
Ο ρυθμός μείωσης του όγκου του διακινούμενου φορτίου στο λιμάνι της Ρίγας στης Λετονία μειώθηκε κατά 10%, από 30 εκατ σε 27 εκατ τόνους. Ο βασικός λόγος για τη φθίνουσα αυτή πορεία είναι ότι κατά τη διάρκεια των προηγούμενων θερμότερων χειμώνων η ζήτηση για άνθρακα μειώθηκε από τις βόρειες περιοχές της Ρωσίας, αλλά σημαντικότατος είναι και ο περιορισμός της δραστηριότητας εξαιτίας των πολιτικών αποφάσεων της Ρωσίας, η οποία θέλει να τονώσει την κίνηση στα ρωσικά λιμάνια.
Σύμφωνα με εκτενή αρθρογραφία του πρακτορείου Tass o στόχος του Freeport της Ρίγας και των Σιδηροδρόμων της Λετονίας είναι να διατηρήσουν κάποιους όγκους του ρωσικού φορτίου με την εισαγωγή ανταγωνιστικών τιμών και βελτίωση των υπηρεσιών όπως ανακοίνωσε και ο δήμαρχος της Ρίγας. «Η Ρωσία είναι μια τεράστια οικονομία, όταν η κρίση τελειώσει, θα υπάρξουν αρκετά φορτία και αγαθά προς διακίνηση για όλους. Στόχος μας είναι να τοποθετήσουμε το λιμάνι της Ρίγας στην πρώτη γραμμή», επανέλαβε σε συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων.
Ωστόσο σύμφωνα με το ίδιο πρακτορείο ο ο επικεφαλής της πετρελαϊκής εταιρείας Transneft κ. Tokarev δήλωσε ότι η εταιρεία θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τους λιμένες των κρατών της Βαλτικής για τα προϊόντα πετρελαίου τα οποία εξάγονται από τη Ρωσία από το 2018.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τα λιμάνια της Ρωσίας Ust-Luga, Primorsk και Νovorosirsk, αντί των λιμένων της Βαλτικής Βέντσπιλς και Ρίγα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ