
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η περασμένη εβδομάδα τερμάτισε σε ήσυχο κλίμα για την απασχόληση των πλοίων bulkers, κατηγορίας supramax, με μειωμένη δραστηριότητα ναυλώσεων αλλά με κάποια σημάδια αντίστασης από τον κόλπο της Αμερικής. Αξίζει να αναφερθεί ότι Supramax bulker, χωρητικότητας 52,000 dwt, με έτος κατασκευής το 2004, εξασφάλισε ημερήσιο ναύλο 10,500 δολάρια από την ανατολική περιοχή της Μεσογείου-Μαύρης Θάλασσας για πέντε έως επτά μήνες με επαναπαράδοση σε όλο τον κόσμο.
Η απογοητευτική εικόνα της καλλιέργειας σιταριού χειμερινής σίτου στη Νότια Αμερική δημιουργεί προκλήσεις για τη διαθέσιμη προσφορά παρτίδων φορτίων προς θαλάσσια μεταφορά και απασχόλησης πλοίων, μεγέθους supramax και Panamax. Ο συνδυασμός της μικρότερης έκτασης και των δυσμενών καιρικών συνθηκών έχει επηρεάσει σημαντικά την καλλιέργεια. Η καλλιέργεια σιταριού στη νότια Βραζιλία έχει, επίσης, επηρεαστεί αρνητικά από τις θερμοκρασίες κατάψυξης. Εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι η συγκομιδή σίτου της Βραζιλίας το 2017 θα είναι 5,58 εκατομμύρια τόνοι σε σύγκριση με 6,73 εκατομμύρια τόνους το 2016.
Εκτός από τις χαμηλότερες αποδόσεις, η καλλιέργεια σιταριού της Βραζιλίας μπορεί να εμφανίσει και κάποια προβλήματα ποιότητας. Ως αποτέλεσμα, η Βραζιλία αναμένεται να εισάγει μέχρι και 7 εκατομμύρια τόνους σιταριού το επόμενο έτος. Η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγών σιταριού της Βραζιλίας προέρχεται από την Αργεντινή και την Παραγουάη. Ωστόσο, χαμηλές θερμοκρασίες ρεκόρ έπληξαν σοβαρά και την Παραγουάη.
Σε χειρότερο σενάριο, η καλλιέργεια σιταριού της Παραγουάης μπορεί να υποστεί απώλειες έως και 50%. Αν αυτό αποδειχθεί, τότε η καλλιέργεια σίτου 2017 μπορεί να είναι αρκετή για να καλύψει μόνο τη βασική εγχώρια ζήτηση και στην πραγματικότητα η Παραγουάη μπορεί να χρειαστεί να εισάγει σιτάρι υψηλότερης ποιότητας για να καλύψει τη ζήτηση. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνθήκες απασχόλησης των πλοίων bulkers ενδέχεται να παρουσιάσουν αισθητή βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ