Παναγιώτης Κουρουμπλής: Υπάρχει μία κόντρα μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΕ

Παναγιώτης Κουρουμπλής: Υπάρχει μία κόντρα μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΕ

231
Παναγιώτης Κουρουμπλής: Υπάρχει μία κόντρα μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΕ

Την πρώτη συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης από την ανάληψη των καθηκόντων του έδωσε χθες ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Μολονότι η συνέντευξη ήταν προγραμματισμένη για ενημέρωση των Συντακτών γύρω από την διυπουργική σύνοδο στη Μάλτα, όπως ήταν φυσικό ο κ. Κουρουμπλής ρωτήθηκε και για άλλα θέματα.
Μεγάλο τμήμα της συνέντευξης αφιερώθηκε στην ακτοπλοΐα, στην επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και στην εξυπηρέτηση των νησιών ως προς τα ιατρικά θέματα. Στο πλαίσιο αυτό ο Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός ανακοίνωσε συγκεκριμένες ημερομηνίες κατά τις οποίες θα επισκεφτούν στρατιωτικοί γιατροί τα μικρά νησιά.
Ο κ. Κουρουμπλής, ερωτηθείς για το τι θα γίνει με την αξιολόγηση, εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί ως τις 7 Απριλίου και σημείωσε ότι όλες οι πλευρές θέλουν να κλείσει πια αυτό το ζήτημα. «Υπάρχουν δυσκολίες που ανακύπτουν κάθε φορά. Τις ξέρετε, τις μαθαίνετε, νομίζω όμως ότι πλέον είναι δεδομένη η βούληση και στην Ευρώπη να κλείσει αυτή η ιστορία. Τώρα το περιεχόμενο δεν μπορώ εγώ αυτή τη στιγμή να σας το πω. Το περιεχόμενο θα αποτυπωθεί όταν θα έρθει στη Βουλή και τότε θα με ρωτήσετε να σας πω, αλλά τώρα να σας πω υποθέσεις πρώτου, δεύτερου, τρίτου και τέταρτου βαθμού δεν γίνεται».
Ακολουθεί ανά θέματα ολόκληρη η συνέντευξη.
Για το Ελληνικό Νηολόγιο δήλωσε:
«Η ελληνική κυβέρνηση θα στηρίξει με κάθε τρόπο την ελληνική Ναυτιλία. Η ελληνική Ναυτιλία καθιστά την Ελλάδα και είναι ίσως ο μόνος τομέας που την καθιστά υπολογίσιμη παγκόσμια δύναμη. Εφόσον τα γνωστά προβλήματα που έχουν προκύψει επιλυθούν, τότε θα ανοίξουμε την κουβέντα, διότι κι εμένα δεν μου αρέσει καθόλου το γεγονός να έχουμε στην πλοιοκτησία μας 4500 πλοία και στη σημαία να είναι 800. Όπως προσπαθούμε εμείς να στηρίξουμε αυτό το χώρο, θα πρέπει και οι ίδιοι να αποδείξουν ότι με τον τρόπο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας σε μια δύσκολη καμπή. Είμαι βέβαιος ότι θα ανταποκριθούν στο σχεδιασμό που ετοιμάζει η ελληνική κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή εκείνο που σας είπα είναι σαφές, ότι εγώ και όσοι είμαστε εδώ φιλοδοξούμε και θα προσπαθήσουμε και είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει ανταπόκριση και από την μεριά των εφοπλιστών, αυτό το θέμα της σημαίας να αποκτήσει άλλα χαρακτηριστικά. Και όχι μόνο. Και άλλα πράγματα. Εμείς πήγαμε στο Λονδίνο. Και τους είπαμε ευθαρσώς “γιατί είναι καλύτερο το Μονακό; Και δεν είναι η Ελλάδα;”. Και επ’ αυτού, θα έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις, που θα είναι δύσκολο να μην έχουν θετική απάντηση. Όλα τα πράγματα έχουν τα όριά τους».

Ο κ. Κουρουμπλής ρωτήθηκε για το πώς εννοεί τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας.
“Είμαστε,  από τους πολύ μετρημένους υπουργούς που κάναμε αναφορά στην ανταγωνιστικότητα, υπό την αίρεση της συμβολής της ναυτιλίας στον περιορισμό των ρύπων – άρα χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών και καυσίμων- και στα δικαιώματα των εργαζομένων. Δεν πήγαμε εκεί και είπαμε ανταγωνισμός. Είπαμε να είναι ανταγωνιστική η ευρωπαϊκή ναυτιλία σε σχέση με άλλες ναυτιλίες στα πλαίσια των κατευθυντηρίων οδηγιών που αναφέρονται στις κρατικές ενισχύσεις και υπό την αίρεση ότι θα είναι συγκεκριμένες οι προτάσεις της ναυτιλίας στον ΙΜΟ, σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, γιατί η Μεσόγειος θα είναι η πρώτη που θα πληρώσει τις επιδράσεις τις κλιματικές. Επιπλέον κάναμε ειδική αναφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων».
Για τη διαφωνία μεταξύ ΕΕΕ και ΠΝΟ για τις συλλογικές συμβάσεις δήλωσε.
«Υπάρχει μία κόντρα μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΕ. Δεν έχει υπογραφεί από το 2010 Εθνική Συλλογική Σύμβαση. Η ΠΝΟ υποστηρίζει την ΕΣΣ, οι εφοπλιστές υποστηρίζουν τη Διεθνή Σύμβαση. Οι αποστάσεις των δύο συμβάσεων είναι πολύ μεγάλες. Πρέπει να εργαστούμε για να βρεθεί λύση και σύγκλιση. Ούτε εγώ συμφωνώ να πάμε στην σύμβαση της διεθνή ως έχει».

Για τη Ναυτική Εκπαίδευση δήλωσε:

«Το ζήτημα είναι να αναβαθμίσουμε τις δημόσιες σχολές διότι τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά, αμφιβάλλω αν έχουν τη δυνατότητα να πάνε να πληρώσουν ιδιωτικές σχολές. Σημάναμε συναγερμό. Γιατί περί συναγερμού πρόκειται, όσο κι αν κάνετε κριτική, την οποία δέχομαι. Πριν από δύο τρία χρόνια, στο προηγούμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όλα τα έργα που είχαν μπει για τις σχολές απεντάχθηκαν. Αυτή είναι η αλήθεια, να την καταγράφετε. Απεντάχθησαν όλα τα προγράμματα, καταργήθηκαν όλες οι κενές θέσεις που υπήρχαν. Υπήρχαν 300 μόνιμες θέσεις στα σχολεία και αυτή τη στιγμή καταργήθηκαν οι 200. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί. Και να βελτιώσουμε το επίπεδο των σχολών. Τελείωσε η επιτροπή που συγκροτήσαμε και έχουμε έτοιμα τα πορίσματα. Θα φωνάξουμε και καθηγητές από το εξωτερικό να μας πουν την άποψή τους, Έλληνες που έχουν διαπρέψει στον τομέα. Έχουμε εξασφαλίσει ότι  αρκετοί Περιφερειάρχες θα δεσμεύσουν πόρους για τον εξοπλισμό των σχολών. Έχουμε ξεκινήσει μια συνεργασία με την Ένωση για να αναβαθμίσουμε τις σχολές στον Ασπρόπυργο, στη Μηχανιώνα και στην Κύμη. Γίνονται λοιπόν διάφορες προσπάθειες, ακριβώς γιατί θέλουμε να αναβαθμιστούν οι δημόσιες σχολές. Δεν έχουμε στο μυαλό μας αυτή τη στιγμή να πάμε στη λύση των ιδιωτικών σχολών».

Για το αν θα υπάρξει αύξηση  των φοιτητών στις ΑΕΝ δήλωσε:

«Μακάρι να υπάρχουν πολλοί νέοι, ήδη σας πληροφορώ ότι ανοίγουμε ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, θα το δούμε και με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που έχει σχετικές σχολές με το χώρο, με στόχο να δούμε γιατί αυτά τα παιδιά που μπαίνουν στις σχολές δεν τις τελειώνουν και ενδιαμέσως αποχωρούν. Και είναι αρκετός ο αριθμός. Το θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό και ανοίξαμε την πόρτα για το ερευνήσουμε, να δούμε τι συμβαίνει.  Από εκεί και πέρα εμείς δεν έχουμε στο μυαλό μας αυτή τη στιγμή να πάμε σε ιδιωτικό τομέα, γιατί δεν νομίζω ότι εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή σε τίποτα ο ιδιωτικός τομέας. Κι αν θέλει η Ένωση, μπορεί να κάνει κάτι άλλο, που γίνεται και σε πολλές άλλες χώρες, ή μέσα από ένα ίδρυμα να γίνει μία σχολή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη, να μπορούνε τα παιδιά να πάνε χωρίς να πληρώσουν, όχι να τους στείλουμε στον ιδιωτικό τομέα. Ακόμα και αυτοί που πιστεύουν στον ιδιωτικό τομέα δεν το επιχείρησαν, το ξέρετε καλά. Πέρασε μια διάταξη κι έμεινε εκεί. Ας το υλοποιούσαν».

 ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ:  ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ κ.  ΛΑΜΠΡΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΝΑΝΠ κ. ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ-ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. ΓΙΑΝΝΕΛΛΗΣ-ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ

ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ:
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
κ. ΛΑΜΠΡΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΝΑΝΠ κ. ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ-ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. ΓΙΑΝΝΕΛΛΗΣ-ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ

Για τη Ναυπηγοεπισκευή και τα Ναυπηγεία  ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:

«Είναι κρίσιμος τομέας, με πολύ μεγάλο το ενδιαφέρον. Πρέπει να σας πω ότι όλο αυτό που δεν είχε γίνει όλα τα χρόνια, γίνεται τώρα. Γίνεται μια πολλαπλών επιπέδων κινητικότητα. Και σε ότι αφορά τον ΟΛΠ, το λιμάνι και σε ότι αφορά το Σκαραμαγκά και σε ότι αφορά τα υπόλοιπα δύο ναυπηγεία,  Ελευσίνα και Νεώριο, αλλά και τα μικρά ναυπηγεία ολόκληρης της χώρας, γιατί θεωρούμε ότι είναι ένας πολύ σημαντικός αναπτυξιακός τομέας. Δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή κάτι πιο συγκεκριμένο, αλλά δεσμεύομαι ότι στην επόμενη συνάντηση που θα κάνουμε- πιστεύω τέλος Απριλίου- να έχουμε να πούμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Μπορώ να σας  διαβεβαιώσω ότι υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα.

Στις  17 Απριλίου είναι η τερματική ημερομηνία για να εκδοθεί η διαιτητική απόφαση για τον Σάφα. Με βάση αυτή θα γίνουν αρκετές κινήσεις και πρωτοβουλίες. Σας λέω λοιπόν, επειδή δεν θέλω να λέω πράγματα που αύριο μπορεί να  ερμηνευτούν με τον α΄ ή β΄ τρόπο και  μεθαύριο να μου πείτε «μα είπες αυτό κι εκείνο» είμαι αρκετά προσεκτικός. Σας λέω λοιπόν ότι υπάρχει πολύ μεγάλη κινητικότητα, υπάρχει ενδιαφέρον. Σας λέω για παράδειγμα ότι πιέζω την Cosco  να  επισπεύσει  τον ερχομό των δυο μεγάλων δεξαμενών. Τους πίεσα πάρα πολύ για να επισκευάσουν τις υπάρχουσες, αλλά είναι μικρές δεξαμενές. Έχει δεσμευτεί ότι τον Σεπτέμβριο θα είναι εδώ η ογδοντάρα δεξαμενή, που είναι μεν μεγάλη, αλλά δεν είναι η μεγάλη δεξαμενή, η μεγάλη είναι σχεδόν τετρακοσάρα. Είναι λοιπόν ένα κομμάτι. Στα υπόλοιπα ζητήματα υπάρχουν παράγοντες, τους οποίους δεν είναι εύκολο να προσδιορίσω χρονικά.

Λοιπόν κάνουμε προσπάθειες, κάνουμε ενέργειες, να ξεμπλοκάρουμε το Σκαραμαγκά με διάφορους τρόπους. Όπως και να δώσουμε διέξοδο στη στασιμότητα της Ελευσίνας και του Νεωρίου. Αυτά μπορώ να σας τα πω τώρα. Αλλά γίνονται προσπάθειες, πολλές. Πιστεύω μέσα στο Μάιο να έχουμε κάτι να πούμε πιο συγκεκριμένο.

Επιπλέον, είμαστε σε μία συνεργασία με την Ένωση Κατασκευαστών, γιατί ξέρει πάρα πολλές ειδικότητες που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Και θα πρέπει το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε αν είναι δυνατόν, να κάνουμε και σχολές μαθητείας τις οποίες και θα κάνουμε, έχουμε ήδη συστήσει επιτροπή για αυτό το θέμα. Δηλαδή ανοίγουν πολλά ζητήματα αλλά δεν είναι και εύκολο από τη μία μέρα στην άλλη να καλύψεις όλα αυτά τα κενά που δημιουργήθηκαν. Φέραμε εδώ παλιές σχολές που λειτουργούσαν σε αυτά τα ζητήματα, τη Διπλάρειο, κάνουμε πολλές ενέργειες για να μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και αυτόν τον κλάδο. Γιατί πρέπει να φέρουμε και νέα παιδιά σε αυτήν την προσπάθεια».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.