
Η μετριοπαθής αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με μία ελαφρά βελτίωση των προοπτικών για το θαλάσσιο εμπόριο, εκτιμάται ότι θα καταστήσει εφικτή μία μείωση της χρόνιας πλεονάζουσας χωρητικότητας σηματοδοτώντας έτσι μία ανάκαμψη στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου Drewry.
Οι αναλυτές του οίκου εκτιμούν ότι οι τιμές χρονοναύλωσης διάρκειας ενός έτους για τα Capesize αναμένεται να διπλασιαστούν εντός της επόμενης πενταετίας, σε σύγκριση με τα χαμηλά επίπεδα του 2016.
Στους λόγους της μείωσης του χάσματος ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση θα πρέπει να συμπεριληφθούν η βελτίωση των προοπτικών της ζήτησης ναυτιλιακών υπηρεσιών συνδυαζόμενη με μία επιβράδυνση της προσφοράς χωρητικότητας, με την τελευταία να αποδίδεται στον υψηλό αριθμό διαλύσεων, τον περιορισμένο αριθμό νέων παραδόσεων καθώς και τον σημαντικά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών.
Από την πλευρά του ο Rahul Sharan, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου, σημείωσε ότι «η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει υποχωρήσει στο κατώτατο σημείο της και πλέον αναμένεται η ανάκαμψή της, μολονότι αυτή θα είναι αργή». Ο ίδιος τόνισε, επίσης, ότι «καθώς οι ιδιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου δεν προχωρούν σε επενδύσεις, ακόμα και μία μέτρια αύξηση της ζήτησης θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της αγοράς» προσθέτοντας ότι «από την άλλη η αύξηση του κόστους λειτουργίας ενός μεγάλης ηλικίας πλοίου σημαίνει ότι περισσότερα πλοία θα οδηγούνται στα διαλυτήρια, περιορίζοντας έτσι την προσφορά για την επόμενη πενταετία».
Ο Drewry προβλέπει σημαντική αύξηση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, καθώς αναμένεται σημαντική αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, που θα οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση ανά τονομίλι. Αλλά και άλλες χώρες της Ασίας, κυρίως Βιετνάμ, Κορέα και Ταϊβάν αναμένεται να συμβάλλουν στην βελτίωση της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου εξαιτίας των αυξανόμενων αναγκών τους σε άνθρακα ως αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Helge Sterk NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ