
Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο εμπορικών πλοίων της Clarksons για το 2016, ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αυξήθηκε κατά 3,1% σε όρους χωρητικότητας, αγγίζοντας τους 1,3 δισεκατομμύρια τόνους. Αναλυτές στο Λονδίνο εκτιμούν πως παρά το γεγονός πως παρουσιάστηκε μείωση στο ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, συγκριτικά με το 2010 (8,6%), η χωρητικότητα του ενεργού παγκόσμιου στόλου σήμερα εμφανίζεται αυξημένη κατά 50% σε σχέση με τα μεγέθη του 2009.
Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι το γεγονός ότι η ναυπηγική δραστηριότητα μειώθηκε κατά 70% περίπου σε σχέση με το 2015, φτάνοντας στα πιο χαμηλά επίπεδα των τελευταίων 30 ετών. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 542 παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 19,3 εκ. gt. Αντιθέτως, οι διαλύσεις πλοίων το 2016 αυξήθηκαν κατά 25% (29 εκ. gt) και αφορούσαν, κυρίως, σε bulk carriers (15,8 εκ. gt) και σε containerships (7,6 εκ. gt).
Ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος παραμένει κυρίαρχος σε όρους χωρητικότητας (202,6 εκ. gt) και ακολουθεί η Ιαπωνία (163,1 εκ. gt), η Κίνα (139,2 εκ. gt), η Γερμανία (86,6 εκ. gt) και οι ΗΠΑ (63,4 εκ. gt). Επιπλέον, την περασμένη χρονιά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συμμετείχαν πιο ενεργά απ’ όλους στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όσον αφορά τις σημαίες πλοίων, η σημαία του Παναμά παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας χωρητικότητα 223,8 εκ. gt.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ