
Η μετριοπαθής αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με μία ελαφρά βελτίωση των προοπτικών για το θαλάσσιο εμπόριο, εκτιμάται ότι θα καταστήσει εφικτή μία μείωση της χρόνιας πλεονάζουσας χωρητικότητας σηματοδοτώντας έτσι μία ανάκαμψη στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου Drewry.
Οι αναλυτές του οίκου εκτιμούν ότι οι τιμές χρονοναύλωσης διάρκειας ενός έτους για τα Capesize αναμένεται να διπλασιαστούν εντός της επόμενης πενταετίας, σε σύγκριση με τα χαμηλά επίπεδα του 2016.
Στους λόγους της μείωσης του χάσματος ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση θα πρέπει να συμπεριληφθούν η βελτίωση των προοπτικών της ζήτησης ναυτιλιακών υπηρεσιών συνδυαζόμενη με μία επιβράδυνση της προσφοράς χωρητικότητας, με την τελευταία να αποδίδεται στον υψηλό αριθμό διαλύσεων, τον περιορισμένο αριθμό νέων παραδόσεων καθώς και τον σημαντικά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών.
Από την πλευρά του ο Rahul Sharan, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου, σημείωσε ότι «η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει υποχωρήσει στο κατώτατο σημείο της και πλέον αναμένεται η ανάκαμψή της, μολονότι αυτή θα είναι αργή». Ο ίδιος τόνισε, επίσης, ότι «καθώς οι ιδιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου δεν προχωρούν σε επενδύσεις, ακόμα και μία μέτρια αύξηση της ζήτησης θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της αγοράς» προσθέτοντας ότι «από την άλλη η αύξηση του κόστους λειτουργίας ενός μεγάλης ηλικίας πλοίου σημαίνει ότι περισσότερα πλοία θα οδηγούνται στα διαλυτήρια, περιορίζοντας έτσι την προσφορά για την επόμενη πενταετία».
Ο Drewry προβλέπει σημαντική αύξηση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, καθώς αναμένεται σημαντική αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, που θα οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση ανά τονομίλι. Αλλά και άλλες χώρες της Ασίας, κυρίως Βιετνάμ, Κορέα και Ταϊβάν αναμένεται να συμβάλλουν στην βελτίωση της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου εξαιτίας των αυξανόμενων αναγκών τους σε άνθρακα ως αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Helge Sterk NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ