
Ένα πολύ καλό 4ο τρίμηνο, όπου περιορίστηκαν οι ζημίες ενώ υπήρξε και αύξηση του κύκλου εργασιών της, κατέγραψε η Safe Bulkers Inc., συμφερόντων του κ. Πόλυ Χατζηιωάννου, ανακοινώνοντας τα ετήσια και τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα της. Ωστόσο, στο σύνολο του έτους η εταιρεία εμφάνισε μείωση στον κύκλο εργασιών και διεύρυνση των ζημιών της σε σχέση με το 2015.
Αναλυτικότερα, για το 4ο τρίμηνο του 2016, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα $31,7 εκατ. αυξημένος κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, οπότε και είχε φτάσει τα $29,9 εκατ. ενώ οι ζημίες περιορίστηκαν σημαντικά στα $4,6 εκατ. έναντι $29,9 εκατ. το 2015. Στο σύνολο του έτους, ο κύκλος εργασιών εμφάνισε μείωση της τάξης του 14% και ανήλθε σε $109,8 εκατ. ($127,3 εκατ. το 2015), ενώ οι ζημίες για το 2016 έφτασαν τα $56 εκατ. ($47,9 εκατ. το 2015). Η συνολική ρευστότητα της εταιρείας αγγίζει τα $104,8 εκατ. σε μετρητά και καταθέσεις.
Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι εντός του 2017 παρέλαβε δύο νεότευκτα πλοία Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000dwt και 81.600dwt, εκ των οποίων το 2ο πωλήθηκε απευθείας στον κ. Πόλυ Χατζηιωάννου.
Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 38 πλοίων ξηρού φορτίου (14 Panamax, 9 Kamsarmax, 12 post-Panamax και 3 Capesize), με μέσο όρο ηλικίας τα 6,6 έτη και με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 3,421 εκατ. dwt.
Ο Πρόεδρος της εταιρείας, Dr. Loukas Barmparis, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ανέφερε ότι «αν και οι ναυλώσεις βελτιώθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2016 από τα ιστορικά χαμηλά, παραμένουν ακόμα σε μη κερδοφόρα επίπεδα. Κατά το 2016, πετύχαμε θετικές ταμειακές ροές ενισχυόμενοι από τα χαμηλά λειτουργικά κόστη, τα οποία ανήλθαν σε $3.698/πλοίο, συμφώνως προς τις προσπάθειες μας για μειώσεις σε αυτά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ενισχύσαμε επίσης τη ρευστότητά μας μέσω της δημόσιας προσφοράς για κοινές μετοχές, το Δεκέμβριο του 2016, η οποία απέφερε $17,2 εκατ. […] Συνολικά, θεωρούμε ότι η εταιρεία μας βρίσκεται σε μια καλή θέση ώστε να ανταποκριθεί σε πιθανές διαρκείς αναταράξεις στις ναυλαγορές, ενώ παράλληλα είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί νέες ευκαιρίες όταν οι συνθήκες των ναυλαγορών αλλάξουν».
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η τιμή της μετοχής της Star Bulk σημείωνε πτώση 2% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας φτάνει τα $130 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ