
Σε συνάντηση που είχαν στη Ρώμη, ο Έλληνας υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αστέριος Πιτσιόρλας με τον Πρόεδρο της Ένωσης των Πλοιοκτητών της Ιταλίας (Confitarma), Emanuele Grimaldi, καθώς και με άλλους κρατικούς φορείς της γείτονας χώρας, συζήτησαν τα σημαντικά θέματα που απασχολούν την παγκόσμια ναυτιλία.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονταν η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία, καθώς και η επικείμενη έναρξη ισχύος της Συνθήκης του Ballast Water Management.
Ο κ. Γκριμάλντι, μεταξύ άλλων, εξέφρασε τη μεγάλη του εκτίμηση για τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης και τις επενδύσεις που κάνει, ούτως ώστε να προάγει την ανάπτυξη της διεθνούς ναυτιλίας. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις τεράστιες επενδύσεις που γίνονται σε νέα και σύγχρονα πλοία, αλλά και στην προώθηση νέων θαλασσίων συνδέσεων στη Μεσόγειο, οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αύξηση των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.
Ο Pietro Spirito, επικεφαλής της Autorità di Sistema Portuale Mar Tirreno Centrale, τόνισε ιδιαίτερα ότι μετά τον εκσυγχρονισμό που έχει γίνει στα ιταλικά λιμάνια, είναι δυνατόν να υπάρξει στενή συνεργασία μεταξύ Ελλάδας- Ιταλίας στον τομέα των διατροπικών μεταφορών. Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στη διατροπική σύνδεση που έχει αναπτυχθεί μεταξύ των ιταλικών λιμανιών με τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, επεσήμανε την ενίσχυση της σύνδεσης των ελληνικών λιμανιών με εκείνων στην Αδριατική θάλασσα. Στόχος της εν λόγω σύνδεση είναι η ανάπτυξη της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σε συνεργασία και με την Κίνα, η οποία στο πλαίσιο της στρατηγικής της «Nuova via della seta» στοχεύει στην ενίσχυση της σύνδεσης και συνεργασίας της με χώρες της Ευρασίας.
Ο Έλληνας υφυπουργός τόνισε ότι η ενδυνάμωση των εμπορικών και οικονομικών σχέσεων μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας θα αποφέρει οικονομικά οφέλη και τις δύο χώρες. Ο κ. Πιτσιόρλας προσέθεσε επίσης ότι μετά την παραχώρηση τμήματος του λιμανιού του Πειραιά στην Cosco, καταγράφηκε αύξηση στην κίνηση του λιμανιού σε TEUs κατά 36%. Επιπλέον δημιουργήθηκαν νέες προοπτικές ανάπτυξης, προοπτικές που προσδοκά και από άλλες αντίστοιχες συμφωνίες της η ελληνική κυβέρνηση. Όπως επεσήμανε και ο ίδιος, η συνεργασία με την Ιταλία είναι αναγκαία, κυρίως στον τομέα της κρουαζιέρας, με στόχο να δημιουργηθεί μια στρατηγική συμμαχία στην θαλάσσια περιοχή της Μεσογείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ