
Από τις αρχές του έτους τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν δεχτεί παραγγελίες για 13 νέα πλοία από εταιρείες της Νότιας Κορέας, γεγονός που προκαλεί εντύπωση καθώς πολλές κορεάτικες ναυτιλιακές εταιρείες δεν επιλέγουν να ναυπηγήσουν πλοία σε ναυπηγεία της χώρας τους. Αντίστοιχα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν λάβει από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα μόλις 7 παραγγελίες από ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας.
Συγκεκριμένα, η Pan Ocean Co. Ltd, ηγέτιδα εταιρεία της Ν. Κορέας στον χώρο της ναυτιλίας χύδην φορτίων, παρήγγειλε τον περασμένο Φεβρουάριο 5 πλοία από τα κινέζικα ναυπηγεία Yangzijiang, ενώ η SM Line, αναδυόμενη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ν. Κορέας έχει επιλέξει να ναυπηγήσει 4 νέα πλοία της σε κινέζικα ναυπηγεία. Σε αντίθεση, οι κινέζικες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν τοποθετήσει όλες τις παραγγελίες τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Το περασμένος έτος μεγάλα ναυπηγεία της Ν. Κορέας, όπως η Hyundai Heavy Industries, κατέγραψαν μείωση στις παραγγελίες ναυπήγησης, λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών σε παγκόσμιο επίπεδο και λόγω του αυξημένου κόστους ναυπήγησης. Αυτός ενδεχομένως είναι και ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ν. Κορέας επιλέγουν τα κινέζικα ναυπηγεία, δηλαδή οι μειωμένες τιμές ναυπήγησης και το χαμηλό εργατικό κόστος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τετράμηνο του 2017, τα κινέζικα ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 78 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,43 εκατ. GRT, ενώ τα κορεάτικα ναυπηγεία δέχτηκαν παραγγελίες για 34 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,23 GRT.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ