
Ένα αμερικανικό ταχύπλοο καταμαράν, κατασκευασμένο για πολεμικούς σκοπούς έφτασε λαβωμένο αυτές τις μέρες στην Ελλάδα προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα μετασκευής του, έτσι ώστε να εξυπηρετήσει ανάγκες της ελληνικής, και όχι μόνο, ακτοπλοΐας.
Ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος, που βρίσκεται στο πηδάλιο της Seajets, έφερε στην Ελλάδα το HSV-2, το οποίο αρχικά κατασκευάστηκε ως ταχύπλοο μεταγωγικό, (μπορεί να μεταφέρει ακόμα και άρματα μάχης) για τις ανάγκες των ΗΠΑ. Το σκάφος το οποίο είχε πουληθεί σε αραβικά συμφέροντα (ΗΑΕ) χτυπήθηκε από πύραυλο ενώ έπλεε ανοικτά της Υεμένης.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έχει καταστραφεί ολοκληρωτικά η γέφυρα και οι χώροι ενδιαίτησης αλλά και φιλοξενίας (μεταφορά στρατιωτικού προσωπικού). Άθικτες όμως παραμένουν οι μηχανές του caterpillar, που φτάνουν τα 48 ν.μ και οι οποίες έχουν την δυνατότητα, θεωρητικά τουλάχιστον, να μετατραπούν σε duel fuel.
Είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, και σήμερα παραμένει “δεμένο” σε ναυπηγείο στο κόλπο της Ελευσίνας, καθώς έχουν ξεκινήσει ήδη οι συζητήσεις για τις δυνατότητες επισκευής του.


https://www.youtube.com/watch?v=WTNeEYlO3Iw
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ