
O Πακιστανός πρωθυπουργός Nawaz Sharif επισκέφθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2016 το λιμένα στην πόλη Γκουαντάρ στο νότιο Πακιστάν προκειμένου να εγκαινιάσει την νέα εμπορική δραστηριότητα από το λιμάνι. Ως γνωστόν ο λιμένας θα αποτελέσει τον κόμβο των διεθνών εμπορικών και ναυτιλιακών συνδέσεων που θα ανακύψουν από την εμπορική συμμαχία Κίνας-Πακιστάν, στο πλαίσιο του νέου Οικονομικού Διαδρόμου και της Ελεύθερης Ζώνης γνωστής ως CPEC.
Το πρώτο φορτίο, το οποίο έφθασε από την Κίνα στο Γκουαντάρ κάτω από αυστηρά μέτρα ασφάλειας, θα αναχωρήσει για τη Μέση Ανατολή και τις αφρικανικές χώρες τις προσεχείς ημέρες.
Ο συγκεκριμένος λιμένας θεωρείται ως κρίσιμος σύνδεσμος μεταξύ των φιλόδοξων στρατηγικών προγραμμάτων One Belt, One Road και Maritime Silk Road με τα οποία το Πεκίνο θέλει να φέρει πιο κοντά στην κινεζική βιομηχανία τις νέες και ανερχόμενες αγορές της κεντρικής Ασίας, της Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας. Στα τέλη του 2015, η εμπορική ζώνη του λιμάνι εκχωρήθηκε μάλιστα στην Κίνα για εκμετάλλευση μέχρι το 2059 αναδεικνύοντας τη σημασία που δίνει το Πεκίνο στην ενδυνάμωση της παρουσίας της Κίνας στις εμπορικές αγορές στους θαλασσίους διαδρόμους της περιοχής.
Το 2015, ανακοινώθηκε επίσης ότι η πόλη και το λιμάνι θα αναπτυχθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δράσεων της διμερούς συμφωνίας CPEC με σειρά νέων έργων και παρεμβάσεων εκσυγχρονισμού κυρίως του εμπορικού λιμένα που θα ξεπερνούν τα 1,62 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Βασικός στόχος των δύο κυβερνήσεων είναι η σύνδεση του βόρειου Πακιστάν και της δυτικής Κίνας με σκοπό την ταχύτερη σύνδεσή της μέχρι πρόσφατα απομονωμένης δυτική Κίνας με τους λιμένες του Ινδικού Ωκεανού και της Μέσης Ανατολής. Στόχος είναι επίσης η δημιουργία θέσεων εργασίας σε όλο το μήκος της διαδρομής των νέων αυτοκινητοδρόμων και των σιδηροδρομικών δικτύων που θα αναπτυχθούν και στις δύο χώρες. Στο λιμάνι θα λειτουργήσει πλωτή μονάδα αποθήκευσης φυσικού αερίου το οποίο θα εξυπηρετεί τον αγωγό φυσικού αερίου Ιράν-Πακιστάν και θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ