
Για τη ναυπηγική βιομηχανία του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας μία άκρως ταραγμένη χρονιά φτάνει στο τέλος της, με το πρόσημο να είναι εν τέλει θετικό. Το γιατί έχει να κάνει με την απόφαση της Genting Hong Kong, μέλους του Μαλαισιανού ομίλου Genting Group, για εξαγορά των ναυπηγείων Lloyd Werft, που από τον περασμένο Ιούλιο μετονομάστηκαν σε MV Werften. Στόχος της Genting είναι η επένδυση περισσοτέρων από 150 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των μονάδων του ομίλου σε Βίζμαρ, Ρόστοκ και Στράλσουντ. Συγκεκριμένα, στο Βίζμαρ θα κατασκευαστούν νέα κτήρια για έως και 700 εργαζομένους, ενώ σε Ρόστοκ και Στράλσουντ θα εκσυγχρονιστούν οι ναυπηγικές δεξαμενές.
Από τα τρία ναυπηγεία και έως το 2021 θα κατασκευαστούν συνολικά εννέα πλοία, ενώ μετά το 2021 οι εκτιμήσεις του διευθύνοντα συμβούλου Jarmo Laakso κάνουν λόγο για κατασκευή τεσσάρων πλοίων σε ετήσια βάση. Τα πρώτα δύο πλοία που θα παραδοθούν από τη μονάδα του Βίζμαρ στην αμερικανική «Crystal River Cruises» είναι δύο κρουαζιερόπλοια για ποτάμιες κρουαζιέρες.
Όμως το μεγάλο τεχνολογικό στοίχημα των ναυπηγείων, σε Βίζμαρ και Ρόστοκ, είναι η ναυπήγηση δύο μεγάλων κρουαζιερόπλοιων της κατηγορίας «Global Class», με κόστος που θα αγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ και με δυνατότητα φιλοξενίας έως και 12.000 επιβατών και μελών πληρώματος στις 2.500 καμπίνες τους. Θα έχουν χωρητικότητα 201.000 gt, μήκος 340 μέτρα, πλάτος 45 και θα διαθέτουν 20 καταστρώματα.
Για τις ανάγκες των ναυπηγείων εκτιμάται πως ο σημερινός αριθμός των 1.500 εργαζομένων θα αυξηθεί σε τουλάχιστον 3.000 μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια.
Φωτό: mv-werften.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ