
Στις αρχές Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε πως η ιστορική γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hamburg Süd, η οποία ιδρύθηκε το 1871 και για περισσότερα από 80 χρόνια βρισκόταν υπό τον έλεγχο της γερμανικής οικογενειακής επιχείρησης του August Oetker, περνά -εκτός απροόπτου- στον έλεγχο της δανέζικης Maersk Line A/S. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε την Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών να εκδώσει την περασμένη εβδομάδα μία «σκληρή» ανακοίνωση, με την οποία καλείται η γερμανική κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην συνεχιστεί αυτό το κύμα των εξαγορών και «για να μπορέσει να διατηρήσει η Γερμανία θέση ισχυρής ναυτιλιακής δύναμης».
Αλλά η μακροχρόνια κρίση που βιώνει (και) η γερμανική ναυτιλία, όπως τα ίδια τα μέλη της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών παραδέχονται, είναι τόσο ισχυρή που μοιάζει να καθίσταται δύσκολη η ανάσχεση των εξαγορών, συγχωνεύσεων και κατ’ επέκταση της διεθνοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Έτσι, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των Γερμανών Εφοπλιστών, στις αρχές της εβδομάδας, ανακοινώθηκε πως μία ακόμα γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία περνά σε ξένα χέρια.
Συγκεκριμένα, η Unterweser Reederei GmbH (URAG) με έδρα την Βρέμη, με σύνολο εργαζομένων που φτάνει τα 160 άτομα και έχοντας υπό την διαχείρισή της 20 ρυμουλκά και διασωστικά σκάφη, ανακοίνωσε στους εργαζομένους της ότι οδηγείται σε υποχρεωτική πώληση, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο κίνδυνος της πτώχευσης θα ήταν άμεσος. Αγοραστής της παραδοσιακής γερμανικής εταιρείας είναι ο ισπανικός όμιλος Boluda.
Η διοίκηση της URAG, που ιδρύθηκε το 1890, θεωρεί ότι η πώληση της εταιρείας στον όμιλο Boluda θα επιτρέψει την περαιτέρω ανάπτυξη της γερμανικής εταιρείας, προσφέροντάς της άνοιγμα σε νέο πελατολόγιο. Η οριστικοποίηση της πώλησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του επόμενου Φεβρουαρίου.
Το μέλλον για την URAG μπορεί να παρουσιάζεται ελπιδοφόρο μέσω της εξαγοράς της από την Boluda, αλλά ισχύει το ίδιο για την γερμανική ναυτιλία που βλέπει τον «απογερμανισμό» του στόλου της;
Φωτό: urag.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ