
Του καπετάν Γιώργου Γεωργούλη
Οι πλοιοκτήτες πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά το διάστημα από 1 Ιουλίου 2013 και έως την 1η Ιανουαρίου 2017 όλοι οι ναυτικοί πρέπει λάβουν συμπληρωματική εκπαίδευση σύμφωνα με τις διατάξεις της τροποποίησης της Μανίλα 2010 της Διεθνούς σύμβασης STCW.
Όμως πολλοί ναυτικοί βρισκόταν σε πλοία χρονικά πολύ κοντά στην καταληκτική ημερομηνία (1η Ιανουαρίου 2017) με αποτέλεσμα τα πιστοποιητικά τους να μην έχουν ανανεωθεί σύμφωνα με την τροποποίηση Μανίλα 2010. Αν προστεθούν στα παραπάνω και οι καθυστερήσεις των σημαιών προς την έκδοση των νέων πιστοποιητικών τότε ο αριθμός των ναυτικών χωρίς την απαραίτητη ενημέρωση των πιστοποιητικών αυξάνεται περισσότερο.
Εν όψει των δυσκολιών που θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον κατά τους ελέγχους των πλοίων από τα κράτη λιμένων (Port State Control – PCS) των οποίων οι αξιωματικοί σύμφωνα με το παρόν θεσμικό πλαίσιο θεωρούν ως καταληκτική ημερομηνία την 1η Ιανουαρίου 2017 ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization – IMO) μέσω της Επιτροπής Ασφαλείας (Maritime Safety Committee -MSC) εξέδωσε την εγκύκλιο MSC.1/Circ.1560 σύμφωνα με την οποία ζητείται από τους Αξιωματικούς των Κρατών Λιμένα (PSC) να πραγματοποιούν ελέγχους στα πιστοποιητικά των ναυτικών θεωρώντας την 1η Ιουλίου 2017 ως την πλέον ρεαλιστική καταληκτική ημερομηνία για την συμμόρφωση ναυτικών και κρατών σημαίας προς την τροποποίηση της Μανίλα 2010.
Οι ναυτικοί οι οποίοι δεν είναι εφοδιασμένοι με τα κατάλληλα πιστοποιητικά πρέπει να επισυνάψουν στα υπάρχοντα πιστοποιητικά την εγκύκλιο MSC.1/Circ.1560 του ΙΜΟ προκειμένου να διευκολύνουν τον έλεγχο από προς αποφυγήν κρατήσεων των πλοίων η οποιασδήποτε άλλης ενέργειας από τους αξιωματικούς των PSC. Η εγκύκλιος του ΙΜΟ σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να θεωρείται απαραίτητα δεσμευτική από τα κράτη λιμένα και καλό είναι πολύ πριν την εκπνοή και της δεύτερης ημερομηνίας οι πλοιοκτήτες να φροντίσουν οι ναυτικοί που στελεχώνουν τα πλοία τους να είναι εφοδιασμένοι με τα πιστοποιητικά που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με την παραπάνω τροποποίηση της σύμβασης STCW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ