Υψηλές προσδοκίες για την αγορά προϊόντων “halal” στις ισλαμικές χώρες

Υψηλές προσδοκίες για την αγορά προϊόντων “halal” στις ισλαμικές χώρες

77
Υψηλές προσδοκίες για την αγορά προϊόντων “halal” στις ισλαμικές χώρες

Η αγορά των προϊόντων halal αποτελεί έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο στο διεθνές εμπόριο, επισήμαναν εμπορικοί και πολιτικοί αναλυτές στην Μεσογειακή Οικονομική Σύνοδο που διεξήχθη πρόσφατα στη Βαρκελώνη.

Τι είναι όμως το halal; Στα αραβικά, halal σημαίνει «επιτρεπτό» και αναφέρεται σε οποιαδήποτε τροφή είναι επιτρεπτή από το Κοράνι και τον Ισλαμικό Νόμο.

Εταιρείες κολοσσοί στον κλάδο των τροφίμων, όπως η Nestle έχουν προβεί σε αύξηση των επενδύσεων τους σε προϊόντα halal, στοχεύοντας σε μουσουλμανικούς πληθυσμούς, οι οποίοι το 2050 θα φτάσουν το 1 δισεκατομμύριο.

Σύμφωνα με αμερικάνικη εταιρεία ερευνών, η αγορά τροφίμων halal αναμένεται να φτάσει σε αξία το $1,6 τρις. το 2018, συγκριτικά με το $1 τρις. το 2012, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 17% της παγκόσμιας κατανάλωσης τροφίμων και ποτών.

Χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς, ότι τα προϊόντα halal δεν απευθύνονται μόνο σε μουσουλμάνους, αφού για παράδειγμα στην Ισπανία, πάνω από το 30% της κατανάλωσης τους προέρχεται από μη μουσουλμάνους, όπως αναφέρει η Διευθύντρια του Ινστιτούτου Halal στην Ισπανία, Isabel Romero.