
Πριν από λίγες ημέρες και μετά την πίεση που δέχθηκε από τους πιστωτές της η Air Berlin, η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας με έτος ίδρυσης το 1978 και στόλο σχεδόν 120 αεροσκαφών, κατέθεσε αίτημα υπαγωγής σε καθεστώς προστασίας. Και αυτό καθώς η Eithad Airways, ο μεγαλομέτοχός της, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να χρηματοδοτεί την γερμανική αεροπορική, όπως το έκανε μέχρι τώρα.
Για την αποφυγή προβλημάτων στην ομαλή λειτουργία της εταιρείας, με περισσότερους από 8.000 εργαζομένους και εν μέσω θέρους, η γερμανική κυβέρνηση επέλεξε να παράσχει στην εταιρεία δάνειο ύψους 150 εκατ. ευρώ. Στόχος του Βερολίνου είναι να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία πώλησης των περιουσιακών στοιχείων του γερμανικού αερομεταφορέα.
Ως επικρατέστεροι μνηστήρες εμφανίζονται η Lufthansa, η Condor αλλά και ο μεγάλος ανταγωνιστής της Air Berlin, η Ryanair. Τόσο η Lufthansa όσο και η Condor, που ανήκει στον βρετανικό ταξιδιωτικό οργανισμό Thomas Cook, έχουν επιδείξει ενδιαφέρον τόσο για απόκτηση πληρωμάτων και εργαζομένων όσο και για αγορά ενός μέρους του στόλου αεροσκαφών της Air Berlin και κυρίως χρονοθυρίδων από-προσγείωσης (slots) στα γερμανικά αεροδρόμια, μεταξύ άλλων, του Ντίσελντορφ, του Βερολίνου (Τέγκελ), του Μονάχου και του Αμβούργου.
Όμως, ενδιαφέρον για την Air Berlin έχει επιδείξει και η Ryanair, όπως αναφέρεται σε γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, η οποία, όμως, επιθυμεί να διεξαχθεί ένας «κανονικός διαγωνισμός». Σε δηλώσεις του την περασμένη Τετάρτη, ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary, εξέφρασε τον φόβο του πως έχει ήδη προσυμφωνηθεί η πώληση της Air Berlin στην Lufthansa, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τους ισχύοντες κανόνες ανταγωνισμού. Ωστόσο, το ενδιαφέρον της ιρλανδικής εταιρείας παραμένει ισχυρό, γιατί –όπως τόνισε και ο CEO της εταιρείας– όποιος αποκτήσει την Air Berlin θα αποκτήσει σχεδόν το 25% της γερμανικής αεροπορικής αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FRIEDEMANN VOGEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ