
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η περασμένη εβδομάδα τερμάτισε σε ήσυχο κλίμα για την απασχόληση των πλοίων bulkers, κατηγορίας supramax, με μειωμένη δραστηριότητα ναυλώσεων αλλά με κάποια σημάδια αντίστασης από τον κόλπο της Αμερικής. Αξίζει να αναφερθεί ότι Supramax bulker, χωρητικότητας 52,000 dwt, με έτος κατασκευής το 2004, εξασφάλισε ημερήσιο ναύλο 10,500 δολάρια από την ανατολική περιοχή της Μεσογείου-Μαύρης Θάλασσας για πέντε έως επτά μήνες με επαναπαράδοση σε όλο τον κόσμο.
Η απογοητευτική εικόνα της καλλιέργειας σιταριού χειμερινής σίτου στη Νότια Αμερική δημιουργεί προκλήσεις για τη διαθέσιμη προσφορά παρτίδων φορτίων προς θαλάσσια μεταφορά και απασχόλησης πλοίων, μεγέθους supramax και Panamax. Ο συνδυασμός της μικρότερης έκτασης και των δυσμενών καιρικών συνθηκών έχει επηρεάσει σημαντικά την καλλιέργεια. Η καλλιέργεια σιταριού στη νότια Βραζιλία έχει, επίσης, επηρεαστεί αρνητικά από τις θερμοκρασίες κατάψυξης. Εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι η συγκομιδή σίτου της Βραζιλίας το 2017 θα είναι 5,58 εκατομμύρια τόνοι σε σύγκριση με 6,73 εκατομμύρια τόνους το 2016.
Εκτός από τις χαμηλότερες αποδόσεις, η καλλιέργεια σιταριού της Βραζιλίας μπορεί να εμφανίσει και κάποια προβλήματα ποιότητας. Ως αποτέλεσμα, η Βραζιλία αναμένεται να εισάγει μέχρι και 7 εκατομμύρια τόνους σιταριού το επόμενο έτος. Η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγών σιταριού της Βραζιλίας προέρχεται από την Αργεντινή και την Παραγουάη. Ωστόσο, χαμηλές θερμοκρασίες ρεκόρ έπληξαν σοβαρά και την Παραγουάη.
Σε χειρότερο σενάριο, η καλλιέργεια σιταριού της Παραγουάης μπορεί να υποστεί απώλειες έως και 50%. Αν αυτό αποδειχθεί, τότε η καλλιέργεια σίτου 2017 μπορεί να είναι αρκετή για να καλύψει μόνο τη βασική εγχώρια ζήτηση και στην πραγματικότητα η Παραγουάη μπορεί να χρειαστεί να εισάγει σιτάρι υψηλότερης ποιότητας για να καλύψει τη ζήτηση. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνθήκες απασχόλησης των πλοίων bulkers ενδέχεται να παρουσιάσουν αισθητή βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ