
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η μειωμένη ζήτηση για νέες παραγγελίες πλοίων από τους ναυτιλιακούς παίκτες έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση για το βιβλίο παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (Cansi).
Στις 31 Ιουλίου 2017, το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ανερχόταν σε 80,28 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας 31,5% μείωση σε σύγκριση με αντίστοιχα επίπεδα της περασμένης χρονιάς και 19,4% μείωση σε σύγκριση με τα τέλη του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cansi.
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών παρουσίασε επιπλέον μείωση από τα επίπεδα του Ιουνίου, όπου ανερχόταν στα 82,84 εκατομμύρια dwt. Το υψηλότερο επίπεδο καταγράφηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους (92,07 εκατομμύρια dwt).
Η συρρίκνωση του βιβλίου παραγγελιών απορρέει από τη έντονη μείωση των νέων παραγγελιών που έλαβαν τα κινεζικά ναυπηγεία στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφθασε τα 13,24 εκατομμύρια dwt, παρουσιάζοντας 25% ετήσια πτώση. Επιπλέον, τα ναυπηγεία της Κίνας έχτισαν συνολικά 29,78 εκατομμύρια dwt για τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας μια απότομη επιβράδυνση 55,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Για τα 53 κορυφαία ναυπηγεία της Κίνας, οι ολοκληρωμένες κατασκευές των νέων πλοίων εκτιμώνται σε συνολική χωρητικότητα 26 εκατομμύρια dwt με το βιβλίο των παραγγελιών να ανέρχεται σε 76,52 εκατομμύρια dwt, αποσπώντας 87% και 95% αντίστοιχα του συνολικού μεριδίου αγοράς.
Ένα τελευταίο στοιχείο που αντικατοπτρίζει την κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας είναι η σημαντική πτώση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, τα 80 κύρια ναυπηγεία δημιούργησαν συνολικά έσοδα ύψους 151 δισ. RMB από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, μια πτώση 9% σε ετήσια βάση, ενώ τα συνολικά κέρδη σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση 28% στα RMB1.8bn.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ