
Η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας πλήττεται βαριά από την πτώχευση της εταιρείας Hanjin, καθώς ναυτιλιακές εταιρίες παγκόσμιου βεληνεκούς εμφανίζονται απρόθυμες να προχωρήσουν σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων και συγχρόνως αναβάλουν την εκτέλεση όσων παραγγελιών είχαν τοποθετήσει τα προηγούμενα έτη.
Ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν προχωρούν σε παραγγελίες νέων πλοίων είναι ότι τους συμφέρει περισσότερο να ναυλώσουν πλοία που διαχειριζόταν πριν την χρεοκοπία της η εταιρεία Hanjin Shipping, τα οποία πλέον ναυλώνονται σε πολύ χαμηλές τιμές. Μια από τις εταιρείες που επέλεξε να ναυλώσει πλοία της Hanjin Shipping, αντί να προχωρήσει σε ναυπηγήσεις πλοίων, είναι η Maersk Line.
Η τελευταία τον Ιούλιο του 2015 είχε παραγγείλει στο ναυπηγείο της Hyundai Heavy Industries εννιά containerships 14.000 TEUs, μια παραγγελία ύψους $1,1 δις. Η παράδοση των νεοναυπηγηθέντων πλοίων αναμενόταν να γίνει μέχρι το τέλος του 2017, όμως η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία αποφάσισε να παραλάβει μόλις τα μισά από τα containerships φέτος, αναβάλλοντας την παράδοση των υπόλοιπων για το 2018.
Λόγω των οικονομικών ζημιών ύψους $376 εκατ. που υπέστη η Maersk Line το περασμένο έτος, η εταιρεία επιχειρεί να μειώσει τα έξοδά της και τις πληρωμές που αφορούν ναυπηγήσεις νέων πλοίων. Γι’αυτόν τον λόγο η Maersk Line έχει ναυλώσει πλοία από τις εταιρείες Danaos, Kmarin και Seaspan που πριν ήταν ναυλωμένα στη Hanjin Shipping. Η κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας δεν αφορά μόνο τα ναυπηγεία της Κορέας, αλλά έχει και παγκόσμιες προεκτάσεις.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Clarkson Research, οι παγκόσμιες παραγγελίες πλοίων άνω των 8.000 TEUs υποχώρησαν στα $500 εκατ., σε σύγκριση με τα $16 δις το 2015. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως από τον Ιούλιο του 2016 έως και τον περασμένο Ιανουάριο δεν έχουν γίνει παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 8.000 TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ