
Πριν από τη συγχώνευση με την United Arab Shipping Company (UASC) η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Γερμανίας, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη μεγάλη πτώση των κερδών της, και την αύξηση των ζημιών της, που για το 2016 άγγιξαν τα 93 εκατ. ευρώ.
Όμως, και κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Hapag-Lloyd συνεχίζει να βρίσκεται στο «κόκκινο» με τις ζημίες της να αγγίζουν τα 62,1 εκατ. ευρώ, μολονότι ο κύκλος εργασιών της, λόγω της αύξησης του όγκου των διακινηθέντων φορτίων, αυξήθηκε κατά 10% αγγίζοντας τα 2,1 δις ευρώ.
Η μείωση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του κόστους των καυσίμων. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Hapag-Lloyd, η τιμή του βαρύ μαζούτ που καταναλώνουν οι μηχανές των γιγαντιαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας τα 313 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, όταν η μέση τιμή το περασμένο έτος έφτανε τα 197 δολάρια. Πρόκειται, όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου της εταιρείας, για την πλέον υψηλή τιμή που έχει καταγραφεί από τον Ιούνιο του 2015.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων έχει σχεδόν καλύψει τα κέρδη της εταιρείας, από την πρόσφατη άνοδο των ναύλων. Αλλά το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως ο ηγέτης της αγοράς, η Maersk, η οποία για το πρώτο τρίμηνο του 2017 κατέγραψε ζημίες ύψους 66 εκατ. ευρώ.
Όμως, η διοίκηση της Hapag-Lloyd παραμένει αισιόδοξη για το τρέχον έτος. Ο Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd AG, τονίζει σε δηλώσεις του πως μετά τη συγχώνευση με την UASC, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, θα επιτευχθούν συνέργειες, που θα επιτρέψουν στην γερμανική εταιρεία να επιτύχει μεγάλες οικονομίες κλίμακος και να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ