
O Πακιστανός πρωθυπουργός Nawaz Sharif επισκέφθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2016 το λιμένα στην πόλη Γκουαντάρ στο νότιο Πακιστάν προκειμένου να εγκαινιάσει την νέα εμπορική δραστηριότητα από το λιμάνι. Ως γνωστόν ο λιμένας θα αποτελέσει τον κόμβο των διεθνών εμπορικών και ναυτιλιακών συνδέσεων που θα ανακύψουν από την εμπορική συμμαχία Κίνας-Πακιστάν, στο πλαίσιο του νέου Οικονομικού Διαδρόμου και της Ελεύθερης Ζώνης γνωστής ως CPEC.
Το πρώτο φορτίο, το οποίο έφθασε από την Κίνα στο Γκουαντάρ κάτω από αυστηρά μέτρα ασφάλειας, θα αναχωρήσει για τη Μέση Ανατολή και τις αφρικανικές χώρες τις προσεχείς ημέρες.
Ο συγκεκριμένος λιμένας θεωρείται ως κρίσιμος σύνδεσμος μεταξύ των φιλόδοξων στρατηγικών προγραμμάτων One Belt, One Road και Maritime Silk Road με τα οποία το Πεκίνο θέλει να φέρει πιο κοντά στην κινεζική βιομηχανία τις νέες και ανερχόμενες αγορές της κεντρικής Ασίας, της Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας. Στα τέλη του 2015, η εμπορική ζώνη του λιμάνι εκχωρήθηκε μάλιστα στην Κίνα για εκμετάλλευση μέχρι το 2059 αναδεικνύοντας τη σημασία που δίνει το Πεκίνο στην ενδυνάμωση της παρουσίας της Κίνας στις εμπορικές αγορές στους θαλασσίους διαδρόμους της περιοχής.
Το 2015, ανακοινώθηκε επίσης ότι η πόλη και το λιμάνι θα αναπτυχθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δράσεων της διμερούς συμφωνίας CPEC με σειρά νέων έργων και παρεμβάσεων εκσυγχρονισμού κυρίως του εμπορικού λιμένα που θα ξεπερνούν τα 1,62 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Βασικός στόχος των δύο κυβερνήσεων είναι η σύνδεση του βόρειου Πακιστάν και της δυτικής Κίνας με σκοπό την ταχύτερη σύνδεσή της μέχρι πρόσφατα απομονωμένης δυτική Κίνας με τους λιμένες του Ινδικού Ωκεανού και της Μέσης Ανατολής. Στόχος είναι επίσης η δημιουργία θέσεων εργασίας σε όλο το μήκος της διαδρομής των νέων αυτοκινητοδρόμων και των σιδηροδρομικών δικτύων που θα αναπτυχθούν και στις δύο χώρες. Στο λιμάνι θα λειτουργήσει πλωτή μονάδα αποθήκευσης φυσικού αερίου το οποίο θα εξυπηρετεί τον αγωγό φυσικού αερίου Ιράν-Πακιστάν και θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ