
Του Πάνου Ζαχαριάδη, Τεχνικoύ Διευθυντή της Atlantic Bulk Carriers Management Ltd.
Μεγάλα θέματα απασχόλησαν την σύνοδο MEPC 71 του ΙΜΟ (3-7 Ιουλίου). Το θέμα των ημερομηνιών εφαρμογής της σύμβασης επεξεργασίας έρματος έκλεισε με μία δήθεν συμβιβαστική πρόταση, που στη πράξη δεν διέφερε σε τίποτα από το αρχικό κείμενο του 2013 (Resolution A. 1088/28).
Δυστυχώς η πρόταση της Ελλάδας να δοθεί διετής παράταση στα νεότευκτα πλοία, ώστε να έχουν την δυνατότητα να εγκαταστήσουν συστήματα ΙΜΟ ‘‘δεύτερης γενιάς’’, δεν υποστηρίχτηκε παρά μόνον από τη Μάλτα. Ακόμα και οι οργανώσεις διαχειριστών πλοίων (ICS, Intertanko, Bimco κλπ) παρέμειναν μουδιασμένες και εγκλωβισμένες σε αβάσιμες φοβίες μήπως και δεν επέλθει κάποια απόφαση, στην τελευταία αυτή σύνοδο πριν την εφαρμογή της σύμβασης έρματος στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Φυσικά σε περίπτωση μη συμφωνίας θα ίσχυε η απόφαση του 2013 που, όπως είπα, στην πράξη δεν διέφερε από την τωρινή πρόταση. Αλλά αυτοί που προώθησαν την συμβιβαστική πρόταση έκαναν καλή δουλειά στο να φοβίσουν τα μέλη του ΙΜΟ, καιρό πριν, για την (δήθεν) καταστροφή κάποιας μη απόφασης.
Αρχηγοί σε αυτή την ‘‘τρομοκρατία’’ πρωτίστως η Νορβηγία και κατά δευτερευόντως η Ιαπωνία, οι οποίες έχουν κατασκευαστές με μεγάλο απόθεμα συστημάτων έρματος ‘‘πρώτης γενιάς’’ που κάπου έπρεπε να διαθέσουν. Τα νεότευκτα λοιπόν θυσιάστηκαν στο βωμό αυτών των συμφερόντων. Καλό θα είναι να γνωρίζουν όλοι, όταν θα αναγκαστούν να ξαναπληρώσουν για νέα μηχανήματα για τα νεότευκτα πλοία τους, προκειμένου να προσεγγίσουν τις ΗΠΑ, ότι μόνο η Ελληνική σημαία προσπάθησε με επίσημη κατάθεση στον ΙΜΟ να περιλάβει τα vεότευκτα σε διετή παράταση πέραν του Σεπτεμβρίου 2017. Καμία άλλη σημαία δεν μίλησε προς υποστήριξη της πρότασης πλην της Μάλτας. Επιπλέον, στην πρόταση της Intercargo να εξαιρεθούν πλοία των οποίων οι άνω δεξαμενές έρματος (top side tanks) αδειάζουν κατ’ ευθείαν από τα πλαϊνά τοιχώματα του πλοίου, και συνεπώς η μετατροπή τους είναι πρακτικά αδύνατη, πάλι η Ελλάδα μόνον υποστήριξε την πρόταση. Προφανώς βολεύει πολλούς να αποσυρθούν πρόωρα τέτοια πλοία.
(Περισσότερο παρασκήνιο για τη σύμβαση έρματος και για τα άλλα μεγάλα θέματα του MRV και του CO2 στο τεύχος Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η…
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ