
Με ζημιές έκλεισε το 2016 για την Cosco Corporation (Singapore) Limited η οποία δραστηριοποιείται στις αγορές ναυπηγήσεων και επισκευών πλοίων, στη μεταφορά χύδην ξηρών φορτίων και στην παροχή offshore υπηρεσιών. Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2016 που δημοσίευσε η Cosco Corp, καταγράφηκαν καθαρές ζημιές ύψους $695,5 εκατ., αύξηση κατά 6% συγκριτικά με τις ζημιές του 2015 ($651,8 εκατ.).
Επίσης, τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 27,3% για το 2016 ($1,85 δις), σε σχέση με τα έσοδα του 2015 ($2,49 δις). Τα μειωμένα έσοδα αποδίδονται στο μειωμένο όγκο παραγγελιών για ναυπήγηση πλοίων, στις μειωμένες τιμές για τις ναυπηγήσεις πλοίων όπως και στις καθυστερήσεις και ακυρώσεις παραγγελιών. Τα έσοδα για τα ναυπηγεία του ομίλου μειώθηκαν από $2,49 δις το 2015 σε $1,77 δις το περασμένο έτος, μείωση δηλαδή κατά 27,4%.
Πέρα από το ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, ένας άλλος τομέας της Cosco Corp. ο οποίος συνέβαλε στη περαιτέρω μείωση των εσόδων της για το 2016 ήταν οι μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, αφού τα έσοδα ύψους $28 εκατ. του 2015 υποχώρησαν στα $21,7 εκατ. το περασμένο έτος (-22,6%). Η μείωση οφείλεται στους χαμηλούς ναύλους που χαρακτηρίζουν την αγορά των χύδην ξηρών φορτίων. Εξαιτίας των δυσμενών συνθηκών στη ναυλαγορά, η Cosco Corp. έχει ήδη προχωρήσει σε διαλύσεις 2 πλοίων της (Οκτώβριος 2016 και Φεβρουάριος 2017), με πιθανό το ενδεχόμενο διάλυσης και άλλων πλοίων εντός του τρέχοντος έτους.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Cosco Corp. προβλέπουν πως θα συνεχιστούν οι προκλήσεις για το 2017, ιδίως στους τομείς της ναυπήγησης πλοίων και των ναυτιλιακών υπηρεσιών. Με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της ναυπηγικής δραστηριότητας της Cosco Corp., η μητρική της εταιρεία “Cosco Group” έχει εκδηλώσει την επιθυμία να προχωρήσει στην εξαγορά μετοχών της θυγατρικής της. Η εξαγορά αφορά τις ναυπηγικές μονάδες της Cosco Corp. που διαθέτει στην Κίνα και αποσκοπεί στην ενοποίηση των ναυπηγικών δραστηριοτήτων και στην ένταξή τους υπό μια ενιαία διοίκηση. Η ενοποίηση αυτή θα οδηγήσει στον τρίτο μεγαλύτερο ναυπηγοεπισκευαστικό όμιλο της Κίνας που θα φέρει το όνομα “Cosco Shipping Heavy Industry”.
Φωτό: en.cosco-shipyard.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ