
Σύμφωνα με έκθεση της Teekay Shipping Corporation και όπως προκύπτει και από το παρακάτω διάγραμμα οι τιμές ναυπήγησης πλοίων βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2004. Το γεγονός αυτό παρακινεί πολλούς πλοιοκτήτες να προβούν σε παραγγελίες πλοίων τα οποία θα ξεκινήσουν να παραδίδονται από τα τέλη του 2018 και εντός του 2019.
Σύμφωνα με την έκθεση της Teekay, το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών αφορά πλοία κατηγορίας VLCC. Από τις αρχές του Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2017 εκτιμάται ότι έχουν δοθεί παραγγελίες για 18 VLCCs, ενώ για ολόκληρο το 2016 οι παραγγελίες για πλοία τέτοιας κατηγορίας ήταν 14. Οι πλοιοκτήτες επιλέγουν να παραγγείλουν VLCCs κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά πετρελαίου μεσοπρόθεσμα. Άλλοι παράγοντες που ωθούν στην επιλογή ναυπήγησης VLCC’s είναι η αναμενόμενη άρση του περιορισμού της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC από το 2018 και μετά και επίσης η ανανέωση του υφιστάμενου στόλου με νέα πλοία που θα πληρούν τις αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές που θέτουν διεθνείς κανονισμοί. Πολλά είναι μάλιστα και τα ναυπηγεία που παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες να ναυπηγήσουν VLCC’s καθώς οι παραγγελίες αυτές θα αποφέρουν στα ναυπηγεία περισσότερα κέρδη συγκριτικά με παραγγελίες για πλοία μεσαίου μεγέθους όπως τα aframaxes και τα suezmaxes. Όπως φαίνεται και από το παρακάτω διάγραμμα ο αριθμός των VLCC’s που βρίσκονται υπό ναυπήγηση είναι πάνω από το ήμισυ του ενεργού στόλου των VLCC’s που έχουν ηλικία 15 ετών και άνω. Με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όπως η Συνθήκη του Ballast Water Management και ο κανονισμός του IMO σύμφωνα με τον οποίο τα πλοία θα πρέπει να καταναλώνουν καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, πολλά πλοία θα οδηγηθούν σε διάλυση τα επόμενα χρόνια, οπότε τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για τη ναυπήγηση νέων πλοίων τα οποία θα ανανεώσουν τον παγκόσμιο στόλο.
Φωτό: Teekay Corporation
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ