
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Βελτίωση των προσφερόμενων τιμών σε απρόσμενα επίπεδα έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Cash Buyers να «ξεφορτωθούν» τονάζ που είχαν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα σε τιμές σπέκουλας, δηλαδή σε υψηλά επίπεδα. Στην παρούσα φάση το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στα μεγαλύτερου τονάζ πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπως τα Capes, γεγονός που οφείλεται και στην μεγάλη διόρθωση των ναύλων τις τελευταίες εβδομάδες, ενώ αντιθέτως η προσφορά των Containers, κυρίως από την Γερμανία, έχει αρχίσει και μειώνεται, γεγονός που οφείλεται και στην επερχόμενη εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.
Στην Ινδία, η κατάσταση λόγω της απόσυρσης των μεγάλων χαρτονομισμάτων έχει αρχίσει και εξομαλύνεται, με την ρουπία να κερδίζει έδαφος και να διαπραγματεύεται στις 67,5 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και αυξάνονται, έχοντας σαν αποτέλεσμα την επιστροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους End Buyers κυρίως για πλοία μικρότερου τονάζ.
Στο Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου σε γενικές γραμμές παραμένουν σταθερές, το ενδιαφέρον από τους End Buyers για μεγαλύτερου τονάζ πλοία, όπως Capes, είναι αρκετά έντονο, έχοντας σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο 2 Capes σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό το κλείσιμο αυτών των 2 Capes στα $ 338 – $ 339 /LDT τιμές που είναι περίπου $ 15 – $ 20/LDT υψηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς.
Στο Πακιστάν, δόθηκε και επίσημα η άδεια από την Κυβέρνηση για την επαναλειτουργία των διαλυτηρίων, αλλά θα χρειαστεί λίγο διάστημα έως ότου οι End Buyers προσαρμοστούν στην πραγματικότητα των αυξημένων προσφερόμενων τιμών από τους ανταγωνιστές.
Στην Κίνα, ενώ το προηγούμενο διάστημα οι προσφερόμενες τιμές είχαν αρχίσει να πλησιάζουν αυτές των υπόλοιπων χωρών, η πρόσφατη αύξηση των τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες, δεν της επέτρεψε να μπει στην αγορά και συνεχίζει να ασχολείται με το γνωστό πρόγραμμα των επιδοτούμενων από το κράτος εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 631,373 DWT περίπου, εκ των οποίων το 39% (245,109 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 55% (346,715 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (39,549 DWT) Containers
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 230 – $ 240 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ