
Την περίοδο αυτή ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας, Salman bin Abdulaziz Al Saud, επισκέπτεται χώρες της Ασίας, μεταξύ των οποίων τη Μαλαισία, την Ινδονησία, την Ιαπωνία, την Κίνα και τις Μαλδίβες, με άμεσο στόχο την πραγματοποίηση επενδύσεων σε αυτές για την ανάπτυξη του πετρελαϊκού τους τομέα.
Προς το παρόν ο βασιλιάς έχει συνάψει συμφωνία με την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους $7 δις στην χώρα, ενώ αποβλέπει και σε παρόμοιες συμφωνίες με τις υπόλοιπες χώρες.
Όσον αφορά τις Μαλδίβες, η επίσκεψη του βασιλιά αναμένεται στις 18 Μαρτίου προκειμένου να συναφθεί συμφωνία ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι επενδύσεις στις Μαλδίβες στοχεύουν στη δημιουργία θαλάσσιων εμπορικών οδών πετρελαίου που θα καλύπτουν την περιοχή της ανατολικής Ασίας με έμφαση στην Κίνα. Και αυτό γιατί η οικονομική ευημερία της Σαουδικής Αραβίας εξαρτάται από τις πωλήσεις πετρελαίου, φυσικού αερίου και άλλων πετρελαϊκών ειδών στην Κίνα, με δεδομένη την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του κινέζικου γίγαντα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια για τα προϊόντα αυτά.
Σε ότι αφορά τις Μαλδίβες, οι επενδύσεις από τη Σαουδική Αραβία αφορούν την αγορά μέσω μιας μακροπρόθεσμης μίσθωσης ενός συμπλέγματος 19 νησιών για 99 χρόνια, τα οποία βρίσκονται 210 χλμ. νότια της πρωτεύουσας των Μαλδίβων, Μαλέ και έχουν πληθυσμό 4.000 άτομα.
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας των Μαλδίβων, Abdulla Yameen Abdul Gayoom, αρνήθηκε την πώληση των νησιών στη Σαουδική Αραβία, αναφέροντας μόνον πως διεξάγονται συζητήσεις για επενδύσεις ύψους 10 $δις, οι οποίες θα συνεισφέρουν στον τριπλασιασμό του ΑΕΠ της νησιωτικής χώρας.
Ο πρώην πρόεδρος των Μαλδίβων χαρακτήρισε τις επενδύσεις αυτές ως «ιδιαίτερα ανησυχητικές», ενώ κάτοικοι της νησιωτικής χώρας έχουν προβεί σε διαδηλώσεις με σκοπό να αποτραπεί η συμφωνία.
Οι Μαλδίβες ενδεχομένως να μην αποτελούν το άριστο στρατηγικό σημείο για το πετρελαϊκό εμπόριο της Σαουδικής Αραβίας, αφού περιβαλλοντικά βρίσκονται σε ευάλωτη θέση. Συγκεκριμένα, αποτελούν τη χώρα με το χαμηλότερο υψόμετρο στη Γη (μέγιστο ύψος μόλις 2,4 μ.) και σε περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας στην περιοχή, οι επιπτώσεις θα είναι καταστροφικές τόσο για τη διαβίωση των κατοίκων όσο και για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων πετρελαίου που θα δημιουργηθούν εκεί από τους Σαουδάραβες, σε περίπτωση που πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ