
Η DP World, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με έδρα το Εμιράτο του Ντουμπάι, στα ΗΑΕ, ανακοίνωσε ότι κατέγραψε κέρδη ύψους $606 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2017, σε παρόμοια επίπεδα με τα κέρδη που είχε την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους ($608 εκατ.).
Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε $2,29 δις το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αυξημένα κατά 9,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ αύξηση παρατηρήθηκε και στον όγκο του διαχειριζόμενου φορτίου της κατά 8,2%, φτάνοντας τα 34 εκατ. TEUs.
Αναφορικά με το δεύτερο εξάμηνο του 2017, ο Πρόεδρος της DP World, Σουλτάνος bin Sulayem, ανέφερε ότι αναμένεται μεγαλύτερος όγκος διαχειριζόμενου φορτίου από την εταιρεία. Επιπλέον επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει προβεί σε επενδύσεις $595 εκατ. και σε εξαγορές $170 εκατ.
Τοπικά μέσα ενημέρωσης στον Αραβικό Κόλπο τονίζουν ωστόσο το αρνητικό αντίκτυπο που έχει για τα οικονομικά αποτελέσματα της DP World, η απαγόρευση από τους τερματικούς της σταθμούς όσων πλοίων έρχονται από το Κατάρ λόγω του μποϊκοτάζ της Ντόχα από το Ντουμπάι και από άλλες αραβικές χώρες.
Το λιλιπούτειο Εμιράτο του Ντουμπάι, με την πλήρη στήριξη του “μεγάλου αδερφού” Άμπου Ντάμπι έχει ως στρατηγική προτεραιότητα την παγκόσμια κυριαρχία του όχι μόνο στον τουρισμό και στις υπηρεσίες αλλά και στο χάρτη των θαλασσινών και αεροπορικών μεταφορών. Μετά το επιτυχημένο μοντέλο αναπτυξης της αεροπορικής εταιρείας Emirates, με έδρα το αεροδρόμιο του Ντουμπάι, το Dubai Maritime City και η DP World αποτελούν τα νέα στοιχήματα του πριγκηπικού θρόνου που απ’ όσο φαίνεται μάλλον βρίσκονται σε τροχιά διαρκούς ανάπτυξης και επέκτασης παρά τις δύσκολες εποχές για το εμπόριο, τη ναυτιλία αλλά και τη γεωπολιτκή αστάθεια στην περιοχή.
Φωτό: dpworld.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ