
Σύμφωνα με την Drewry, ο στόλος των chemical carriers αυξήθηκε κατά 5,2% το 2016 και αναμένεται να αυξηθεί και άλλο μέχρι το τέλος του 2017, κατά 3,3%.
H αύξηση του αριθμού των chemical carriers έχει οδηγήσει σε υπερπροσφορά χωρητικότητας με συνέπεια να παρατηρείται μείωση στους ναύλους (ιδίως στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία), η οποία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια.
Παρά το γεγονός πως το 2016 αυξήθηκαν οι εμπορευματικές ροές μεταξύ ΗΠΑ– Ευρώπης και ΗΠΑ- Βορειοανατολικής Ασίας, οι τιμές των ναύλων παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Αναμένεται πως ο στόλος των chemical carriers θα αυξηθεί περαιτέρω λόγω των παραγγελιών που έχουν γίνει τα προηγούμενα έτη. Από την άλλη, αναμένονται περισσότερες διαλύσεις σε chemical carriers σε σχέση με το 2016, λόγω νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ εντός του τρέχοντος έτους.
Επιπλέον, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στα Water Ballast Treatments στα πλοία, θα επιταχυνθεί ο ρυθμός διάλυσής αρκετών πλοίων μέχρι τα τέλη του 2020. Εκτιμάται όμως πως αυτή η εξέλιξη θα έχει ελάχιστη συνολική επίδραση στο μέγεθος του στόλου των chemical carriers, καθώς όσα πλοία πρόκειται να διαλυθούν θα έχουν μεταφορική ικανότητα μικρότερη των 10.000 DWT.
Αναλυτές της Drewry εικάζουν πάντως πως το 2017 αναμένεται συνέχεια της υπερπροσφοράς στα chemical carriers και συνεπώς κατά πάσα πιθανότητα θα επηρεαστούν αρνητικά οι τιμές των ναύλων στα μεγάλης χωρητικότητας chemical carriers, σε αντίθεση με τα μικρότερης χωρητικότητας, των οποίων οι ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ