
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Μια απρόσμενη τάση από την Αμερική έρχεται να τονώσει τη συγκρατημένη αισιοδοξία για θετική απόδοση της ναυλαγοράς του χύδην ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια του δεύτερου και τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς.
΄Υστερα από χρόνια αρνητικής ανάπτυξης, οι θαλάσσιες εξαγωγές του άνθρακα από την Αμερική αναμένεται να παρουσιάσουν θεαματική άνοδο για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τρίτο τρίμηνο του 2016, οι αμερικάνικες εξαγωγές παρουσίασαν τα χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχές του 2007. Ωστόσο, η Αμερική φάινεται να επιδιώκει τώρα να εξασφαλίσει τη δυναμική της επιστροφή και να καταστεί, εκ νέου, κυρίαρχος παράγοντας στην παγκόσμια θαλάσσια μεταφορά άνθρακα.
Η αύξηση αυτή οφείλεται, κυρίως, στην αυξανόμενη ζήτηση από την Ευρώπη, καθώς για τους πρώτους μήνες του 2017, εκτιμάται ότι εισήγαγε το 44% του συνόλου των εξαγωγών άνθρακα στις ΗΠΑ.
Οι εξαγωγές άνθρακα από την Αμερική προς την Ευρώπη καταλαμβάνουν ένα σημαντικό μέρος της απασχόλησης των πλοίων bulkers μεγέθους panamax και capesize. Ωστόσο, η Ανατολική Ασία είναι αυτή που διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη μελλοντική ευφορία της ναυλαγοράς, καθώς παράγει ένα σημαντικό ποσό τόνων μιλίων σε σχέση με άλλους προορισμούς.
Τη φετινή χρονιά, οι αγοραστές της Ανατολικής Ασίας έχουν επιταχύνει την εισαγωγή του άνθρακα των ΗΠΑ σημειώνοντας εντυπωσιακή ετήσια αύξηση 113% . Σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO, οι σημαντικότεροι εισαγωγείς της βιομηχανίας χύδην ξηρού φορτίου είναι η Ινδία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, που παράγουν το 46% των συνολικών τονοχιλιομέτρων. Σε σύγκριση με την περίοδο του 2016, η αύξηση του συνολικού όγκου των εξαγωγών από την Αμερική προς τη Ανατολική Ασία δημιούργησε 24% επιπλέον τόνο χιλιόμετρα.
Αν οι εξαγωγές άνθρακα από την Αμερική παραμείνουν υψηλές καθόλου τη διάρκεια του 2017 θα έχουν ισχυρή επιδράση στην παγκόσμια θαλάσσια ζήτηση του ανθρακά και θα υποστηρίξουν τη συνολική βελτίωση της βιομηχανίας χύδην ξηρού φορτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ