
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η μειωμένη ζήτηση για νέες παραγγελίες πλοίων από τους ναυτιλιακούς παίκτες έχει οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση για το βιβλίο παραγγελιών στα κινεζικά ναυπηγεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (Cansi).
Στις 31 Ιουλίου 2017, το βιβλίο παραγγελιών των κινεζικών ναυπηγείων ανερχόταν σε 80,28 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας 31,5% μείωση σε σύγκριση με αντίστοιχα επίπεδα της περασμένης χρονιάς και 19,4% μείωση σε σύγκριση με τα τέλη του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cansi.
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών παρουσίασε επιπλέον μείωση από τα επίπεδα του Ιουνίου, όπου ανερχόταν στα 82,84 εκατομμύρια dwt. Το υψηλότερο επίπεδο καταγράφηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους (92,07 εκατομμύρια dwt).
Η συρρίκνωση του βιβλίου παραγγελιών απορρέει από τη έντονη μείωση των νέων παραγγελιών που έλαβαν τα κινεζικά ναυπηγεία στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφθασε τα 13,24 εκατομμύρια dwt, παρουσιάζοντας 25% ετήσια πτώση. Επιπλέον, τα ναυπηγεία της Κίνας έχτισαν συνολικά 29,78 εκατομμύρια dwt για τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας μια απότομη επιβράδυνση 55,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Για τα 53 κορυφαία ναυπηγεία της Κίνας, οι ολοκληρωμένες κατασκευές των νέων πλοίων εκτιμώνται σε συνολική χωρητικότητα 26 εκατομμύρια dwt με το βιβλίο των παραγγελιών να ανέρχεται σε 76,52 εκατομμύρια dwt, αποσπώντας 87% και 95% αντίστοιχα του συνολικού μεριδίου αγοράς.
Ένα τελευταίο στοιχείο που αντικατοπτρίζει την κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας είναι η σημαντική πτώση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, τα 80 κύρια ναυπηγεία δημιούργησαν συνολικά έσοδα ύψους 151 δισ. RMB από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, μια πτώση 9% σε ετήσια βάση, ενώ τα συνολικά κέρδη σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση 28% στα RMB1.8bn.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ