Διαλύσεις πλοίων: Το ατύχημα στο Πακιστάν επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση

Διαλύσεις πλοίων: Το ατύχημα στο Πακιστάν επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση

188
Διαλύσεις πλοίων: Το ατύχημα στο Πακιστάν επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research george Moundreas Com. S.A.

Με υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε το αγοραστικό ενδιαφέρον την προηγούμενη εβδομάδα σε όλες τις περιοχές και το ατύχημα στο Πακιστάν που στοίχισε την ζωή τουλάχιστον 18 ανθρώπων, επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση. Ανεξαρτήτως όμως του συμβάντος στο Πακιστάν, το κύριο χαρακτηριστικό ήταν το μειωμένο ενδιαφέρον από τους End Buyers ενώ αντιθέτως υπάρχουν Cash Buyers οι οποίοι δεν πτοούνται και συνεχίζουν να προβαίνουν σε αγορές, ιδιαίτερα για Containers και συγκεκριμένα Panamax Containers, σε τιμές όμως που δεν συμβαδίζουν με αυτές των End Buyers.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται εν μέσω αργιών για τις εκδηλώσεις του Diwali και παράλληλα συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα μεταβλητότητας στις εγχώριες τιμές του σιδήρου, ουσιαστικά είναι η μόνη αγορά που εκδηλώνει κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον.
Το Μπαγκλαντές, απείχε από την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στο ατύχημα στο Πακιστάν και στις αργίες στην Ινδία αλλά και στην μείωση της προσφοράς πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου στα οποία δείχνει προτίμηση.
Το Πακιστάν, ύστερα από το ατύχημα ουσιαστικά σταμάτησε την οποιαδήποτε δραστηριότητα μέχρι να γίνει η έρευνα, να βρεθούν οι αιτίες για την πρόκληση του ατυχήματος και ενδεχομένως να ληφθούν κάποια νέα μέτρα.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 377,312 DWT περίπου, εκ των οποίων το 19% (73,210 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 81% (304,102 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ ? – $ ? για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.