
Έκτακτη συνέλευση των μετόχων της HELLENIC SEAWAYS ζητούν οι Μινωικές Γραμμές για αγορές και πωλήσεις πλοίων της πρώτης, που σύμφωνα με την ανακοίνωση στερούνται στρατηγικού πλάνου.
Η ανακοίνωση των Μινωικών είναι η παρακάτω:
“Η ναυτιλιακή εταιρεία «ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.», με ιστορία από το 1972 στην Ελληνική ακτοπλοΐα, συμμετέχουσα σήμερα με ποσοστό 48,53% στο μετοχικό κεφάλαιο της «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε.» (η «HSW») που την κατατάσσει στην πρώτη θέση των μετόχων της, μη επηρεάζοντας εντούτοις τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της και μη συμμετέχοντας στο τρόπο διοίκησης και λειτουργίας της, αισθάνεται την ανάγκη να εκφράσει με το παρόν τα ακόλουθα σχετικά με τη διοίκηση της HSW μετά το 2009 :
Κατά την περίοδο του ελέγχου της HSW από την Εκτελεστική Διοίκηση της ΑΝΕΚ, τα οικονομικά αποτελέσματα της HSW εμφάνισαν αισθητή επιδείνωση, ιδίως κατά τα έτη 2010-2013.
Συγκεκριμένα, ενώ τα Ίδια Κεφάλαια της HSW ανέρχονταν σε Ευρώ 238 εκατ. την 31/12/2009, μειώθηκαν κατά την επόμενη 4ετία μέσω διαδοχικών ζημιογόνων χρήσεων συνολικού ύψους ζημιών περί τα Ευρώ 150 εκατ., ώστε τελικώς να κατέλθουν σε Ευρώ 86 εκατ. την 31/12/2013.
Η επιδείνωση αυτή των οικονομικών μεγεθών της HSW, μερικώς μόνο μπορεί να αποδοθεί στη γενικότερη δυσμενή οικονομική κατάσταση της Ελληνικής αγοράς κατά την περίοδο αυτή, καθώς η κύρια ευθύνη ανήκει στα εκτελεστικά μέλη υπό τον τότε εκτελεστικό Πρόεδρο της HSW και στις ολέθριες επιχειρηματικές επιλογές τους.
Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2013, ο τότε εκτελεστικός Πρόεδρος παραιτήθηκε από το Δ.Σ της HSW υπό το βάρος των δυσμενών οικονομικών αποτελεσμάτων της, αλλά επίσης και συγκεκριμένων περιστατικών σύγκρουσης συμφερόντων, κακοδιοίκησης και εσφαλμένων επενδυτικών ενεργειών που είχαν επισημανθεί από τα τότε μέλη των Μινωικών Γραμμών στο Δ.Σ. της HSW.
Δυστυχώς οι επιλογές της μετέπειτα εκτελεστικής διοίκησης, δεν καθιστούν πιστευτό ότι αυτή ασκείται «όπως επιβάλλει η χρηστή και συνετή διαχείριση».
Συγκεκριμένα, η εκτελεστική διοίκηση της HSW υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Αντώνη Αγαπητό, προχώρησε σε αγορές και πωλήσεις πλοίων που στερούνται στρατηγικού πλάνου, καθώς και σε εκτεταμένες μετασκευές τους, ενίοτε κατά παραβατική υπέρβαση του κόστους προϋπολογισμού τους, ενέργειες που οδήγησαν την εταιρεία σε υψηλές ταμιακές εκροές και τελικώς στη δεινή οικονομική θέση που βρίσκεται σήμερα.
Κατόπιν των πιο πάνω, η εταιρεία μας στερούμενη άλλης επιλογής, υποχρεώθηκε να υποβάλλει αίτημα του άρθρου 39 παρ. 1 του κν. 2190/1920 στο Διοικητικό Συμβούλιο της HSW για τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης με θέματα:
την πώληση του πλοίου HIGHSPEED 6 χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας μας και το δικαιολογητικό λόγο της πώλησής του και της απόσυρσης του από την εκμετάλλευση κερδοφόρων ακτοπλοϊκών γραμμών, την απραξία της εκτελεστικής διοίκησης για τον έλεγχο και κατανομή ευθυνών και τη λήψη αναγκαίων δικαστικών μέτρων για υπερβάσεις μετασκευών πλοίων και
την αξιολόγηση και εξηγήσεις της για τα πραγματικά αποτελέσματα της HSW μετά την τελευταία Τακτική Συνέλευση.
Παρακαλούμε περαιτέρω την Τράπεζα Πειραιώς, τη μεγαλύτερη Τράπεζα της Ελλάδας και σημαντικό μέτοχο της HSW, όπως στηρίξει το δίκαιο αίτημα μας προκειμένου να προστατεύσουμε από κοινού την περιουσία των μετόχων μας”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κοινοπραξία LNG Canada φόρτωσε με επιτυχία το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου που προορίζεται πλέον για τις παγκόσμιες αγορές, σηματοδοτώντας την έναρξη των…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ