
Πριν από λίγες ημέρες και μετά την πίεση που δέχθηκε από τους πιστωτές της η Air Berlin, η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας με έτος ίδρυσης το 1978 και στόλο σχεδόν 120 αεροσκαφών, κατέθεσε αίτημα υπαγωγής σε καθεστώς προστασίας. Και αυτό καθώς η Eithad Airways, ο μεγαλομέτοχός της, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρηματοδοτεί την γερμανική αεροπορική, όπως το έκανε μέχρι τώρα.
Για την αποφυγή προβλημάτων στην ομαλή λειτουργία της εταιρείας, με περισσότερους από 8.000 εργαζομένους και εν μέσω θέρους, η γερμανική κυβέρνηση επέλεξε να παράσχει στην εταιρεία δάνειο ύψους 150 εκατ. ευρώ. Στόχος του Βερολίνου είναι να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία πώλησης των περιουσιακών στοιχείων του γερμανικού αερομεταφορέα.
Ως επικρατέστεροι μνηστήρες εμφανίζονται η Lufthansa, η Condor αλλά και ο μεγάλος ανταγωνιστής της Air Berlin, η Ryanair. Τόσο η Lufthansa όσο και η Condor, που ανήκει στον βρετανικό ταξιδιωτικό οργανισμό Thomas Cook, έχουν επιδείξει ενδιαφέρον τόσο για απόκτηση πληρωμάτων και εργαζομένων όσο και για αγορά ενός μέρους του στόλου αεροσκαφών της Air Berlin και κυρίως χρονοθυρίδων από-προσγείωσης (slots) στα γερμανικά αεροδρόμια, μεταξύ άλλων, του Ντίσελντορφ, του Βερολίνου (Τέγκελ), του Μονάχου και του Αμβούργου.
Όμως, ενδιαφέρον για την Air Berlin έχει επιδείξει και η Ryanair, όπως αναφέρεται σε γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, η οποία, όμως, επιθυμεί να διεξαχθεί ένας «κανονικός διαγωνισμός». Σε δηλώσεις του την περασμένη Τετάρτη, ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary, εξέφρασε τον φόβο του πως έχει ήδη προσυμφωνηθεί η πώληση της Air Berlin στην Lufthansa, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τους ισχύοντες κανόνες ανταγωνισμού. Ωστόσο, το ενδιαφέρον της ιρλανδικής εταιρείας παραμένει ισχυρό, γιατί –όπως τόνισε και ο CEO της εταιρείας– όποιος αποκτήσει την Air Berlin θα αποκτήσει σχεδόν το 25% της γερμανικής αεροπορικής αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FRIEDEMANN VOGEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ