
Από τις αρχές του έτους τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν δεχτεί παραγγελίες για 13 νέα πλοία από εταιρείες της Νότιας Κορέας, γεγονός που προκαλεί εντύπωση καθώς πολλές κορεάτικες ναυτιλιακές εταιρείες δεν επιλέγουν να ναυπηγήσουν πλοία σε ναυπηγεία της χώρας τους. Αντίστοιχα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν λάβει από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα μόλις 7 παραγγελίες από ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας.
Συγκεκριμένα, η Pan Ocean Co. Ltd, ηγέτιδα εταιρεία της Ν. Κορέας στον χώρο της ναυτιλίας χύδην φορτίων, παρήγγειλε τον περασμένο Φεβρουάριο 5 πλοία από τα κινέζικα ναυπηγεία Yangzijiang, ενώ η SM Line, αναδυόμενη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ν. Κορέας έχει επιλέξει να ναυπηγήσει 4 νέα πλοία της σε κινέζικα ναυπηγεία. Σε αντίθεση, οι κινέζικες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν τοποθετήσει όλες τις παραγγελίες τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Το περασμένος έτος μεγάλα ναυπηγεία της Ν. Κορέας, όπως η Hyundai Heavy Industries, κατέγραψαν μείωση στις παραγγελίες ναυπήγησης, λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών σε παγκόσμιο επίπεδο και λόγω του αυξημένου κόστους ναυπήγησης. Αυτός ενδεχομένως είναι και ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ν. Κορέας επιλέγουν τα κινέζικα ναυπηγεία, δηλαδή οι μειωμένες τιμές ναυπήγησης και το χαμηλό εργατικό κόστος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τετράμηνο του 2017, τα κινέζικα ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 78 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,43 εκατ. GRT, ενώ τα κορεάτικα ναυπηγεία δέχτηκαν παραγγελίες για 34 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,23 GRT.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ