
Η προβληματική γερμανική τράπεζα HSH Nordbank AG, που κάποτε ήταν η μεγαλύτερη τράπεζα ενυπόθηκων ναυτιλιακών δανείων του κόσμου και με γνώση της κυβέρνησης των κρατιδίων του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν και του Αμβούργου, προχώρησε σε διαγραφή χρεών ύψους €547 εκατ. της γερμανικής εταιρείας Norddeutsche Vermögen Holding (NVH) του πλοιοκτήτη Bernd Kortüm, στην οποία ανήκει και η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Norddeutsche Reederei H. Schuldt.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα γράφει σήμερα ο ειδησεογραφικός ιστότοπος «shz.de» η απόφαση για διαγραφή χρεών της Norddeutsche Vermögen Holding αποτελεί μέρος μία συνολικής πολιτικής που εφαρμόζει τους τελευταίους μήνες η HSH Nordbank, με στόχο την αναδιάρθρωση του ναυτιλιακού της χαρτοφυλακίου. Συνολικά, η HSH Nordbank έχει προχωρήσει σε διαγραφή χρεών προς ναυτιλιακές εταιρείες ύψους €800 εκατ.
H HSH Nordbank επιχειρεί από το 2014 να διαχειριστεί ένα χαρτοφυλάκιο προβληματικών ναυτιλιακών δανείων, σε μία προσπάθεια να τακτοποιήσει μη εξυπηρετούμενες χρηματοδοτήσεις ύψους τουλάχιστον αρκετών δις ευρώ. Στην πλειοψηφία τους πρόκειται για δάνεια προς γερμανικά ναυτιλιακά οχήματα, που αντιμετωπίζουν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες ήδη από το 2010.
Η υπουργός Οικονομικών του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν Monika Heinold τόνισε μετά την δημοσιοποίηση της υπόθεσης ότι «δεν είμαι ευτυχής που οι οφειλέτες δεν προχωρούν σε εξόφληση των χρεών τους». Και συνέχισε σημειώνοντας ότι «αν κανείς αναλογιστεί ότι οι φορολογούμενοι είναι τα θύματα της HSH Nordbank, τότε γίνεται κατανοητό πόσο δύσκολο είναι για το κράτος να εμπλέκεται σε τραπεζικές εργασίες δύσκολες να τις διαχειριστεί».
Από την δική του πλευρά ο Γερμανός επιχειρηματίας και πλοιοκτήτης Bernd Kortüm δεν έχει προχωρήσει σε σχολιασμό της εξέλιξης, ενώ -παραμένοντας ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες στο Αμβούργο- δεν αναμένεται να προχωρήσει σε περιορισμό των ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων, τουλάχιστον προς το παρόν.
Φωτό: norddeutsche-reederei.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ