
Ο Όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τα συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Α’ Τριμήνου να ανέρχονται στα €229 εκατ., αυξημένα κατά 35% και τα συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη στα €126 εκατ., αυξημένα κατά 80%, σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο 2016. Τα διεθνή περιθώρια διύλισης παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και οι λειτουργικές επιδόσεις βελτιώθηκαν σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου.
Η βελτιωμένη λειτουργία των διυλιστηρίων του Ομίλου οδήγησε σε αύξηση παραγωγής και πωλήσεων κατά 11% και 16% αντίστοιχα, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τους 4 εκατ. τόνους. Αύξηση σημειώθηκε σε όλες τις επί μέρους αγορές, με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 18%, στους 2,2 εκατ. τόνους και τις πωλήσεις εσωτερικής αγοράς κατά 13% στους 1,3 εκατ. τόνους, λόγω αύξησης μεριδίων αγοράς και ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης. Τα παραπάνω οδήγησαν σε αυξημένη υπερ-απόδοση έναντι των ενδεικτικών περιθωρίων, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα.
Τα πετροχημικά σημείωσαν την υψηλότερη τριμηνιαία λειτουργική κερδοφορία, παρά τη μικρή υποχώρηση των διεθνών περιθωρίων, ενώ και η εμπορία κατέγραψε αύξηση όγκων πωλήσεων και συνεισφοράς στον Όμιλο.
Τα καθαρά κέρδη στο Α’ Τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα €124 εκατ., έναντι €32 εκατ. το Α’ Τρίμηνο 2016, αυξημένα κατά 287,5%, καθώς η μειωμένη διακύμανση των διεθνών τιμών αργού τους πρώτους μήνες του 2017, είχε περιορισμένη επίδραση στην αποτίμηση αποθεμάτων.
Επίσης, να σημειωθεί ότι σημαντική ήταν και η αύξηση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά καυσίμων. Συγκεκριμένα, η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων, σημείωσε αύξηση 3% στο Α΄ τρίμηνο του 2017, με το συνολικό όγκο κατανάλωσης στους 1,8 εκατ. τόνους, επηρεασμένη κυρίως από τις ψυχρότερες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν. Οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης σημείωσαν αύξηση κατά 11%, ενώ τα καύσιμα κίνησης κατέγραψαν συνολικά μείωση της τάξης του 2%. Η αδασμολόγητη αγορά σημείωσε, επίσης, αύξηση κατά 26%, με κύριο χαρακτηριστικό την αύξηση των πωλήσεων ναυτιλιακών καυσίμων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ