Alphaliner: Δύσκολη χρονιά το 2016 για τους μεγάλους μεταφορείς containers

Alphaliner: Δύσκολη χρονιά το 2016 για τους μεγάλους μεταφορείς containers

184
Alphaliner: Δύσκολη χρονιά το 2016 για τους μεγάλους μεταφορείς containers

Σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner, το περασμένο έτος ήταν δύσκολο για τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς containers, καθώς για τις 10 από τις 13 τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους παρέμειναν αρνητικά.
Παρά το γεγονός ότι η χρεωκοπία της Hanjin Shipping τον περασμένο Αύγουστο οδήγησε σε άνοδο των ναύλων, αυτό δεν ήταν αρκετό για να βελτιώσει τα λειτουργικά αποτελέσματα των μεταφορέων containers.
Συγκεκριμένα, στα τέλη του 2016, οι εταιρείες CMA CGM, China Shipping Container Lines, EMC, Hanjin, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine (HMM), K Line, Maersk, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), NYK Line, Wan Hai Lines, Yang Ming Marine Transport και ZIM, εμφάνισαν αρνητικό τον δείκτη «average carrier operating margin», ο οποίος αποτελεί ένδειξη της κερδοφορίας μιας εταιρείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας με αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα είναι η HMM, η οποία έχει στην κατοχή της 79 containerships και η οποία στα τέλη του περασμένου έτους κατέγραψε λειτουργικές ζημιές ύψους $595 εκατ., γεγονός που την υποχρέωσε σε σχέδιο χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης με τη λήψη κρατικής ενίσχυσης από την κυβέρνηση της Σεούλ. Δεν είναι όμως μόνο η HMM που έχει λάβει κρατική ενίσχυση. Το ίδιο συνέβη και με την εταιρεία Yang Ming, με έδρα στην Ταϊβάν, η οποία διαθέτει 101 πλοία και η οποία έλαβε κρατική ενίσχυση από την κυβέρνηση της Ταϊβάν, καθώς οι λειτουργικές της ζημιές το 2016 ανήλθαν σε $470 εκατ.