
Η Τερέζα Μέι σε ομιλία της προς Βρετανούς διπλωμάτες προ ολίγων ημερών ανακοίνωσε ότι κινείται προς την κατεύθυνση ενός καθαρού -πολλοί το χαρακτηρίζουν και ως σκληρό- Brexit. Στόχος της, δήλωσε πως είναι η αποχώρηση της χώρας της από την ευρωπαϊκή αγορά και η επιδίωξη μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου με την ΕΕ. Οι δηλώσεις της Βρετανής πρωθυπουργού προκάλεσαν άμεσα την αντίδραση -μεταξύ άλλων- και των μελών της British Ports Association.
Ο Richard Ballantyne, Chief Executive της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων, ανέφερε ότι η ψηφοφορία για το Brexit και οι πρόσφατες δηλώσεις της Τερέζα Μέι προκαλούν μία ευρύτερη συζήτηση για το ποιο θα είναι το μέλλον του βρετανικού εμπορίου και πως θα διαμορφωθεί η τελωνειακή πολιτική του Ηνωμένου Βασιλείου. «Ανυπομονούμε» δήλωσε ο ίδιος «να ξεκινήσουμε συζητήσεις με τη βρετανική κυβέρνηση για να κατανοήσουμε ποιο είναι το όραμά της για την μετά Brexit εποχή» αλλά και πως θα γίνει η εφαρμογή και διαχείριση των νέων τελωνειακών διαδικασιών στους βρετανικούς λιμένες.
Ο κ. Ballantyne αναφέρθηκε και στα σημαντικά προβλήματα που θα προκύψουν για τους λιμένες της χώρας από ένα σκληρό Brexit, που αποχώρηση από την ενιαία αγορά και αύξηση των συνοριακών ελέγχων, που κατά την γνώμη της Ένωσης θα οδηγήσουν σε διατάραξη της ομαλής διακίνησης των αγαθών από και προς τους βρετανικούς λιμένες. Η ελπίδα της Ένωσης των Βρετανικών λιμένων παραμένει η επίτευξη μίας νέας συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών μεταξύ ΗΒ και ΕΕ. Βέβαια. Βέβαια, μία τέτοια προοπτική μοιάζει να μην έχει πολλές ελπίδες, καθώς από την πλευρά της ΕΕ τονίζεται ότι η Βρετανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις επιλογές της χωρίς μερίδιο στα οφέλη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ