
Σύμφωνα με έρευνα από την εταιρεία Risposte Turismo, άνοδος καταγράφηκε στην κίνηση της κρουαζιέρας το 2016, στην Αδριατική Θάλασσα. Η έκθεση καλύπτει την κίνηση που αφορά την Ελλάδα, την Ιταλία, την Κροατία και το Μαυροβούνιο. Συγκεκριμένα, το περασμένο έτος οι επιβάτες κρουαζιέρας ανήλθαν στους 5,1 εκατ., αύξηση κατά 5,5% σε σχέση με το 2015 και τα πλοία που προσέγγισαν τα λιμάνια της Αδριατικής ανήλθαν σε πάνω από 3.700, αύξηση κατά 10,5%, συγκριτικά με τα αντίστοιχα αποτελέσματα του 2015. Παρά το γεγονός πως το 2016 τα λιμάνια της Ιταλίας εξυπηρέτησαν μόλις 2,3 εκατ. επιβάτες και 843 πλοία, στοιχεία που αντιπροσωπεύουν μείωση της επιβατικής κίνησης (-2,5%) και των πλοίων (-1,4%) σε σχέση με το 2015, τα ιταλικά λιμάνια διατήρησαν την ισχυρή παρουσία τους στον τομέα της κρουαζιέρας στην Αδριατική. Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν τα λιμάνια της Κροατίας, ενώ την τρίτη θέση τα λιμάνια της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος της επιβατικής κίνησης της κρουαζιέρας στην Αδριατική, πρώτο αναδεικνύεται το λιμάνι της Βενετίας, το οποίο εκτιμάται ότι προσέλκυσε το περασμένο έτος περίπου το 31,7% του συνόλου της τουριστικής κίνησης στην περιοχή, ενώ ακολουθούν τα λιμάνια του Ντουμπρόβνικ (Κροατία) και της Κέρκυρας.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε επίσης αύξηση και στη διακίνηση με φέριμποτ και με ιπτάμενα δελφίνια το 2016, με τους επιβάτες να ανέρχονται στους 17,6 εκατ. (αύξηση 3,5% σε σχέση με το 2015), με τις αφίξεις των πλοίων να ανέρχονται σε 83.500 (αύξηση κατά 4,6%).
Σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις με φέριμποτ και με ιπτάμενα δελφίνια, το λιμάνι του Σπλιτ στην Κροατία φαίνεται ότι προσελκύει το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων, ενώ ακολουθούν τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Μπάρι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ