Τι ειπώθηκε στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ»

Τι ειπώθηκε στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ»

1096
Τι ειπώθηκε στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ»

Μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με την παρουσία εκατοντάδων στελεχών του εφοπλισμού, χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ασφαλιστικών και ναυλομεσιτικών ενώσεων, καθώς και φορέων και διεθνών οργανισμών ολοκληρώθηκε σήμερα το βράδυ το 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, με θέμα «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Ανταγωνιστικότητα και προοπτικές σε καιρούς αβεβαιότητας».

Την έναρξη του συνεδρίου πραγματοποίησε ο γενικός διευθυντής της εφημερίδας, Γιάννης Περλεπές, ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο κρίσιμο σταυροδρόμι στο οποίο βρίσκεται η ναυτιλία και τις προκλήσεις που αυτή καλείται να αντιμετωπίσει και διαχειριστεί στο μέλλον, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη να δίνεται η δυνατότητα στους εκπροσώπους της να ακούγεται η φωνή τους.

Η πρόεδρος της εφημερίδας, Ειρήνη Αθανασιάδου στο καλωσόρισμά της αναφέρθηκε στο ναυτιλιακό συνέδριο της Ναυτεμπορικής, που πλέον λαμβάνει χαρακτηριστικά ενός θεσμού για τον χώρο της ναυτιλίας.

Ο κ. Θεόδωρος Ε. Βενιάμης, Πρόεδρος, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, President & Managing Director, Golden Union Shipping Co S.A.

Στην δική του ομιλία ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Ε. Βενιάμης τόνισε ότι «η ελληνική ναυτιλία καλά κρατεί» και πως θα «αγωνιστεί για να διατηρήσει αλώβητη» την κυρίαρχη θέση της σε διεθνές επίπεδο. Άλλωστε, όπως επισήμανε «η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια έχει στη φαρέτρα της το ένδοξο παρελθόν της». Ο κ. Βενιάμης σημείωσε με έμφαση ότι «η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο», ενώ θεωρεί απαραίτητη τη σύσφιγξη των σχέσεων μεταξύ πολιτείας και ναυτιλίας, με ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διακρίνεται από σταθερότητα. Επίσης, ο πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ότι «η κοινοτική ναυτιλία δεν κινδυνεύει από τους εταίρους της αλλά από τα ναυτιλιακά cluster της Άπω Ανατολής», προσθέτοντας ότι η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Violetta Bulc έχει εκφράσει την θέλησή της να στηρίξει την ευρωπαϊκή ναυτιλία απέναντι στην πρόκληση αυτή.

Ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Στον δικό του χαιρετισμό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής παρουσίασε τους δέκα στρατηγικούς στόχους του υπουργείου, που η υλοποίησή τους δίνει «προοπτική και μέλλον» στην ελληνική ναυτιλία. Ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου βρίσκεται ο τομέας της εκπαίδευσης, με τον κ. Κουρουμπλή να σημειώνει ότι «επιχειρούμε την ανακατασκευή των ακαδημιών του Ασπροπύργου και της Μηχανιώνας», ενώ «εμπλουτίζουμε το πεδίο διδασκαλίας». Επίσης, ζήτησε και την βοήθεια των Περιφερειών για την περαιτέρω ενίσχυση των ΑΕΝ της χώρας. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ελληνικής σημαίας, τονίζοντας ότι «άμεσα θα συγκρουστούμε με τη γραφειοκρατία, για να καταστήσουμε την ελληνική σημαία πιο ελκτική». Κλείνοντας την ομιλία του, και αφού άσκησε κριτική στα πεπραγμένα των κυβερνήσεων των προηγουμένων ετών, κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε «σύμπλευση», με στόχο να βρεθούν «τα σημεία επαφής», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν έχουμε την έπαρση του ξερόλα».

Στο βήμα του Συνεδρίου ο κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, τομεάρχης ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, και στο κοινό ο ΥΝΑΝΠ κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής
Στο βήμα του Συνεδρίου ο κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, τομεάρχης ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, με τον ΥΝΑΝΠ κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή να ακούει την ομιλία του

Η ομιλία του ΥΝΑΝΠ ήρθε και ως απάντηση στην αυστηρή κριτική που άσκησε στον δικό του χαιρετισμό ο τομεάρχης ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας Ιωάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος τόνισε ότι η «ναυτιλία είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της χώρας μας» και «η Ελλάδα δε μπορεί να μένει κολλημένη στον βάλτο των ιδεοληψιών του χθες» και των «αριστερίστικων ιδεολογιών» της σημερινής κυβέρνησης. Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε με έμφαση την διατήρηση του φορολογικού πλαισίου που διέπει την ελληνική ναυτιλία, ενώ τόνισε, μεταξύ άλλων, πως χρειάζεται αναδιοργάνωση του οργανογράμματος του υπουργείου με μικρές διευθύνσεις, στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για να παραμείνουν στον Πειραιά, αναβάθμιση των ΑΕΝ, διαμόρφωση μίας νέας στρατηγικής επικοινωνίας για προώθηση της ναυτιλίας στα σχολεία, διευκόλυνση επενδύσεων για τουριστικά σκάφη και σκάφη αναψυχής.

20170119_104319
Ο κ. Philippe Louis-Dreyfus, President and Chairperson of the Board, BIMCO, Chairman, Louis Dreyfus Armateurs S.A.S.

Ο Philippe Louis-Dreyfus ο πρόεδρος του Baltic and International Maritime Council (BIMCO) τόνισε ότι «η Ευρώπη βρίσκεται σε κίνδυνο και μπορεί να απωλέσει την επιρροή της». Για αυτό το λόγο πρέπει να ανακάμψει και να αγωνιστεί να διατηρήσει την κυρίαρχη παρουσία τους σε τομείς όπως είναι η ναυτιλία. Επίσης, σημείωσε την ανάγκη η ναυτιλία να βελτιώσει την εικόνα της σε ό,τι αφορά τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Οι κ. Emanuele Grimaldi, Managing Director, Grimaldi Group SpA, President, Italian Shipowners Association (Confitarma), Πάνος Λασκαρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος, Laskaridis Shipping Co. Ltd. Vice President, European Community Shipowners” Associations (ECSA), Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, Principal, Common Progress Co Na SA, President Designate, BIMCO, Γεώργιος Α.Τσαβλίρης, Πλοιοκτήτης, Tsavliris Salvage Group και ο κ. Ευθύμιος Ηλ. Μητρόπουλος KCMG, Επίτιμος Γενικός Γραμματέας, ΙΜΟ, Πρόεδρος Ιδρύματος «Maria Tsakos»
Οι κ. Emanuele Grimaldi (Managing Director, Grimaldi Group SpA, President, Italian Shipowners Association (Confitarma), Πάνος Λασκαρίδης (Διευθύνων Σύμβουλος, Laskaridis Shipping Co. Ltd., Vice President, European Community Shipowners” Associations (ECSA), Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος (Principal, Common Progress Co Na SA, President Designate, BIMCO), Γεώργιος Α. Τσαβλίρης (Πλοιοκτήτης, Tsavliris Salvage Group) και ο κ. Ευθύμιος Ηλ. Μητρόπουλος (KCMG, Επίτιμος Γενικός Γραμματέας, ΙΜΟ, Πρόεδρος Ιδρύματος «Maria Tsakos»)

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η ομιλία του κ. Πάνου Λασκαρίδη (Διευθύνων Σύμβουλος της Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Αντιπρόεδρος της ECSA), ο οποίος ανέδειξε το ζήτημα πως «η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει τον δυισμό των τοπικών και περιφερειακών ρυθμίσεων». Για τον ίδιο σημαντικό ζήτημα είναι και το τι «θα κάνει η ναυτιλία για το θέμα των εκπομπών των καυσαερίων». Μάλιστα, σημείωσε ότι «η ναυτιλία αναγνωρίζει τι πρέπει να συνεισφέρει για την εκπομπή καυσαερίων», αλλά η συνεισφορά της πρέπει να γίνει με όρους δικαιοσύνης και αναλογικότητας, στηρίζοντας τις διεθνείς συνθήκες. Τέλος, ανέδειξε και το ζήτημα της ανταγωνιστικότητας, που αποτελεί κομβικής σημασίας τόσο για την ελληνική όσο βεβαίως και για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, θέτοντας και ένα ενδιαφέρον ερώτημα στο κοινό του συνεδρίου, «H ναυτιλία της Άπω Ανατολής αναπτύσσεται πολύ-Ποιος θέλει να μεταφέρει τα εμπορεύματά του με τον ανταγωνιστή του;» Και η απάντηση στο ερώτημα βρίσκεται για τον ίδιο σε τρεις λέξεις: πειθαρχία, σκληρή δουλειά και επιμονή.

Άποψη της αίθουσας του συνεδρίου. Στο βήμα ο κ. Ευθύμιος Ηλ. Μητρόπουλος
Άποψη της αίθουσας του συνεδρίου. Στο βήμα ο κ. Ευθύμιος Ηλ. Μητρόπουλος

Από την πλευρά του στην δική του ομιλία ο Μιχάλης Σακέλλης (Αντιπρόεδρος της ATTICA GROUP, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), τόνισε ότι υποτιμάται η προσφορά και παρουσία της επιβατηγού ναυτιλίας. Σημείωσε τη μεγάλη συνεισφορά της στον τομέα της εγχώριας ναυπηγοεπισκευής, ενώ σημείωσε πως σε περίπτωση επιβολής -όπως σχεδιάζεται από την κυβέρνηση- ΦΠΑ, τότε θα επιβαρύνει δραματικά τα «ναυπηγεία μας».

Στο ζήτημα της ακτοπλοΐας στην ουσία αναφέρθηκε και ο Emanuele Grimaldi (Διευθύνων Σύμβουλος του Grimaldi Group SpA και Πρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών-Confitarma), ο οποίος μετά και την αποχώρηση των Μινωικών από την Αδριατική τόνισε ότι «οι συγχωνεύσεις έχουν αρχίσει να υλοποιούνται και στον χώρο της ακτοπλοΐας», ενώ είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες οι νέες επενδύσεις.

Οι κ. Τάσος Βαμβακίδης (Εμπορικός Διευθυντής, Σ.Ε.Π. ΑΕ), Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης (Πρόεδρος, Ίδρυμα Ευγενίδου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος Ευγενίδη), Ιωάννης Θεοτοκάς (Γενικός Γραμματέας, Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής), Θεόδωρος Κόντες (Διευθυντής, Majestic International Cruises, Πρόεδρος, Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας), Βασίλης Κορκίδης (Πρόεδρος, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Πρόεδρος, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Γιάννης Κοτζιάς (S&P Director, Intermodal Athens, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων), Γιάννης Α. Ξυλάς (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Ariston Navigation Corp.), Μιχάλης Σακέλλης (Αντιπρόεδρος, ATTICA GROUP, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), τη συζήτηση διευθύνει ο δημοσιογράφος κ. Αντώνης Τσιμπλάκης
Οι κ. Τάσος Βαμβακίδης (Εμπορικός Διευθυντής, Σ.Ε.Π. ΑΕ), Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης (Πρόεδρος, Ίδρυμα Ευγενίδου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος Ευγενίδη), Ιωάννης Θεοτοκάς (Γενικός Γραμματέας, Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής), Θεόδωρος Κόντες (Διευθυντής, Majestic International Cruises, Πρόεδρος, Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας), Βασίλης Κορκίδης (Πρόεδρος, Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Πρόεδρος, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), Γιάννης Κοτζιάς (S&P Director, Intermodal Athens, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων), Γιάννης Α. Ξυλάς (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Ariston Navigation Corp.), Μιχάλης Σακέλλης (Αντιπρόεδρος, ATTICA GROUP, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), τη συζήτηση διευθύνει ο δημοσιογράφος κ. Αντώνης Τσιμπλάκης

Στο θέμα του Πειραιά ως ναυτιλιακό κέντρο αναφέρθηκε και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεοτοκάς Ιωάννης, τονίζοντας ότι το υπουργείο προγραμματίζει «την ανάπτυξη του Πειραιά ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου». Βέβαια, από την πλευρά του ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδη-Ευγενίδης (Πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ευγενίδη) σημείωσε -στην ουσία απαντώντας εμμέσως στον Γ.Γ.- πως μπορεί η ελληνική ναυτιλία να είναι ανθεκτική και προσαρμόσιμη, αλλά «δυστυχώς, το cluster χάθηκε όταν είχε την ευκαιρία» καθώς υπήρχε «πολλή εσωστρέφεια τις καλές εποχές».

Για το ζήτημα της ανάπτυξης της κρουαζιέρας ο κ. Θεόδωρος Κόντες (Διευθυντής της Majestic International Cruises, και Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας) σημείωσε ότι το 2016 ήταν ένα καλό έτος για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα -λόγω και της πολιτικής αστάθειας στην Τουρκία- αλλά το 2017 θα είναι χειρότερο με λιγότερους επιβάτες. Και ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να απαντήσει στο ερώτημα «γιατί έρχονται στην Ελλάδα κρουαζιερόπλοια με σημαία Μάλτας και όχι με σημαία ελληνική;».

Οι κ. Χάρης Βαφειάς (President and CEO, Stealthgas Inc.), Γιώργος Γουρδομιχάλης (CEO, Phoenix Shipping and Trading S.A.), Joseph Cipolla (Vice President, Wfra Capital Partners Inc.), Δρ. Ιωάννης Κούστας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Danaos Corp), η κα Χριστίνα Μαργέλου (επικεφαλής Ναυτιλιακής Μονάδας, Όμιλος Eurobank), Γιάννης Πλατσιδάκης (Διευθύνων Σύμβουλος, Anangel Maritime Services Inc. Πρόεδρος, Intercargo), Δημήτρης Φαφαλιός (Director, Fafalios Shipping S.A.). Τη συζήτηση διευθύνει ο Γιάννης Περλεπές, Γενικός Διευθυντής της "Ναυτεμπορικής"
Οι κ. Χάρης Βαφειάς (President and CEO, Stealthgas Inc.), Γιώργος Γουρδομιχάλης (CEO, Phoenix Shipping and Trading S.A.), Joseph Cipolla (Vice President, Wfra Capital Partners Inc.), Δρ. Ιωάννης Κούστας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Danaos Corp), η κα Χριστίνα Μαργέλου (επικεφαλής Ναυτιλιακής Μονάδας, Όμιλος Eurobank), Γιάννης Πλατσιδάκης (Διευθύνων Σύμβουλος, Anangel Maritime Services Inc. Πρόεδρος, Intercargo), Δημήτρης Φαφαλιός (Director, Fafalios Shipping S.A.). Τη συζήτηση διευθύνει ο Γιάννης Περλεπές, Γενικός Διευθυντής της “Ναυτεμπορικής”

Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η ομιλία του κ. Γιάννη Πλατσιδάκη (Διευθύνων Σύμβουλος της Anangel Maritime Services Inc. και Πρόεδρος της Intercargo), ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας, τονίζοντας ότι «η ελληνική ναυτιλία θα βγει κερδισμένη από την κρίση». Ο ίδιος αμφισβήτησε πως «ζούμε μοναδικές ιστορικές στιγμές», καθώς «κάθε εποχή έχει τις δυσκολίες της». Το «ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα» προσέθεσε είναι ότι «ζούμε το πλοίο, την καθημερινότητά του».  Βέβαια, αναγνώρισε πως πρόβλημα για την ελληνική ναυτιλία θα υπάρξει εάν σημειωθεί «σταδιακή αποξένωση του πλοιοκτήτη από το πλοίο του». Εάν, κατά τον κ. Πλατσιδάκη, φτάσει μία εποχή που το πλοίο θεωρηθεί ως μία άψυχη επένδυση, τότε η κατάσταση θα είναι δύσκολη για το ελληνικό ναυτιλιακό επιχειρείν και την διατήρηση της κυριαρχίας της ελληνικής ναυτιλίας.

Οι κ. Νικόλαος Βενιάμης (Golden Union), Γεώργιος Δερμάτης (Director, Intermodal), Γιάννης Δράγνης (CEO, Goldenport), η κα Κατερίνα Μποδούρογλου (Legal Assistant, ALLSEAS MARINE S.A.) και η κα Μελίνα Παππά (Director of S&P/Project Manager/ Investor Relations Manager Starbulk Carriers Corp.)
Οι κ. Νικόλαος Βενιάμης (Golden Union), Γεώργιος Δερμάτης (Director, Intermodal), Γιάννης Δράγνης (CEO, Goldenport), η κα Κατερίνα Μποδούρογλου (Legal Assistant, ALLSEAS MARINE S.A.) και η κα Μελίνα Παππά (Director of S&P/Project Manager/ Investor Relations Manager Starbulk Carriers Corp.)

Στο πλαίσιο του 3ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής απονεμήθηκε το 1ο Βραβείο Ναυτιλίας στον καπτ. Παναγιώτη Τσάκο, ο οποίος στην γλαφυρή και μεστή νοημάτων παρέμβασή του σημείωσε πως «το ωραιότερο επάγγελμα του κόσμου είναι αυτό του ναυτικού». Αλλά χρειάζονται πρωτίστως οι ναυτικοί και «πρέπει να έλθουν οι Ελληνόπαιδες στην Θάλασσα», σημειώνοντας ότι ο ίδιος αναφέρεται τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες. Αλλά χρειάζεται δουλειά από τους κρατικούς φορείς για ενίσχυση της εκπαίδευσης, «γιατί χωρίς Έλληνες ναυτικούς, αξιωματικούς και στελέχη, τότε τί ναυτιλία θα έχουμε;» διερωτήθηκε ο ίδιος.

naf2

Στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής συμμετείχαν 39 ομιλητές, ενώ διαρθρώθηκε σε 4 βασικές θεματικές ενότητες.

Ενότητα 1

Η ναυτιλία αρωγός στην προσπάθεια της Ευρώπης να πρωταγωνιστήσει στο παγκόσμιο εμπόριο

Ενότητα 2

Το ελληνικό ναυτιλιακό cluster και η συμβολή του στην ελληνική οικονομία

Ενότητα 3

Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις σχεδιάζουν το αύριο – Η πορεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε ένα σύνθετο πλέον περιβάλλον

Ενότητα 4

Η ηγέτις της παγκόσμιας ναυτιλίας – Το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει

Άποψη της αίθουσας του Συνεδρίου

Άποψη της αίθουσας του Συνεδρίου

20170119_145435

Ο καπτ. Παναγιώτης Τσάκος συνομιλεί με τον Γιάννη Περλεπέ