
Η Λιμενική Αρχή του Αμβούργου (HPA) λαμβάνει ενισχύσεις από τον προϋπολογισμό του ομόσπονδου κρατιδίου της χανσεατικής πόλης, που κυμαίνονται κατ’ έτος μεταξύ 120 και 190 εκατ. ευρώ. Με αφορμή αυτές τις ενισχύσεις και έπειτα από καταγγελίες προς την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ότι μέσω των κρατικών ενισχύσεων προς τον γερμανικό λιμένα διαμορφώνονται όροι αθέμιτου ανταγωνισμού προς τους άλλους ευρωπαϊκούς λιμένες, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού έλαβε το 2014 την απόφαση να προχωρήσει σε διεξοδικό έλεγχο των οικονομικών της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου.
Μετά από σχεδόν τρία χρόνια έρευνας και επαφών με τις αρχές του Αμβούργου, όπως μεταδίδουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού έδωσε πριν από λίγες ημέρες το πράσινο φως να συνεχίσει η υποστήριξη της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου με κρατικό χρήμα με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, όμως, ζήτησε από τη Λιμενική Αρχή να εφαρμόσει πρακτικές μεγαλύτερης διαφάνειας στον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών της, με σαφή και καθαρή παρουσίαση των εσόδων της και των εξόδων της, αλλά και το που ξοδεύονται τα χρηματικά ποσά που προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ ζητά με σαφήνεια από τη Λιμενική Αρχή του Αμβούργου να λαμβάνει κρατικές επιδοτήσεις μόνο για τεχνικά έργα βυθοκόρησης ή επισκευών στο οδικό ή σιδηροδρομικό δίκτυο του λιμένα, και σε καμμία περίπτωση για ενίσχυση των φορέων που εκμεταλλεύονται τους τερματικούς σταθμούς του λιμένα, όπως η HHLA. Στην περίπτωση των τελευταίων πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα οι κανόνες ανταγωνισμού.
Φωτό: bildarchiv-hamburg.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ