
Ως γνωστόν τα τελευταία 2 χρόνια οι αμερικάνικες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο παραγωγής και εξόρυξης πετρελαίου αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της καθοδικής πορείας που εμφανίζει η τιμή του. Αποτέλεσμα της πτωτικής πορείας είναι σε πρώτη φάση οι περικοπές μισθών και σε δεύτερη φάση οι απολύσεις του εργατικού δυναμικού με στόχο την επιβίωση των εταιρειών.
Ωστόσο γιγαντιαίοι πετρελαϊκοί κολοσσοί όπως η Chevron και η Shell αλλά και μικρότεροι ανεξάρτητοι παραγωγοί πετρελαίου έχουν μειώσει την παραγωγή τους με αποτέλεσμα ορισμένες από τις εταιρείες που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες, να επηρεαστούν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε αρκετά μειωμένες τιμές.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών εξόρυξης πετρελαίου που έχουν πληγεί από την κρίση στην αγορά είναι η Schlumberger, η Halliburton και η Baker Hughes.
Όσον αφορά την εταιρεία Schlumberger, η οποία εδρεύει στο Τέξας, το 2015 προχώρησε στην απόλυση τουλάχιστον 20.000 εργαζομένων της (15% του εργατικού της δυναμικού) ενώ οι απολύσεις συνεχίστηκαν με τον ίδιο ρυθμό και το 2016.
Όλα δείχνουν σύμφωνα με τους εξειδικευμένους αναλυτές ότι οι εταιρείες θα συνεχίσουν και το 2017 να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Η εταιρεία Weatherford International σε πρόσφατη ανακοίνωσή της ανέφερε πως προχωρά σε μείωση 3.000 θέσεων εργασίας. Από το 2014 η εταιρεία έχει μειώσει το προσωπικό της πάνω από το ήμισυ (από 67.000 σε 30.000). Επίσης, η εταιρεία έχει αποφασίσει να προβεί σε πώληση περιουσιακών της στοιχείων (πλατφόρμες εξόρυξης), αναμένοντας έσοδα $2 δις.
–
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ