
Πριν από τη συγχώνευση με την United Arab Shipping Company (UASC) η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Γερμανίας, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τη μεγάλη πτώση των κερδών της, και την αύξηση των ζημιών της, που για το 2016 άγγιξαν τα 93 εκατ. ευρώ.
Όμως, και κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η Hapag-Lloyd συνεχίζει να βρίσκεται στο «κόκκινο» με τις ζημίες της να αγγίζουν τα 62,1 εκατ. ευρώ, μολονότι ο κύκλος εργασιών της, λόγω της αύξησης του όγκου των διακινηθέντων φορτίων, αυξήθηκε κατά 10% αγγίζοντας τα 2,1 δις ευρώ.
Η μείωση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του κόστους των καυσίμων. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση της Hapag-Lloyd, η τιμή του βαρύ μαζούτ που καταναλώνουν οι μηχανές των γιγαντιαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας τα 313 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, όταν η μέση τιμή το περασμένο έτος έφτανε τα 197 δολάρια. Πρόκειται, όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου της εταιρείας, για την πλέον υψηλή τιμή που έχει καταγραφεί από τον Ιούνιο του 2015.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων έχει σχεδόν καλύψει τα κέρδη της εταιρείας, από την πρόσφατη άνοδο των ναύλων. Αλλά το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως ο ηγέτης της αγοράς, η Maersk, η οποία για το πρώτο τρίμηνο του 2017 κατέγραψε ζημίες ύψους 66 εκατ. ευρώ.
Όμως, η διοίκηση της Hapag-Lloyd παραμένει αισιόδοξη για το τρέχον έτος. Ο Rolf Habben Jansen, CEO της Hapag-Lloyd AG, τονίζει σε δηλώσεις του πως μετά τη συγχώνευση με την UASC, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, θα επιτευχθούν συνέργειες, που θα επιτρέψουν στην γερμανική εταιρεία να επιτύχει μεγάλες οικονομίες κλίμακος και να επιστρέψει σε κερδοφορία.
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ