
Η Rickmers Maritime Trust (RMT), παρά τις προσπάθειές της εδώ και μήνες για αναδιάρθρωση των χρεών της, ανακοίνωσε σήμερα στον ιστότοπό της, πως προχωρά σε ακύρωση της προγραμματισμένης Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης και σε διάλυση της εταιρείας.
Στην επίσημη ανακοίνωση σημειώνεται πως μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες τον περασμένο Δεκέμβριο να δώσουν οι ομολογιούχοι της Rickmers Maritime Trust (RMT) τη συγκατάθεσή τους για το κρίσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης των χρεών της, το μέλλον της εισηγμένης εταιρείας είχε πλέον καταστεί αβέβαιο. Στην άρνηση των ομολογιούχων προστέθηκε και η –προ ολίγων ημερών– αδυναμία εύρεσης μίας κοινά αποδεκτής λύσης μεταξύ της RMT και των γερμανικών τραπεζών HSH Nordbank AG και DBS Bank Ltd για την αναχρηματοδότηση των δανείων της. Η αδυναμία της RMT να αποπληρώσει, μεταξύ άλλων, δάνεια ύψους 196,7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ προς τις γερμανικές τράπεζες την 31η Μαρτίου δεν άφηνε άλλη επιλογή παρά την απόφαση για διάλυση της εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι οι γερμανικές τράπεζες, με επικεφαλής την HSH Nordbank AG είχαν συμφωνήσει σε πιθανή διαγραφή μέρους των χρεών, στην περίπτωση που έως την 15η Απριλίου η RMT παρουσίαζε ένα βιώσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Η προϋπόθεση, όμως, που είχε τεθεί ήταν να συμμετέχουν σε αυτό το νέο σχέδιο με νέα κεφάλαια και ιδιώτες επενδυτές. Η αδυναμία της Rickmers Maritime Trust να βρει διαθέσιμους νέους επενδυτές οδήγησε στη σημερινή ανακοίνωση περί διάλυσής της.
Η Rickmers Maritime Trust που έχει επίσημη έδρα τη Σιγκαπούρη και δραστηριοποιείται στην αγορά της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διαθέτει στόλο, που αποτελείται από 14 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 3.450 έως και 5.060 TEUs. Πέντε από τα πλοία της βρίσκονται σε μακροχόνια ναύλωση από την ιαπωνική MOL, πέντε βρίσκονται ναυλωμένα στην spot αγορά, ενώ παροπλισμένα είναι 4.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως όσα πλοία της βρίσκονται χρονοναυλωμένα στην MOL δεν θα επηρεαστούν από την απόφαση για διάλυση της εταιρείας, έως ότου ολοκληρωθούν οι χρονοναυλώσεις τους.
Αναλυτές αποδίδουν την εξέλιξη αυτή, στην αδυναμία κατά τα τελευταία χρόνια της RMT να αντιμετωπίσει επιτυχώς την πλεονάζουσα χωρητικότητα και την περιορισμένη ζήτηση στην αγορά, οδηγώντας την εταιρεία να καταγράψει το 2016 καθαρές ζημίες ύψους $ 180 εκατ. Μπορεί η RMT να μην είναι ένα «μεγάλο» μέγεθος στην αγορά, αλλά σίγουρα η διάλυσή της χτυπά ένα ακόμα «καμπανάκι» κινδύνου.
Φωτό: rickmers-maritime.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ