Μέτρα προφύλαξης για τα μέλη της THE Alliance μετά την κατάρρευση της...

Μέτρα προφύλαξης για τα μέλη της THE Alliance μετά την κατάρρευση της Hanjin

109
Μέτρα προφύλαξης για τα μέλη της THE Alliance μετά την κατάρρευση της Hanjin

Οι εταιρείες που αποτελούν τη συμμαχία THE Alliance (K Line, MOL, NYK, Yang Ming και Hapag-Lloyd) συμφώνησαν στη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού, ο οποίος θα ενεργοποιείται σε περιπτώσεις πιθανής χρεοκοπίας κάποιου εκ των μελών της. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός κρίθηκε επιβεβλημένος μετά την κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin το περασμένο καλοκαίρι, η οποία υπήρξε μέλος της εν λόγω συμμαχίας.

Η συμφωνία για το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο, επικυρώθηκε με τις ευλογίες της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ναυτιλίας (US Federal Maritime Commission – FMC), με ουσιαστικό σκοπό να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ναυλωτών στις εταιρείες της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία κλονίστηκε σοβαρά λόγω της Hanjin. Μεταξύ των προτάσεων που τέθηκαν για την επικύρωση της συμφωνίας, εμπεριέχεται και όρος «λήψης μέτρων εκ μέρους των εμπλεκομένων για διευκόλυνση των μεταφορών φορτίων μεταξύ των λιμένων φόρτωσης και εκφόρτωσης ή τυχόν άλλων προορισμών».

Θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ωστόσο, ότι η συμμαχία ΤΗΕ να προβαίνει σε συμφωνίες απευθείας με υπεργολάβους.

Η κατάρρευση της Hanjin είχε ως αποτέλεσμα φορτία πάνω από 500.000 TEU, αξίας $12 δις. να αφεθούν σε 100 και πλέον containerships, ενώ ο κύριος συνεργάτης της Hanjin, η CKYHE αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.

Η δημιουργία του συγκεκριμένου μηχανισμού αποσκοπεί ακριβώς στην αποσόβηση αντίστοιχων γεγονότων τύπου Hanjin στο μέλλον, ενώ η εφαρμογή του υπολογίζεται για τον Απρίλιο του 2017.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.