
Τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016, η εταιρεία-Μέλος CERES στον Πειραιά φιλοξένησε μία ακόμη εκδήλωση που οργάνωσε η HELMEPA, στο πλαίσιο της μακρόχρονης συνεργασίας της με την Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG). Ο Rear Admiral Paul F. Thomas, Assistant Commandant for Prevention Policy της USCG, παρουσίασε τις εξελίξεις και το μέλλον στη ναυτιλία όπως διαμορφώνεται μετά την 90ή Σύνοδο της Maritime Safety Committee του IMO. Την ομιλία του παρακολούθησε και ο Β’ Υπαρχηγός του ΛΣ, Αντιναύαρχος Γ. Μπαρκάτσας.
Ο Ναύαρχος Thomas απευθυνόμενος στους 50 παρισταμένους, εκπρόσωποι εταιρειών Μελών της HELMEPA, του Λιμενικού Σώματος, φορέων, της Πρεσβείας των ΗΠΑ και του ναυτιλιακού τύπου, αναφέρθηκε στις τρεις προκλήσεις που από κοινού θα πρέπει να συνεχίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία να αντιμετωπίζει τις επόμενες δεκαετίες: την αύξηση της χωρητικότητας, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την πολυπλοκότητα στη νομοθεσία, τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Εστιάζοντας στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις, τόνισε πως σήμερα υπάρχει η τεχνολογία για την παρακολούθηση αλλά και μείωση κάθε πηγής ρύπανσης από τα πλοία. Παρουσίασε αναλυτικά την κατάσταση σχετικά με τα συστήματα διαχείρισης θαλασσέρματος, σημειώνοντας πως κάθε σύστημα δεν είναι κατάλληλο για κάθε πλοίο ενώ οι διαχειριστές θα πρέπει να φροντίσουν για τη σχετική εκπαίδευση του πληρώματος και ένα σχέδιο contingency σε περίπτωση προβλήματος. Επιπλέον, μίλησε για τους αέριους ρύπους ενώ αναφέρθηκε στο e-Navigation και την ηλεκτρονική ασφάλεια (cyber security). Στο τελευταίο θέμα, επαίνεσε τις προσπάθειες της διεθνούς ναυτιλίας με την έκδοση σχετικών οδηγιών και τόνισε πως η αντιμετώπιση αυτού του επιχειρησιακού κινδύνου θα πρέπει να γίνει με την ενσωμάτωση του στον Κώδικα ISM και πάντως με πρωτοβουλία του ΙΜΟ και όχι μονομερών μέτρων. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα Qualship 21 και τη σημασία αυτό να περιλαμβάνει και την Ελληνική σημαία. Τέλος, εξήρε το έργο της έρευνας και διάσωσης της Ελληνικής Ακτοφυλακής που όπως είπε, αυτή εκτελεί με «ανθρωπιστικό και ηρωικό τρόπο».
Οι ερωτήσεις και ο διάλογος που ακολούθησαν έδειξαν για μια ακόμη φορά το έντονο ενδιαφέρον των εταιρειών Μελών σε θέματα που αφορούν την καλύτερη προετοιμασία πλοίων και ναυτικών για την εφαρμογή της νομοθεσίας στα ύδατα και τους λιμένες των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ο Πρόεδρος της HELMEPA Δρ. Γεώργιος Γράτσος ευχαρίστησε το Ναύαρχο Thomas επιδίδοντάς του αναμνηστική ασημένια τριήρη, σύμβολο της ιστορίας της ναυτιλίας στη χώρα μας.
Η εκδήλωση έκλεισε με δεξίωση που ευγενικά παρέθεσε η εταιρεία CERES.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ