
Προβληματισμό για τους μετεωρολόγους αλλά και για τους απανταχού ναυτικούς έχουν προκαλέσει τα ακραία φέτος καιρικά φαινόμενα στις θάλασσες της ανατολικής Ασίας και τις κεντρικής Αμερικής. Εκτός από τον Κόλπο του Μεξικού που επλήγη από τον τυφώνα Χάρβεϊ, το Χονγκ Κονγκ και ιδιαίτερα η πόλη Μάκαο αντιμετώπισαν πρόσφατα το “επιθετικό πέρασμα” του τυφώνα Hato και αργότερα την τροπική καταιγίδα Pakhar. Το ακραίο καιρικό φαινόμενο, κλίμακας 10, είχε ως τραγικό απολογισμό την απώλεια τουλάχιστον 12 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 200. Οι άνεμοι εντάσεως έως και 165 χλμ. κατέστρεψαν μερικά το λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, ενώ λόγω των υψηλών κυμάτων που δημιούργησε ο τυφώνας προκλήθηκαν πλημμύρες σε σπίτια και δρόμους, καθιστώντας αδύνατη τη μετακίνηση των κατοίκων. Αεροπορικές πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ ακυρώθηκαν, ενώ προβλήματα δημιουργήθηκαν και στις θαλάσσιες μεταφορές. Τοπικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι επρόκειτο για το πιο καταστροφικό φαινόμενο που χτύπησε την περιοχή γύρω από το Χονγκ Κονγκ τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ πρόκειται για τον 13ο τυφώνα που λαμβάνει χώρα στην Κίνα από τις αρχές του 2017.
Τα συγκεκριμένα φαινόμενα γίνονται ολοένα και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια, όπως λένε διάφοροι ειδικοί και μετεωρολόγοι, λόγω της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Τυφώνες, μουσώνες και τροπικές καταιγίδες πάντα αντιμετώπιζαν οι συγκεκριμένες περιοχές, αλλά πλέον η καταστροφική τους μανία και οι ακραίες τιμές σε όλες τις κλίμακες μέτρησης ανέμων και βροχοπτώσεων, δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον. Ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα φαινόμενα αυτά δεν είναι καινούρια αλλά η έντασή τους ειδικά σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη είναι μάλλον ένα δυσοίωνο μήνυμα για το άμεσο μέλλον. Οι ναυτικοί που ταξιδεύουν στις περιοχές των τυφώνων θα πρέπει πλέον να περιμένουν και να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ακραίες καταστάσεις λόγω των ισχυρών ανέμων και των βροχοπτώσεων που θα εμφανίζονται κατά καιρούς με αιφνίδιες και ακραίες μεταβολές.





ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ