Oι τρόποι με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα

Oι τρόποι με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα

87
Oι τρόποι με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα

Η ευρωπαϊκή συνεργασία είναι πλέον απαραίτητη προκειμένου να ενσωματώσουν τα κράτη μέλη τις μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς με τις υπόλοιπες αλυσίδες μεταφορών και logistics των λιμένων τoυς. Τη συγκεκριμένη άποψη εξέφρασαν 130 συμμετέχοντες από την Πολωνία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Τσεχική Δημοκρατία, οι οποίοι συνεδρίασαν στις 21 Νοεμβρίου στη Βαρσοβία για να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους τα κράτη θα ενισχύσουν την εσωτερική ναυσιπλοΐα κυρίως στην περιοχή της Βαλτικής Θάλασσας

«Τώρα είναι η ώρα να συμβάλλουμε στις συζητήσεις για τις μελλοντικές εξελίξεις της ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών», δήλωσε ο κ. Stefan Breitenbach διευθυντής Marketing στο λιμάνι του Αμβούργου και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του τριετούς Interreg προγράμματος με την ονομασία ΕΜΜΑ .

Οι δυνατότητες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως αν και οι μεταφορές εμπορευμάτων στα ποτάμια της Ευρώπης είναι οικονομικά αποδοτικές, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον. Επίσης οι εσωτερικές πλωτές οδοί μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη σε οικονομικά “ασθενικές’” περιφέρειες της Ευρώπης. Οι πλωτές μεταφορές έχουν ήδη ενσωματωθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T), αλλά δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί το κατάλληλο χρηματοδοτικό πλαίσιο για την υποστήριξη των λιμένων στα ποτάμια της Ευρώπης.
“Έχουμε ανάγκη από πολιτικές στήριξης των συνδυασμένων μεταφορών και ένα νέο μη γραφειοκρατικό κανονιστικό πλαίσιο για το συγκεκριμένο τομέα”, υπενθύμισε ο Roland Horner, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Λιμένων της Ευρωπαϊκής ενδοχώρας.
Η ΕΕ πάντως στοχεύει να μετατοπίσει το 30% των εμπορευματικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές μεταφορές.