
Η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία παρά τις παραγγελίες για νέα πλοία που συνεχίζει να δέχεται, κυρίως σε κρουαζιερόπλοια, όπως για παράδειγμα η Disney Cruise Line που ανακοίνωσε παραγγελία ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου στα γερμανικά ναυπηγεία «Meyer Werft» στο Πάπενμπουργκ, βρίσκεται αντιμέτωπη με μείωση του κύκλου εργασιών της, που αγγίζει το 5%. Πιο σημαντική είναι, ωστόσο, η μείωση του αριθμού των νέων παραγγελιών, που φτάνει το 14%, μία μείωση που προκαλεί έντονη ανησυχία στα υψηλόβαθμα στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας της Γερμανίας.
Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποτονικής ζήτησης από το εξωτερικό που συνδυάζεται με την αύξηση της πίεσης από τους διεθνείς ανταγωνιστές, κυρίως στην Ασία, τα γερμανικά ναυπηγεία σχεδιάζουν στροφή προς την αναζήτηση και ανάπτυξη νέων αγορών, προς την προσφορά νέων προϊόντων, επενδύοντας στην καινοτομία, την ψηφιοποίηση αλλά και την ενίσχυση της δικτύωσής τους με τις παγκόσμιες αγορές και τους πιθανούς νέους πελάτες τους.
Ο Δρ. Alexander Nürnberg, CEO της Ένωσης Γερμανών Κατασκευαστών Μηχανών και Εξοπλισμού (VDMA) σημειώνει πως για την διατήρηση των 65.000 θέσεων εργασίας του κλάδου είναι αναγκαίο τα γερμανικά ναυπηγεία, μία βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας, να επιδείξουν «ευελιξία» και να αναζητήσουν επειγόντως νέες αγορές, διαφοροποιώντας αναλόγως και τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Σε διαφορετική περίπτωση, αναλυτές της γερμανικής ναυπηγικής αγοράς υποστηρίζουν πως τα γερμανικά ναυπηγεία μπορεί να απωλέσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα οδηγώντας σε μεγάλη κρίση τον ευρύτερο κλάδο της γερμανικής ναυπηγοεπισκευής και θέτοντας σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας χιλιάδων εργαζομένων.
Φωτό: meyerwerft.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ