
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η μειωμένη ζήτηση για νέες παραγγελίες πλοίων από τους ναυτιλιακούς παίκτες έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση για το βιβλίο παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (Cansi).
Στις 31 Ιουλίου 2017, το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ανερχόταν σε 80,28 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας 31,5% μείωση σε σύγκριση με αντίστοιχα επίπεδα της περασμένης χρονιάς και 19,4% μείωση σε σύγκριση με τα τέλη του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cansi.
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών παρουσίασε επιπλέον μείωση από τα επίπεδα του Ιουνίου, όπου ανερχόταν στα 82,84 εκατομμύρια dwt. Το υψηλότερο επίπεδο καταγράφηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους (92,07 εκατομμύρια dwt).
Η συρρίκνωση του βιβλίου παραγγελιών απορρέει από τη έντονη μείωση των νέων παραγγελιών που έλαβαν τα κινεζικά ναυπηγεία στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφθασε τα 13,24 εκατομμύρια dwt, παρουσιάζοντας 25% ετήσια πτώση. Επιπλέον, τα ναυπηγεία της Κίνας έχτισαν συνολικά 29,78 εκατομμύρια dwt για τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας μια απότομη επιβράδυνση 55,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Για τα 53 κορυφαία ναυπηγεία της Κίνας, οι ολοκληρωμένες κατασκευές των νέων πλοίων εκτιμώνται σε συνολική χωρητικότητα 26 εκατομμύρια dwt με το βιβλίο των παραγγελιών να ανέρχεται σε 76,52 εκατομμύρια dwt, αποσπώντας 87% και 95% αντίστοιχα του συνολικού μεριδίου αγοράς.
Ένα τελευταίο στοιχείο που αντικατοπτρίζει την κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας είναι η σημαντική πτώση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, τα 80 κύρια ναυπηγεία δημιούργησαν συνολικά έσοδα ύψους 151 δισ. RMB από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, μια πτώση 9% σε ετήσια βάση, ενώ τα συνολικά κέρδη σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση 28% στα RMB1.8bn.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ