
Προβληματισμό για τους μετεωρολόγους αλλά και για τους απανταχού ναυτικούς έχουν προκαλέσει τα ακραία φέτος καιρικά φαινόμενα στις θάλασσες της ανατολικής Ασίας και τις κεντρικής Αμερικής. Εκτός από τον Κόλπο του Μεξικού που επλήγη από τον τυφώνα Χάρβεϊ, το Χονγκ Κονγκ και ιδιαίτερα η πόλη Μάκαο αντιμετώπισαν πρόσφατα το “επιθετικό πέρασμα” του τυφώνα Hato και αργότερα την τροπική καταιγίδα Pakhar. Το ακραίο καιρικό φαινόμενο, κλίμακας 10, είχε ως τραγικό απολογισμό την απώλεια τουλάχιστον 12 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 200. Οι άνεμοι εντάσεως έως και 165 χλμ. κατέστρεψαν μερικά το λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, ενώ λόγω των υψηλών κυμάτων που δημιούργησε ο τυφώνας προκλήθηκαν πλημμύρες σε σπίτια και δρόμους, καθιστώντας αδύνατη τη μετακίνηση των κατοίκων. Αεροπορικές πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ ακυρώθηκαν, ενώ προβλήματα δημιουργήθηκαν και στις θαλάσσιες μεταφορές. Τοπικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι επρόκειτο για το πιο καταστροφικό φαινόμενο που χτύπησε την περιοχή γύρω από το Χονγκ Κονγκ τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ πρόκειται για τον 13ο τυφώνα που λαμβάνει χώρα στην Κίνα από τις αρχές του 2017.
Τα συγκεκριμένα φαινόμενα γίνονται ολοένα και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια, όπως λένε διάφοροι ειδικοί και μετεωρολόγοι, λόγω της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Τυφώνες, μουσώνες και τροπικές καταιγίδες πάντα αντιμετώπιζαν οι συγκεκριμένες περιοχές, αλλά πλέον η καταστροφική τους μανία και οι ακραίες τιμές σε όλες τις κλίμακες μέτρησης ανέμων και βροχοπτώσεων, δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον. Ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα φαινόμενα αυτά δεν είναι καινούρια αλλά η έντασή τους ειδικά σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη είναι μάλλον ένα δυσοίωνο μήνυμα για το άμεσο μέλλον. Οι ναυτικοί που ταξιδεύουν στις περιοχές των τυφώνων θα πρέπει πλέον να περιμένουν και να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ακραίες καταστάσεις λόγω των ισχυρών ανέμων και των βροχοπτώσεων που θα εμφανίζονται κατά καιρούς με αιφνίδιες και ακραίες μεταβολές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ