
Το σχέδιο που έχει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ώστε να υλοποιηθεί μια κεντρική, ευρωπαϊκή νησιωτική πολιτική, με στόχο να προχωρήσει η ανάπτυξη στα ελληνικά νησιά παρουσίασε ο Υπουργός, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στο Ετήσιο, τακτικό, Συνέδριο της ΚΕΔΕ, στη Θεσσαλονίκη, στην ενότητα «Νησιωτικότητα: Μετατρέπουμε τις προκλήσεις σε ευκαιρίες.»
Ο κ. Κουρουμπλής άνοιξε την ομιλία του τονίζοντας την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν και καταβάλουν οι Έλληνες νησιώτες για να δείξουν την απαραίτητη αλληλεγγύη στους πρόσφυγες που φτάνουν στα ελληνικά νησιά. Αναγνώρισε όχι μόνο τη σημασία της, αλλά και το πόσο μπορεί να έχουν κουραστεί αυτοί οι άνθρωποι. Και εξήγησε ότι πρέπει να βρεθεί τρόπος να αντισταθμιστεί αυτή η υπερπροσπάθεια. Σημείωσε ότι όπως είδε και από τις επαφές του στις Βρυξέλλες, είναι η κατάλληλη στιγμή, ενόψει της προεδρίας της Μάλτας, οι χώρες της Νότιας Ευρώπης να συνεννοηθούν, να εκπονήσουν μία νησιωτική πολιτική, ικανή να αντιμετωπίσει τα ιδιαίτερα προβλήματα των νησιών και να την προωθήσουν στη Σύνοδο Κορυφής των ηγετών της ΕΕ.
Ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε επιγραμματικά πώς με επιμονή και καλή συνεργασία στο Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησαν πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και εξέφρασε την πεποίθηση ότι στο ίδιο πνεύμα θα συνεχιστούν οι προσπάθειες, όπως και το έργο στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Είπε ότι στη νησιωτικές χώρες, όπως η Ελλάδα, υπάρχει ένα έλλειμμα ισοπολιτείας, που συνίσταται στο «κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών μπορούν να αισθάνονται ότι είναι πολίτες της ΕΕ, πολίτες των χωρών όπου ανήκουν τα νησιά, από τη στιγμή που το κόστος ζωής είναι μεγαλύτερο, λόγω του ανάγλυφου, αλλά και η προσπάθεια ανάπτυξης απαιτεί μεγαλύτερη οικονομική στήριξη». «Η πραγματικότητα λέει ότι υπάρχει έλλειμμα ισοπολιτείας, σε ζητήματα υγείας, παιδείας, επικοινωνίας, των μεταφορών συνολικά. Μια σειρά ζητημάτων που δημιουργούν στην ψυχή των πολιτών το αίσθημα έλλειψης συνοχής των περιοχών αυτών με την ηπειρωτική χώρα», είπε ο κ. Κουρουμπλής. Σημείωσε ότι «η ΕΕ κατά καιρούς, σε διάφορες συνθήκες (Άμστερνταμ Λισσαβόνας) έκανε αναφορές για την ανάγκη νησιωτικής πολιτικής. Αυτό, όμως δεν εκδηλώθηκε μέχρι σήμερα με ένα ιδιαίτερα οργανωμένο, συγκεκριμένο, οικονομικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα, που θα στόχευε στην πραγματική αυτή συνοχή που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στα κατοικούμενα νησιά και την ηπειρωτική χώρα.» «Το υπουργείο, λαμβάνοντας υπόψη τη μελέτη της ΚΕΔΕ και παλαιότερες μελέτες και προτάσεις, την πρόταση της επιτροπής Δραγασάκη, η οποία συγκροτήθηκε μετά από εντολή του πρωθυπουργού, είναι σε διαβούλευση.
Κατόπιν αυτού πρότεινε στους συνέδρους, μετά από προετοιμασία, να γίνει μια συνάντηση με τον πρωθυπουργό «και να του θέσουν την ανάγκη να αναλάβει πρωτοβουλία, πρώτα στη συνάντηση των εννέα ηγετών των χωρών του Νότου, που θα γίνει τέλη του χρόνου, αρχές του άλλου, και από εκεί και πέρα να υπάρξει ο συντονισμός, μεταξύ αυτών των χωρών και των ηγετών, ώστε όταν γίνει η Σύνοδος Κορυφής με την μαλτέζικη προεδρία να υπάρχει μια πολύ συγκροτημένη παρέμβαση για τη διεκδίκηση ενός τέτοιου προγράμματος, αναπτυξιακής νησιωτικής πολιτικής από την ΕΕ». Ο υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι στις 14 Δεκεμβρίου έχει ζητήσει «να γίνει μια συνάντηση στο υπουργείο με τους Περιφερειάρχες των αμιγώς νησιωτικών περιφερειών, με τους προέδρους των ΠΕΔ των περιοχών αυτών, με την ΚΕΔΕ, και με τους αντιπεριφερειάρχες, στην περιοχή των οποίων υπάρχουν νησιά.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ