
Η Τερέζα Μέι σε ομιλία της προς Βρετανούς διπλωμάτες προ ολίγων ημερών ανακοίνωσε ότι κινείται προς την κατεύθυνση ενός καθαρού -πολλοί το χαρακτηρίζουν και ως σκληρό- Brexit. Στόχος της, δήλωσε πως είναι η αποχώρηση της χώρας της από την ευρωπαϊκή αγορά και η επιδίωξη μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου με την ΕΕ. Οι δηλώσεις της Βρετανής πρωθυπουργού προκάλεσαν άμεσα την αντίδραση -μεταξύ άλλων- και των μελών της British Ports Association.
Ο Richard Ballantyne, Chief Executive της Ένωσης των Βρετανικών Λιμένων, ανέφερε ότι η ψηφοφορία για το Brexit και οι πρόσφατες δηλώσεις της Τερέζα Μέι προκαλούν μία ευρύτερη συζήτηση για το ποιο θα είναι το μέλλον του βρετανικού εμπορίου και πως θα διαμορφωθεί η τελωνειακή πολιτική του Ηνωμένου Βασιλείου. «Ανυπομονούμε» δήλωσε ο ίδιος «να ξεκινήσουμε συζητήσεις με τη βρετανική κυβέρνηση για να κατανοήσουμε ποιο είναι το όραμά της για την μετά Brexit εποχή» αλλά και πως θα γίνει η εφαρμογή και διαχείριση των νέων τελωνειακών διαδικασιών στους βρετανικούς λιμένες.
Ο κ. Ballantyne αναφέρθηκε και στα σημαντικά προβλήματα που θα προκύψουν για τους λιμένες της χώρας από ένα σκληρό Brexit, που αποχώρηση από την ενιαία αγορά και αύξηση των συνοριακών ελέγχων, που κατά την γνώμη της Ένωσης θα οδηγήσουν σε διατάραξη της ομαλής διακίνησης των αγαθών από και προς τους βρετανικούς λιμένες. Η ελπίδα της Ένωσης των Βρετανικών λιμένων παραμένει η επίτευξη μίας νέας συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών μεταξύ ΗΒ και ΕΕ. Βέβαια. Βέβαια, μία τέτοια προοπτική μοιάζει να μην έχει πολλές ελπίδες, καθώς από την πλευρά της ΕΕ τονίζεται ότι η Βρετανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις επιλογές της χωρίς μερίδιο στα οφέλη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANDY RAIN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ