
Η ΕΕΝΜΑ με δελτίο Τύπου της ανακοίνωσε τα θέματα που συζητήθηκαν στο πλαίσιο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις 22 Μαΐου μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή και του ΓΓΛΛΠΝΕ, Χρήστου Λαμπρίδη με εκπροσώπους της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), παρουσία εκπροσώπων της Cosco και της Πλοηγικής Υπηρεσίας. Κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν η πάγια θέση της ΕΕΝΜΑ να καταστεί το Λιμάνι του Πειραιά «HOME PORT» και για τα φορτηγά πλοία. Συγκεκριμένα έγινε αναφορά στα ακόλουθα θέματα:
-Στην ανάγκη ύπαρξης συγκεκριμένου χώρου για την παραβολή των πλοίων «short sea shipping», τα οποία εκτελούν συχνούς και τακτικούς κατάπλους στον λιμένα του Πειραιά
-Στην ανυπαρξία δικτύου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στις περιοχές Μώλου ΔΕΗ, Δραπετσώνας, και Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, καθώς και στην αδυναμία παροχής ύδρευσης στο αγκυροβόλιο
-Στον ανεπαρκή φωτισμό των εν λόγω περιοχών και στη μη επαρκή αστυνόμευση
-Στην αναγκαιότητα απομάκρυνσης των ναυαγίων στις περιοχές αυτές, που αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια των πλοίων κατά τις προσεγγίσεις
-Στην μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην παροχή εγγυητικών επιστολών, όταν τα πλοία εκτελούν συχνούς κατάπλους και οι ναυτιλιακές εταιρίες τους είναι συνεπείς και φερέγγυες
-Στην αναγκαιότητα εξέτασης μείωσης των τιμολογίων των συγκεκριμένων πλοίων
-Στην μη επιβολή πάγιου τέλους στα πλοία που καταπλέουν “ΤRANZIT” στο αγκυροβόλιο, αλλά και σε μείωση του τέλους στα πλοία που διαθέτουν αποδεδειγμένα επαρκείς χώρους για την αποθήκευσή των αποβλήτων τους και σε εκείνα τα πλοία επίσης που εκτελούν συχνούς και τακτικούς απόπλους
-Στην έκδοση «Pilot Exception Certificate» για τα φορτηγά πλοία άνω των 1300 gt διεθνούς καταμέτρησης (1000 gt εθνικής), εφόσον αυτά διαθέτουν συστήματα και μέσα νέας τεχνολογίας για ασφαλή προσέγγιση καθώς και πλοίαρχους με εμπειρία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ