
Με ζημιές έκλεισε το 2016 για την Cosco Corporation (Singapore) Limited η οποία δραστηριοποιείται στις αγορές ναυπηγήσεων και επισκευών πλοίων, στη μεταφορά χύδην ξηρών φορτίων και στην παροχή offshore υπηρεσιών. Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2016 που δημοσίευσε η Cosco Corp, καταγράφηκαν καθαρές ζημιές ύψους $695,5 εκατ., αύξηση κατά 6% συγκριτικά με τις ζημιές του 2015 ($651,8 εκατ.).
Επίσης, τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 27,3% για το 2016 ($1,85 δις), σε σχέση με τα έσοδα του 2015 ($2,49 δις). Τα μειωμένα έσοδα αποδίδονται στο μειωμένο όγκο παραγγελιών για ναυπήγηση πλοίων, στις μειωμένες τιμές για τις ναυπηγήσεις πλοίων όπως και στις καθυστερήσεις και ακυρώσεις παραγγελιών. Τα έσοδα για τα ναυπηγεία του ομίλου μειώθηκαν από $2,49 δις το 2015 σε $1,77 δις το περασμένο έτος, μείωση δηλαδή κατά 27,4%.
Πέρα από το ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, ένας άλλος τομέας της Cosco Corp. ο οποίος συνέβαλε στη περαιτέρω μείωση των εσόδων της για το 2016 ήταν οι μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, αφού τα έσοδα ύψους $28 εκατ. του 2015 υποχώρησαν στα $21,7 εκατ. το περασμένο έτος (-22,6%). Η μείωση οφείλεται στους χαμηλούς ναύλους που χαρακτηρίζουν την αγορά των χύδην ξηρών φορτίων. Εξαιτίας των δυσμενών συνθηκών στη ναυλαγορά, η Cosco Corp. έχει ήδη προχωρήσει σε διαλύσεις 2 πλοίων της (Οκτώβριος 2016 και Φεβρουάριος 2017), με πιθανό το ενδεχόμενο διάλυσης και άλλων πλοίων εντός του τρέχοντος έτους.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Cosco Corp. προβλέπουν πως θα συνεχιστούν οι προκλήσεις για το 2017, ιδίως στους τομείς της ναυπήγησης πλοίων και των ναυτιλιακών υπηρεσιών. Με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της ναυπηγικής δραστηριότητας της Cosco Corp., η μητρική της εταιρεία “Cosco Group” έχει εκδηλώσει την επιθυμία να προχωρήσει στην εξαγορά μετοχών της θυγατρικής της. Η εξαγορά αφορά τις ναυπηγικές μονάδες της Cosco Corp. που διαθέτει στην Κίνα και αποσκοπεί στην ενοποίηση των ναυπηγικών δραστηριοτήτων και στην ένταξή τους υπό μια ενιαία διοίκηση. Η ενοποίηση αυτή θα οδηγήσει στον τρίτο μεγαλύτερο ναυπηγοεπισκευαστικό όμιλο της Κίνας που θα φέρει το όνομα “Cosco Shipping Heavy Industry”.
Φωτό: en.cosco-shipyard.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ