
O νορβηγικός όμιλος Odfjell ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα δεσμεύσει σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις δύο chemical tankers, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν από το ιαπωνικό ναυπηγείο Shin-Kurishima Dockyard, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019 αντίστοιχα.
Οι χρονοναυλώσεις διάρκειας 8 ετών η καθεμία, αποτελούν τμήμα της επεκτατικής πολιτικής του ομίλου. Σύμφωνα με τον CEO της Odfjell, η συμφωνία για τις χρονοναυλώσεις αναμένεται πως θα προσδώσει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ευελιξία στις εμπορικές δραστηριότητες του ομίλου καθώς και την παροχή υψηλότερης ποιότητας υπηρεσιών στους πελάτες του.
Μια ακόμα κίνηση από το νορβηγικό όμιλο για την ενίσχυση της θέσης του αποτελεί η δημιουργία ενός τερματικού σταθμού εξαγωγής αιθυλενίου στην πόλη Seabrook του Τέξας. Παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ παράγουν σημαντικές ποσότητες αιθανίου και αιθυλενίου, δεν υπάρχουν επαρκείς τερματικοί σταθμοί εξαγωγής τους από τη χώρα.
Η δημιουργία του τερματικού σταθμού στο λιμένα του Seabrook θα επιτρέψει την εξαγωγή του αιθυλενίου στις παγκόσμιες αγορές, καθώς το λιμάνι βρίσκεται κοντά στους αγωγούς μεταφοράς αιθυλενίου και διαθέτει επαρκή έκταση για να γίνουν οι απαραίτητες υποδομές, λιμενικές ή μη.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την ύπαρξη τερματικού σταθμού εξαγωγής αιθυλενίου στο Τέξας είναι οι χαμηλές τιμές που επικρατούν στην αγορά των ΗΠΑ, γεγονός που καθιστά το αμερικάνικο αιθυλένιο ελκυστικό.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και οι χώρες της Ασίας και ιδιαίτερα η Κίνα, η Ινδία, η Καμπότζη, η Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες αποτελούν τους κύριους εισαγωγείς αιθυλενίου, η χρήση του οποίου προορίζεται για γεωργικές καλλιέργειες, για παραγωγή πλαστικών, απορρυπαντικών, φαρμάκων κ.ά.
Φωτο: www. Odfjell.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ