
Η μετριοπαθής αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με μία ελαφρά βελτίωση των προοπτικών για το θαλάσσιο εμπόριο, εκτιμάται ότι θα καταστήσει εφικτή μία μείωση της χρόνιας πλεονάζουσας χωρητικότητας σηματοδοτώντας έτσι μία ανάκαμψη στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου Drewry.
Οι αναλυτές του οίκου εκτιμούν ότι οι τιμές χρονοναύλωσης διάρκειας ενός έτους για τα Capesize αναμένεται να διπλασιαστούν εντός της επόμενης πενταετίας, σε σύγκριση με τα χαμηλά επίπεδα του 2016.
Στους λόγους της μείωσης του χάσματος ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση θα πρέπει να συμπεριληφθούν η βελτίωση των προοπτικών της ζήτησης ναυτιλιακών υπηρεσιών συνδυαζόμενη με μία επιβράδυνση της προσφοράς χωρητικότητας, με την τελευταία να αποδίδεται στον υψηλό αριθμό διαλύσεων, τον περιορισμένο αριθμό νέων παραδόσεων καθώς και τον σημαντικά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών.
Από την πλευρά του ο Rahul Sharan, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου, σημείωσε ότι «η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει υποχωρήσει στο κατώτατο σημείο της και πλέον αναμένεται η ανάκαμψή της, μολονότι αυτή θα είναι αργή». Ο ίδιος τόνισε, επίσης, ότι «καθώς οι ιδιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου δεν προχωρούν σε επενδύσεις, ακόμα και μία μέτρια αύξηση της ζήτησης θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της αγοράς» προσθέτοντας ότι «από την άλλη η αύξηση του κόστους λειτουργίας ενός μεγάλης ηλικίας πλοίου σημαίνει ότι περισσότερα πλοία θα οδηγούνται στα διαλυτήρια, περιορίζοντας έτσι την προσφορά για την επόμενη πενταετία».
Ο Drewry προβλέπει σημαντική αύξηση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, καθώς αναμένεται σημαντική αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, που θα οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση ανά τονομίλι. Αλλά και άλλες χώρες της Ασίας, κυρίως Βιετνάμ, Κορέα και Ταϊβάν αναμένεται να συμβάλλουν στην βελτίωση της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου εξαιτίας των αυξανόμενων αναγκών τους σε άνθρακα ως αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Helge Sterk NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ