
Ένα πολύ καλό 4ο τρίμηνο, όπου περιορίστηκαν οι ζημίες ενώ υπήρξε και αύξηση του κύκλου εργασιών της, κατέγραψε η Safe Bulkers Inc., συμφερόντων του κ. Πόλυ Χατζηιωάννου, ανακοινώνοντας τα ετήσια και τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα της. Ωστόσο, στο σύνολο του έτους η εταιρεία εμφάνισε μείωση στον κύκλο εργασιών και διεύρυνση των ζημιών της σε σχέση με το 2015.
Αναλυτικότερα, για το 4ο τρίμηνο του 2016, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα $31,7 εκατ. αυξημένος κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, οπότε και είχε φτάσει τα $29,9 εκατ. ενώ οι ζημίες περιορίστηκαν σημαντικά στα $4,6 εκατ. έναντι $29,9 εκατ. το 2015. Στο σύνολο του έτους, ο κύκλος εργασιών εμφάνισε μείωση της τάξης του 14% και ανήλθε σε $109,8 εκατ. ($127,3 εκατ. το 2015), ενώ οι ζημίες για το 2016 έφτασαν τα $56 εκατ. ($47,9 εκατ. το 2015). Η συνολική ρευστότητα της εταιρείας αγγίζει τα $104,8 εκατ. σε μετρητά και καταθέσεις.
Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι εντός του 2017 παρέλαβε δύο νεότευκτα πλοία Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000dwt και 81.600dwt, εκ των οποίων το 2ο πωλήθηκε απευθείας στον κ. Πόλυ Χατζηιωάννου.
Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 38 πλοίων ξηρού φορτίου (14 Panamax, 9 Kamsarmax, 12 post-Panamax και 3 Capesize), με μέσο όρο ηλικίας τα 6,6 έτη και με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 3,421 εκατ. dwt.
Ο Πρόεδρος της εταιρείας, Dr. Loukas Barmparis, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ανέφερε ότι «αν και οι ναυλώσεις βελτιώθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2016 από τα ιστορικά χαμηλά, παραμένουν ακόμα σε μη κερδοφόρα επίπεδα. Κατά το 2016, πετύχαμε θετικές ταμειακές ροές ενισχυόμενοι από τα χαμηλά λειτουργικά κόστη, τα οποία ανήλθαν σε $3.698/πλοίο, συμφώνως προς τις προσπάθειες μας για μειώσεις σε αυτά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ενισχύσαμε επίσης τη ρευστότητά μας μέσω της δημόσιας προσφοράς για κοινές μετοχές, το Δεκέμβριο του 2016, η οποία απέφερε $17,2 εκατ. […] Συνολικά, θεωρούμε ότι η εταιρεία μας βρίσκεται σε μια καλή θέση ώστε να ανταποκριθεί σε πιθανές διαρκείς αναταράξεις στις ναυλαγορές, ενώ παράλληλα είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί νέες ευκαιρίες όταν οι συνθήκες των ναυλαγορών αλλάξουν».
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η τιμή της μετοχής της Star Bulk σημείωνε πτώση 2% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας φτάνει τα $130 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ