
Η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας πλήττεται βαριά από την πτώχευση της εταιρείας Hanjin, καθώς ναυτιλιακές εταιρίες παγκόσμιου βεληνεκούς εμφανίζονται απρόθυμες να προχωρήσουν σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων και συγχρόνως αναβάλουν την εκτέλεση όσων παραγγελιών είχαν τοποθετήσει τα προηγούμενα έτη.
Ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν προχωρούν σε παραγγελίες νέων πλοίων είναι ότι τους συμφέρει περισσότερο να ναυλώσουν πλοία που διαχειριζόταν πριν την χρεοκοπία της η εταιρεία Hanjin Shipping, τα οποία πλέον ναυλώνονται σε πολύ χαμηλές τιμές. Μια από τις εταιρείες που επέλεξε να ναυλώσει πλοία της Hanjin Shipping, αντί να προχωρήσει σε ναυπηγήσεις πλοίων, είναι η Maersk Line.
Η τελευταία τον Ιούλιο του 2015 είχε παραγγείλει στο ναυπηγείο της Hyundai Heavy Industries εννιά containerships 14.000 TEUs, μια παραγγελία ύψους $1,1 δις. Η παράδοση των νεοναυπηγηθέντων πλοίων αναμενόταν να γίνει μέχρι το τέλος του 2017, όμως η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία αποφάσισε να παραλάβει μόλις τα μισά από τα containerships φέτος, αναβάλλοντας την παράδοση των υπόλοιπων για το 2018.
Λόγω των οικονομικών ζημιών ύψους $376 εκατ. που υπέστη η Maersk Line το περασμένο έτος, η εταιρεία επιχειρεί να μειώσει τα έξοδά της και τις πληρωμές που αφορούν ναυπηγήσεις νέων πλοίων. Γι’αυτόν τον λόγο η Maersk Line έχει ναυλώσει πλοία από τις εταιρείες Danaos, Kmarin και Seaspan που πριν ήταν ναυλωμένα στη Hanjin Shipping. Η κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας δεν αφορά μόνο τα ναυπηγεία της Κορέας, αλλά έχει και παγκόσμιες προεκτάσεις.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Clarkson Research, οι παγκόσμιες παραγγελίες πλοίων άνω των 8.000 TEUs υποχώρησαν στα $500 εκατ., σε σύγκριση με τα $16 δις το 2015. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως από τον Ιούλιο του 2016 έως και τον περασμένο Ιανουάριο δεν έχουν γίνει παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 8.000 TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ