
Η Τερέζα Μέι σε ομιλία της προς Βρετανούς διπλωμάτες προ ολίγων ημερών ανακοίνωσε ότι κινείται προς την κατεύθυνση ενός καθαρού -πολλοί το χαρακτηρίζουν και ως σκληρό- Brexit. Στόχος της, δήλωσε πως είναι η αποχώρηση της χώρας της από την ευρωπαϊκή αγορά και η επιδίωξη μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου με την ΕΕ. Οι δηλώσεις της Βρετανής πρωθυπουργού προκάλεσαν άμεσα την αντίδραση -μεταξύ άλλων- και των μελών της British Ports Association.
Ο Richard Ballantyne, Chief Executive της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων, ανέφερε ότι η ψηφοφορία για το Brexit και οι πρόσφατες δηλώσεις της Τερέζα Μέι προκαλούν μία ευρύτερη συζήτηση για το ποιο θα είναι το μέλλον του βρετανικού εμπορίου και πως θα διαμορφωθεί η τελωνειακή πολιτική του Ηνωμένου Βασιλείου. «Ανυπομονούμε» δήλωσε ο ίδιος «να ξεκινήσουμε συζητήσεις με τη βρετανική κυβέρνηση για να κατανοήσουμε ποιο είναι το όραμά της για την μετά Brexit εποχή» αλλά και πως θα γίνει η εφαρμογή και διαχείριση των νέων τελωνειακών διαδικασιών στους βρετανικούς λιμένες.
Ο κ. Ballantyne αναφέρθηκε και στα σημαντικά προβλήματα που θα προκύψουν για τους λιμένες της χώρας από ένα σκληρό Brexit, που αποχώρηση από την ενιαία αγορά και αύξηση των συνοριακών ελέγχων, που κατά την γνώμη της Ένωσης θα οδηγήσουν σε διατάραξη της ομαλής διακίνησης των αγαθών από και προς τους βρετανικούς λιμένες. Η ελπίδα της Ένωσης των Βρετανικών λιμένων παραμένει η επίτευξη μίας νέας συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών μεταξύ ΗΒ και ΕΕ. Βέβαια. Βέβαια, μία τέτοια προοπτική μοιάζει να μην έχει πολλές ελπίδες, καθώς από την πλευρά της ΕΕ τονίζεται ότι η Βρετανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις επιλογές της χωρίς μερίδιο στα οφέλη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ