
Από τις αρχές του έτους τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν δεχτεί παραγγελίες για 13 νέα πλοία από εταιρείες της Νότιας Κορέας, γεγονός που προκαλεί εντύπωση καθώς πολλές κορεάτικες ναυτιλιακές εταιρείες δεν επιλέγουν να ναυπηγήσουν πλοία σε ναυπηγεία της χώρας τους. Αντίστοιχα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν λάβει από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα μόλις 7 παραγγελίες από ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας.
Συγκεκριμένα, η Pan Ocean Co. Ltd, ηγέτιδα εταιρεία της Ν. Κορέας στον χώρο της ναυτιλίας χύδην φορτίων, παρήγγειλε τον περασμένο Φεβρουάριο 5 πλοία από τα κινέζικα ναυπηγεία Yangzijiang, ενώ η SM Line, αναδυόμενη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ν. Κορέας έχει επιλέξει να ναυπηγήσει 4 νέα πλοία της σε κινέζικα ναυπηγεία. Σε αντίθεση, οι κινέζικες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν τοποθετήσει όλες τις παραγγελίες τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Το περασμένος έτος μεγάλα ναυπηγεία της Ν. Κορέας, όπως η Hyundai Heavy Industries, κατέγραψαν μείωση στις παραγγελίες ναυπήγησης, λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών σε παγκόσμιο επίπεδο και λόγω του αυξημένου κόστους ναυπήγησης. Αυτός ενδεχομένως είναι και ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ν. Κορέας επιλέγουν τα κινέζικα ναυπηγεία, δηλαδή οι μειωμένες τιμές ναυπήγησης και το χαμηλό εργατικό κόστος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τετράμηνο του 2017, τα κινέζικα ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 78 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,43 εκατ. GRT, ενώ τα κορεάτικα ναυπηγεία δέχτηκαν παραγγελίες για 34 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,23 GRT.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ