Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την εορτή του Πάσχα στην Ελλάδα

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την εορτή του Πάσχα στην Ελλάδα

171
Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την εορτή του Πάσχα στην Ελλάδα
Οι «ρουκετατζήδες» μαζί με πολλές εκατοντάδες κατοίκους του Βροντάδου παρήλασαν αργά σήμερα το απόγευμα παίρνοντας θέσεις «μάχης» προς τις δύο εκκλησίες του Αγίου Μάρκου και της Παναγιάς Ερειθιανής, στέλνοντας μήνυμα πως το φαντασμαγορικό έθιμο θα πραγματοποιηθεί. Η παρέλαση -πορεία διαμαρτυρίας με γαίδουράκια και σημαίες και ομοιώματα ρουκετών ήταν κοινή για τους «αντιμαχόμενους» ενορίτες που δεν έπαυαν να φωνάζουν ο ένα στον άλλον πειράγματα μέχρις ότου οι δρόμοι τους χώρισαν.

Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη η πλουσιότερη σε λαογραφικές εκδηλώσεις γιορτή των ορθοδόξων χριστιανών.
Η λέξη “Πάσχα” προέρχεται από την εβραϊκή “pasah”, που σημαίνει διάβαση. Οι Εβραίοι γιόρταζαν το Πάσχα σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς Θάλασσας, ενώ οι χριστιανοί γιορτάζουν την ανάσταση του Σωτήρα και τη διάβαση από το θάνατο στη ζωή.

Πολίτες παρακολουθούν το έθιμο των "Μπότηδων",  το Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου 2017. Στην Κέρκυρα, η Ανάσταση του Κυρίου γιορτάζεται νωρίς το μεσημέρι, όπου και αναβιώνει το έθιμο «Μπότηδες». Το έθιμο κρατά από την Ενετοκρατία στο νησί. Οι Κερκυραίοι τότε, σύμφωνα με τις ιστορικές αναφορές και τις θρησκευτικές παραδόσεις, λόγω της απαγόρευσης των θρησκευτικών εκδηλώσεων αργά το βράδυ ήταν αναγκασμένοι να γιορτάσουν το Πάσχα νωρίς το μεσημέρι. Έτσι λοιπόν, από τότε έως και σήμερα η λεγόμενη πρώτη Ανάσταση του Κυρίου τιμάται στις 12:00 το μεσημέρι. Μετά το πέρας της Ακολουθίας στη Μητρόπολη, οι καμπάνες χτυπούν χαρμόσυνα και από τα παράθυρα των σπιτιών πέφτουν εκατοντάδες «μπότηδες», πήλινα κανάτια, γεμάτα νερό, με στενό στόμιο και δυο χερούλια στο πλάι για τη μεταφορά τους, δεμένα με κόκκινες κορδέλες. Το εν λόγω έθιμο αποτελεί ένα συνδυασμό ενετικών και ορθόδοξων παραδόσεων ενώ πολλές είναι οι εκδοχές του για το πώς ξεκίνησε. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΚΑΤΑΠΟΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
Πολίτες παρακολουθούν το έθιμο των “Μπότηδων”, το Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου 2017. Στην Κέρκυρα, η Ανάσταση του Κυρίου γιορτάζεται νωρίς το μεσημέρι, όπου και αναβιώνει το έθιμο «Μπότηδες». Το έθιμο κρατά από την Ενετοκρατία στο νησί. Οι Κερκυραίοι τότε, σύμφωνα με τις ιστορικές αναφορές και τις θρησκευτικές παραδόσεις, λόγω της απαγόρευσης των θρησκευτικών εκδηλώσεων αργά το βράδυ ήταν αναγκασμένοι να γιορτάσουν το Πάσχα νωρίς το μεσημέρι. Έτσι λοιπόν, από τότε έως και σήμερα η λεγόμενη πρώτη Ανάσταση του Κυρίου τιμάται στις 12:00 το μεσημέρι. Μετά το πέρας της Ακολουθίας στη Μητρόπολη, οι καμπάνες χτυπούν χαρμόσυνα και από τα παράθυρα των σπιτιών πέφτουν εκατοντάδες «μπότηδες», πήλινα κανάτια, γεμάτα νερό, με στενό στόμιο και δυο χερούλια στο πλάι για τη μεταφορά τους, δεμένα με κόκκινες κορδέλες. Το εν λόγω έθιμο αποτελεί ένα συνδυασμό ενετικών και ορθόδοξων παραδόσεων ενώ πολλές είναι οι εκδοχές του για το πώς ξεκίνησε. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΚΑΤΑΠΟΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ

Με εκκωφαντικούς κρότους, χτυπώντας ότι αντικείμενο μπορούσε να παράξει ήχο και να κάνει κρότο, οι πιστοί έστειλαν το μήνυμα της Πρώτης Ανάστασης, το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, από τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ασίνης του Δήμου Ναυπλιέων, Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου 2017. Σφυριά, ξύλα, κουδούνια, κατσαρόλες, μπουκάλια μπρίκια, βαρελότα επιστρατεύτηκαν, ενώ ο ιερέας π. Ραφαήλ Βουγιούκας έψαλε το "Ανάστα ο Θεός, κρίνον τήν γην, ότι σύ κατακληρονομήσεις εν πάσι τοις εθνέσι” και αμέσως μετά η εκκλησία σείστηκε από τον θόρυβο που έκαναν οι πιστοί που παρακολούθησαν την Ακολουθία της πρώτης Ανάστασης και οι καμπάνες σήμαναν τη νίκη του Θεανθρώπου επί του Θανάτου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Με εκκωφαντικούς κρότους, χτυπώντας ότι αντικείμενο μπορούσε να παράξει ήχο και να κάνει κρότο, οι πιστοί έστειλαν το μήνυμα της Πρώτης Ανάστασης, το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου, από τον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ασίνης του Δήμου Ναυπλιέων, Μεγάλο Σάββατο 15 Απριλίου 2017. Σφυριά, ξύλα, κουδούνια, κατσαρόλες, μπουκάλια μπρίκια, βαρελότα επιστρατεύτηκαν, ενώ ο ιερέας π. Ραφαήλ Βουγιούκας έψαλε το “Ανάστα ο Θεός, κρίνον τήν γην, ότι σύ κατακληρονομήσεις εν πάσι τοις εθνέσι” και αμέσως μετά η εκκλησία σείστηκε από τον θόρυβο που έκαναν οι πιστοί που παρακολούθησαν την Ακολουθία της πρώτης Ανάστασης και οι καμπάνες σήμαναν τη νίκη του Θεανθρώπου επί του Θανάτου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Ακολουθία του Επιταφίου της Ιεράς Μητρόπολης Κορίνθου, χοροστατούντος του Μ. Κορινθίας Διονύσιου, τη Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΨΩΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Ακολουθία του Επιταφίου της Ιεράς Μητρόπολης Κορίνθου, χοροστατούντος του Μ. Κορινθίας Διονύσιου, τη Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΨΩΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Με κάθε λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των επιταφίων στην πλατεία Συντάγματος στο Ναύπλιο, τη Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. Κάθε χρόνο συγκεντρώνονται χιλιάδες κόσμου για να παρακολουθήσουν την κατανυκτική αυτή τελετή. Οι επιτάφιοι του Αγίου Γεωργίου και της Παναγίας μετά τη λιτανευτική πομπή, συναπαντήθηκαν όλοι μαζί στην κεντρικότερη πλατεία του Ναυπλίου. Η τελετή πραγματοποιήθηκε προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκτάριου. Πιο νωρίς έγινε η ακολουθία του Επιτάφιου στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου χοροστατούντος του Μητροπολίτη Αργολίδος και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του νομού. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Με κάθε λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των επιταφίων στην πλατεία Συντάγματος στο Ναύπλιο, τη Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. Κάθε χρόνο συγκεντρώνονται χιλιάδες κόσμου για να παρακολουθήσουν την κατανυκτική αυτή τελετή. Οι επιτάφιοι του Αγίου Γεωργίου και της Παναγίας μετά τη λιτανευτική πομπή, συναπαντήθηκαν όλοι μαζί στην κεντρικότερη πλατεία του Ναυπλίου. Η τελετή πραγματοποιήθηκε προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκτάριου. Πιο νωρίς έγινε η ακολουθία του Επιτάφιου στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου χοροστατούντος του Μητροπολίτη Αργολίδος και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του νομού. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Η περιφορά του Επιτάφιου στην τοπική κοινότητα Τολού του Δήμου Ναυπλιέων το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, γίνεται με ένα ιδιαίτερο τρόπο, αφού οι νέοι της περιοχής περιφέρουν τον Επιτάφιο μέσα στη θάλασσα, Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. Τα βεγγαλικά έδιναν ένα ξεχωριστό τόνο φωτίζοντας τον Επιτάφιο στο διάβα του. Το έθιμο του Επιταφίου στην θάλασσα αναβιώνει τα τελευταία χρόνια και κρατάει από τότε που οι Κρήτες αποίκησαν την περιοχή φέρνοντας μαζί τους και το έθιμο αυτό, αποδίδοντας έτσι τιμές στη θάλασσα και ευλογώντας το υγρό στοιχείο που θρέφει ακόμα τους απογόνους των Κρητών, τους σημερινούς Τολιανούς. Εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή του κόσμου και των επισκεπτών της περιοχής καθώς μια τεράστια πομπή συνόδευε την περιφορά του Επιτάφιου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Η περιφορά του Επιτάφιου στην τοπική κοινότητα Τολού του Δήμου Ναυπλιέων το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, γίνεται με ένα ιδιαίτερο τρόπο, αφού οι νέοι της περιοχής περιφέρουν τον Επιτάφιο μέσα στη θάλασσα, Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. Τα βεγγαλικά έδιναν ένα ξεχωριστό τόνο φωτίζοντας τον Επιτάφιο στο διάβα του. Το έθιμο του Επιταφίου στην θάλασσα αναβιώνει τα τελευταία χρόνια και κρατάει από τότε που οι Κρήτες αποίκησαν την περιοχή φέρνοντας μαζί τους και το έθιμο αυτό, αποδίδοντας έτσι τιμές στη θάλασσα και ευλογώντας το υγρό στοιχείο που θρέφει ακόμα τους απογόνους των Κρητών, τους σημερινούς Τολιανούς. Εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή του κόσμου και των επισκεπτών της περιοχής καθώς μια τεράστια πομπή συνόδευε την περιφορά του Επιτάφιου. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Πιστοί προσπαθούν να ανάψουν την λαμπάδα του με το Άγιο Φως, στο Μετόχι του Πανάγιου Τάφου στην Πλάκα, Μεγ. Σάββατο 15 Απριλίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές
Πιστοί προσπαθούν να ανάψουν την λαμπάδα του με το Άγιο Φως, στο Μετόχι του Πανάγιου Τάφου στην Πλάκα, Μεγ. Σάββατο 15 Απριλίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

Αναβίωσε για μια ακόμα χρονιά το πατροπαράδοτο έθιμο της καύσης του Βαραββά των Μικρασιατών της Νέας Κίου στην Αργολίδα, Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε στην περιφορά του Επιταφίου στο γραφικό ψαροχώρι όπου κάθε χρόνο αναβιώνει η καύση το Βαραββά, κάτι που δεν συναντάται σε άλλα μέρη της Ελλάδος. Η περιφορά σταμάτησε στην πλατεία του χωριού όπου ο π. Δημοσθένης Γάτσιος τέλεσε δέηση και συγχρόνως κάηκε το ομοίωμα του Βαραββά που από νωρίς είχαν ετοιμάσει οι κάτοικοι του χωριού. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Αναβίωσε για μια ακόμα χρονιά το πατροπαράδοτο έθιμο της καύσης του Βαραββά των Μικρασιατών της Νέας Κίου στην Αργολίδα, Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017. Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε στην περιφορά του Επιταφίου στο γραφικό ψαροχώρι όπου κάθε χρόνο αναβιώνει η καύση το Βαραββά, κάτι που δεν συναντάται σε άλλα μέρη της Ελλάδος. Η περιφορά σταμάτησε στην πλατεία του χωριού όπου ο π. Δημοσθένης Γάτσιος τέλεσε δέηση και συγχρόνως κάηκε το ομοίωμα του Βαραββά που από νωρίς είχαν ετοιμάσει οι κάτοικοι του χωριού. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Ιερείς τελούν την ακολουθία της Αποκαθήλωσης τη Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017, στη Μονή Πεντέλης. Με άκρα ταπείνωση και συμμετοχή πλήθους πιστών τελέστηκε η Αποκαθήλωση του Κυρίου στην Ιερά Μονή Πεντέλης. ΑΠΕ ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
Ιερείς τελούν την ακολουθία της Αποκαθήλωσης τη Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2017, στη Μονή Πεντέλης. Με άκρα ταπείνωση και συμμετοχή πλήθους πιστών τελέστηκε η Αποκαθήλωση του Κυρίου στην Ιερά Μονή Πεντέλης. ΑΠΕ ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ