
Προβληματισμό για τους μετεωρολόγους αλλά και για τους απανταχού ναυτικούς έχουν προκαλέσει τα ακραία φέτος καιρικά φαινόμενα στις θάλασσες της ανατολικής Ασίας και τις κεντρικής Αμερικής. Εκτός από τον Κόλπο του Μεξικού που επλήγη από τον τυφώνα Χάρβεϊ, το Χονγκ Κονγκ και ιδιαίτερα η πόλη Μάκαο αντιμετώπισαν πρόσφατα το “επιθετικό πέρασμα” του τυφώνα Hato και αργότερα την τροπική καταιγίδα Pakhar. Το ακραίο καιρικό φαινόμενο, κλίμακας 10, είχε ως τραγικό απολογισμό την απώλεια τουλάχιστον 12 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 200. Οι άνεμοι εντάσεως έως και 165 χλμ. κατέστρεψαν μερικά το λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, ενώ λόγω των υψηλών κυμάτων που δημιούργησε ο τυφώνας προκλήθηκαν πλημμύρες σε σπίτια και δρόμους, καθιστώντας αδύνατη τη μετακίνηση των κατοίκων. Αεροπορικές πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ ακυρώθηκαν, ενώ προβλήματα δημιουργήθηκαν και στις θαλάσσιες μεταφορές. Τοπικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι επρόκειτο για το πιο καταστροφικό φαινόμενο που χτύπησε την περιοχή γύρω από το Χονγκ Κονγκ τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ πρόκειται για τον 13ο τυφώνα που λαμβάνει χώρα στην Κίνα από τις αρχές του 2017.
Τα συγκεκριμένα φαινόμενα γίνονται ολοένα και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια, όπως λένε διάφοροι ειδικοί και μετεωρολόγοι, λόγω της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Τυφώνες, μουσώνες και τροπικές καταιγίδες πάντα αντιμετώπιζαν οι συγκεκριμένες περιοχές, αλλά πλέον η καταστροφική τους μανία και οι ακραίες τιμές σε όλες τις κλίμακες μέτρησης ανέμων και βροχοπτώσεων, δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον. Ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα φαινόμενα αυτά δεν είναι καινούρια αλλά η έντασή τους ειδικά σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη είναι μάλλον ένα δυσοίωνο μήνυμα για το άμεσο μέλλον. Οι ναυτικοί που ταξιδεύουν στις περιοχές των τυφώνων θα πρέπει πλέον να περιμένουν και να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ακραίες καταστάσεις λόγω των ισχυρών ανέμων και των βροχοπτώσεων που θα εμφανίζονται κατά καιρούς με αιφνίδιες και ακραίες μεταβολές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ