
H Κυβέρνηση της Νιγηρίας εξακολουθεί να έχει ως απόλυτη προτεραιότητά την αντιμετώπιση της διαφθοράς και της ανομίας στα λιμάνια της Νιγηρίας αλλά και στις εγκαταστάσεις στο Δέλτα του Νίγηρα.
Η Αρχή Λιμένων της Νιγηρίας (NPA), μελετά παράλληλα τις διάφορες των τιμολογιακών πολιτικών σε όλη λιμάνια στη Δυτική Αφρική, με σκοπό τον προσδιορισμό των στρατηγικών που πρέπει να εφαρμόσει η χώρα προκειμένου τα λιμάνια της να παραμείνουν ανταγωνιστικά σε σχέση με τους γείτονές της.
Τα σχέδια “εκσυγχρονισμού” των λιμένων είναι σε εξέλιξη από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την ανάπτυξη μηχανισμών καταπολέμησης της διαφθοράς αλλά και ως προς την πάταξη των δόλιων και εγκληματικών δραστηριοτήτων στα λιμάνια και στην ακτογραμμή της χώρας.
Η κυβέρνηση στην Αμπούτζα παρουσίασε μάλιστα έκθεση τον Οκτώβριο του 2016 όπου εντοπίστηκαν εκτεταμένα σημάδια διαφθοράς, τα οποία συνδέονται στενά με τις ανεπάρκειες στα λιμάνια.
Οι έκρυθμες κατατάσσεις μάλιστα στις λιμενικές ζώνες της χώρας συμβάλλουν ώστε τα κύρια λιμάνια να είναι από τα πιο ακριβά στον κόσμο, κυρίως εξαιτίας των τελών που οι χρήστες οφείλουν να αναπροσαρμόζουν έως και καθημερινά.
Όπως αναφέρει ο τοπικός τύπος εάν και εφόσον αυτή η τεράστια και ανεξέλεγκτη σήμερα κατάσταση αντιμετωπιστεί, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η Νιγηρία θα γίνει ο ναυτιλιακός κόμβος στη Δυτική Αφρική. Ήδη, ο Διευθύνων Σύμβουλος, της Αρχής Λιμένων (NPA), κ. Hadiza Bala Usman, επιβεβαίωσε ότι η προεδρική Συμβουλευτική Επιτροπή για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς θα ανοίξει σύντομα ειδικό γραφείο στην έδρα της NPA, ενώ επιβεβαίωσε ότι η Αρχή θα ξεκινήσει ισχυρά μέτρα κατά της διαφθοράς το 2017.
Η NPA θα υιοθετήσει επίσης τριμηνιαίες συναντήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι καλύτερα ενημερωμένοι σχετικά με την κατάσταση και τη λειτουργία των φορέων εκμετάλλευσης. Ο κ. Usman τόνισε ότι μετά την μελέτη της νέας έκθεσης αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική στα λιμάνια, ο οργανισμός θα ζητήσει από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση τη μείωση των τελών σε όσα λιμάνια κριθούν χωρίς λόγο πιο ακριβά, ώστε να μπορέσουν να προσελκύσουν περισσότερα φορτία.
Η διαφθορά, το κακό οδικό δίκτυο, και τα υψηλά λιμενικά τέλη θεωρούνται από τις κρατικές αρχές τα μεγαλύτερα εμπόδια που καθιστούν τους λιμένες σε μη-ανταγωνιστικούς σε σύγκριση με τις γειτονικές χώρες της Δυτικής Αφρικής.
Εν τω μεταξύ, η Βρετανική Ύπατη Αρμοστεία στην πρωτεύουσα Αμπούτζα και η NPA αποφάσισαν να συνεργαστούν σε διάφορους τομείς για τη βελτίωση αλλά και την ανάπτυξη των λιμένων στη Νιγηρία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ