
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η περασμένη εβδομάδα τερμάτισε σε ήσυχο κλίμα για την απασχόληση των πλοίων bulkers, κατηγορίας supramax, με μειωμένη δραστηριότητα ναυλώσεων αλλά με κάποια σημάδια αντίστασης από τον κόλπο της Αμερικής. Αξίζει να αναφερθεί ότι Supramax bulker, χωρητικότητας 52,000 dwt, με έτος κατασκευής το 2004, εξασφάλισε ημερήσιο ναύλο 10,500 δολάρια από την ανατολική περιοχή της Μεσογείου-Μαύρης Θάλασσας για πέντε έως επτά μήνες με επαναπαράδοση σε όλο τον κόσμο.
Η απογοητευτική εικόνα της καλλιέργειας σιταριού χειμερινής σίτου στη Νότια Αμερική δημιουργεί προκλήσεις για τη διαθέσιμη προσφορά παρτίδων φορτίων προς θαλάσσια μεταφορά και απασχόλησης πλοίων, μεγέθους supramax και Panamax. Ο συνδυασμός της μικρότερης έκτασης και των δυσμενών καιρικών συνθηκών έχει επηρεάσει σημαντικά την καλλιέργεια. Η καλλιέργεια σιταριού στη νότια Βραζιλία έχει, επίσης, επηρεαστεί αρνητικά από τις θερμοκρασίες κατάψυξης. Εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι η συγκομιδή σίτου της Βραζιλίας το 2017 θα είναι 5,58 εκατομμύρια τόνοι σε σύγκριση με 6,73 εκατομμύρια τόνους το 2016.
Εκτός από τις χαμηλότερες αποδόσεις, η καλλιέργεια σιταριού της Βραζιλίας μπορεί να εμφανίσει και κάποια προβλήματα ποιότητας. Ως αποτέλεσμα, η Βραζιλία αναμένεται να εισάγει μέχρι και 7 εκατομμύρια τόνους σιταριού το επόμενο έτος. Η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγών σιταριού της Βραζιλίας προέρχεται από την Αργεντινή και την Παραγουάη. Ωστόσο, χαμηλές θερμοκρασίες ρεκόρ έπληξαν σοβαρά και την Παραγουάη.
Σε χειρότερο σενάριο, η καλλιέργεια σιταριού της Παραγουάης μπορεί να υποστεί απώλειες έως και 50%. Αν αυτό αποδειχθεί, τότε η καλλιέργεια σίτου 2017 μπορεί να είναι αρκετή για να καλύψει μόνο τη βασική εγχώρια ζήτηση και στην πραγματικότητα η Παραγουάη μπορεί να χρειαστεί να εισάγει σιτάρι υψηλότερης ποιότητας για να καλύψει τη ζήτηση. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνθήκες απασχόλησης των πλοίων bulkers ενδέχεται να παρουσιάσουν αισθητή βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ