βιομηχανία, μεταξύ των οποίων είναι και η λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μεταξύ των μέτρων που αφορούν στη ναυτιλία είναι και αυτό της κατάργησης του ειδικού τέλους που επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία εγγράφονται στο Διεθνές Νηολόγιο της Δανίας (DIS). Με αυτό το μέτρο θα αφαιρεθεί ένα επιπλέον κόστος που καθιστά λιγότερο ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες την επιλογή ύψωσης της δανέζικης σημαίας σε νεοαποκτηθέντα μεταχειρισμένα πλοία.
Η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, καλωσορίζει την κυβερνητική πρωτοβουλία και εκφράζει την ικανοποίησή της, επισημαίνοντας πως με την κατάργησή του απομακρύνεται ένα σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξη του υπό δανέζικη σημαία στόλου.
«Πρόκειται για μία καλή ημέρα για το δανέζικο ναυτιλιακό πλέγμα» δηλώνει η Anne H. Steffensen, ενώ στέλνεται, υποστηρίζει, ένα ισχυρό μήνυμα πως η Δανία θα παραμείνει ένα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός για την Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Οικονομικές Σχέσεις, Brian Mikkelsen, δήλωσε πως το ναυτιλιακό πλέγμα της Δανίας αναπτύσσεται και η κατάργηση του τέλους συνιστά μία επένδυση για το μέλλον, καθώς βοηθά στην προσέλκυση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην χώρα.
Ο Jan Rindbo, CEO της ναυτιλιακής εταιρείας NORDEN, σημειώνει πως «σήμερα η εγγραφή ενός πλοίου στο νηολόγιο της Δανίας μπορεί να είναι τρεις έως τέσσερις φορές πιο ακριβή στην Δανία σε σχέση για παράδειγμα με την Σιγκαπούρη». Κι ο ίδιος υποστηρίζει πως όσο προσφέρονται καλύτεροι όροι εγγραφής στο δανέζικο νηολόγιο τόσο περισσότερα θα είναι και τα πλοία που θα επιλέγουν να υψώνουν την δανέζικη σημαία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ