
O Πακιστανός πρωθυπουργός Nawaz Sharif επισκέφθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2016 το λιμένα στην πόλη Γκουαντάρ στο νότιο Πακιστάν προκειμένου να εγκαινιάσει την νέα εμπορική δραστηριότητα από το λιμάνι. Ως γνωστόν ο λιμένας θα αποτελέσει τον κόμβο των διεθνών εμπορικών και ναυτιλιακών συνδέσεων που θα ανακύψουν από την εμπορική συμμαχία Κίνας-Πακιστάν, στο πλαίσιο του νέου Οικονομικού Διαδρόμου και της Ελεύθερης Ζώνης γνωστής ως CPEC.
Το πρώτο φορτίο, το οποίο έφθασε από την Κίνα στο Γκουαντάρ κάτω από αυστηρά μέτρα ασφάλειας, θα αναχωρήσει για τη Μέση Ανατολή και τις αφρικανικές χώρες τις προσεχείς ημέρες.
Ο συγκεκριμένος λιμένας θεωρείται ως κρίσιμος σύνδεσμος μεταξύ των φιλόδοξων στρατηγικών προγραμμάτων One Belt, One Road και Maritime Silk Road με τα οποία το Πεκίνο θέλει να φέρει πιο κοντά στην κινεζική βιομηχανία τις νέες και ανερχόμενες αγορές της κεντρικής Ασίας, της Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας. Στα τέλη του 2015, η εμπορική ζώνη του λιμάνι εκχωρήθηκε μάλιστα στην Κίνα για εκμετάλλευση μέχρι το 2059 αναδεικνύοντας τη σημασία που δίνει το Πεκίνο στην ενδυνάμωση της παρουσίας της Κίνας στις εμπορικές αγορές στους θαλασσίους διαδρόμους της περιοχής.
Το 2015, ανακοινώθηκε επίσης ότι η πόλη και το λιμάνι θα αναπτυχθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δράσεων της διμερούς συμφωνίας CPEC με σειρά νέων έργων και παρεμβάσεων εκσυγχρονισμού κυρίως του εμπορικού λιμένα που θα ξεπερνούν τα 1,62 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Βασικός στόχος των δύο κυβερνήσεων είναι η σύνδεση του βόρειου Πακιστάν και της δυτικής Κίνας με σκοπό την ταχύτερη σύνδεσή της μέχρι πρόσφατα απομονωμένης δυτική Κίνας με τους λιμένες του Ινδικού Ωκεανού και της Μέσης Ανατολής. Στόχος είναι επίσης η δημιουργία θέσεων εργασίας σε όλο το μήκος της διαδρομής των νέων αυτοκινητοδρόμων και των σιδηροδρομικών δικτύων που θα αναπτυχθούν και στις δύο χώρες. Στο λιμάνι θα λειτουργήσει πλωτή μονάδα αποθήκευσης φυσικού αερίου το οποίο θα εξυπηρετεί τον αγωγό φυσικού αερίου Ιράν-Πακιστάν και θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ