
Ο νορβηγικός πετρελαϊκός κολοσσός Statoil παρουσίασε, μεταξύ άλλων, τους στόχους του για τη μείωση των εκπομπών CO2, για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης καθώς και για τους όρους που θα επιτρέψουν την κερδοφόρα ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και την εφαρμογή λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η σχετική έκθεση που παρουσίασε η Statoil φέρει τον τίτλο «2030 climate roadmap».
Στόχος της Statoil είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις μονάδες της, μολονότι, όπως τονίζει η εταιρεία, τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις μονάδες της είναι ήδη σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με το μέσο όρο του κλάδου. Αλλά με την εφαρμογή των όσων προτείνονται στον οδικό χάρτη, τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα πιο σημαντική μείωση.
Έτσι, ο νέος στόχος είναι οι εκπομπές CO2 ανά βαρέλι πετρελαίου/φυσικού αερίου που παράγεται, να περιοριστούν περαιτέρω κατά 20% έως το 2030, ενώ ο γενικότερος στόχος είναι η μείωση των εκπομπών από τις δραστηριότητές της να μειωθούν κατά 3 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, έως το 2030, με έτος σύγκρισης το 2017. Να σημειωθεί ότι οι 3 εκατ. τόνοι CO2 αντιστοιχούν με εκπομπές ρύπων από σχεδόν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα, σχεδόν τα μισά από όσα κυκλοφορούν σήμερα σε ολόκληρη τη Νορβηγία.
Εάν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε η Statoil, όπως σημειώνει ο Eldar Sætre, πρόεδρος και CEO της Statoil, θα ενισχύσει την θέση της ως ηγέτιδα δύναμη στον πετρελαϊκό τομέα σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος. Και ο ίδιος προσθέτει ότι η Statoil επενδύει δεκάδες εκατ. ευρώ και στον τομεά των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για να περιορίσει ακόμα περισσότερο τις επιπτώσεις των παραγωγικών της δραστηριοτήτων στην εμφάνιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Φωτό: statoil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ